| |

Interneto aukcionas “eBay” pralenkė “Amazon” ir tapo lankomiausiu e-verslo tinklapiu

Remiantis pirmadienį paskelbtu tyrimu, interneto aukcionas “eBay” įveikė “Amazon.com” kovoje dėl populiarumo elektroninėje prekyboje. Interneto reitingų kompanijos “Stamford” duomenys rodo, kad “eBay” dabar yra lankomiausia interneto prekyvietė. Kovo mėnesio skaičiai parodė, kad “eBay” auditorija išaugo keturiais milijonais iki daugiau nei 22,13 milijonų lankytojų. “Amazon.com” kovą aplankė 22,08 milijonai žmonių, vienu milijonu daugiau nei praėjusį mėnesį.

| |

Kas tai yra business-to-customer (B2C) e-komercija?

Šiuo atveju tai tokia e-komercijos rūšis kuomet “online” prekyba vyksta tarp kompanijos ir kliento. Tai pakankamai nauja prekybos sritis, kuri turi didžiulę perspektyvą ir potencialą augti. Augant technologinėms naujovėms žmonės linksta pirkimus atlikti Internete. Tai daroma dėl keletos priežaščių. Paprastai prekės Internete yra pigesnės, nes kompanijoms kaštai išlaikyti tokias parduotuves ir personalą yra nepalyginamai mažesni. Be to žmogui nereikia rūpintis ar parduotuvė atidaryta ir panašiai. Klientas visada žino, kad gali pirkti ir tiksliai žino kada tos prekės jam bus pristatytos. Tokia prekyba atsirado 1995 metais ir greitai išplito po visą pasaulį.

| |

M-komercijos bumo teks palaukti

Kompanijos “The Strategist Group” atliktais tyrimo duomenimis, pelno iš mobilios komercijos (m-komercijos) teks palaukti mažiausiai dar tris metus. Tačiau tuomet kompanija žada stulbinantį pelną. Pasak tyrimo, jei šiemet per m-komercijos tarnybas ketinama parduoti prekių ir paslaugų už 150 mln. dolerių, tai 2004 metais pelnas sieks 5 mlrd. dolerių. M-komercijos išplitimą, kaip manoma, sąlygos masinis 2.5G ir 3G kartos mobilaus ryšio plačiajuosčio interneto įdiegimas. M-komercijos atveju greitas prisijungimas prie interneto ypatingai svarbus. Prognozuojama, kad 2001 metų pabaigoje m-komercijos vartotojų skaičius sieks 1 mln., tuo tarpu 2007 m.- viršys 91 mln.

| |

Europos Sąjunga patvirtino naujas PVM taisykles

Europos Sąjungos parlamentas patvirtino naujas PVM taisykles, kurios reikalaus ne ES rezidentams parduodant elektroninės komercijos prekes ar paslaugas ES vartotojams, registruotis PVM mokėtojais ES bei skaičiuoti PVM nuo parduotų prekių bei paslaugų. Tikimasi, kad užsiregistruoti PVM mokėtoju bei gauti PVM mokėtojo kodą ES šalyje ne ES rezidentui bus galima internetu. Naujosios taisyklės įsigalios nuo 2003 m. liepos 1 d. Šios naujos įstatymo normos turėtų sulyginti konkurencines sąlygas ES ūkio subjektams bei ne ES rezidentams teikiantiems e-komercijos paslaugas ar prekes ES vartotojams.

| |

Nuorodos į “E” temos tinklapius

E-Vyriausybė

Central IT Unit (CITU) (D. Britanija)
http://www.citu.gov.uk/

e-Envoy. The UK Government’s strategy for the information age
http://www.e-envoy.gov.uk/

Electronic Government.- Malaysian Administrative Modernisation and Management Planning Unit (MAMPU)
http://www.mampu.gov.my/EG/MainPage.htm

Symonds M. The next revolution
http://www.economist.com/editorial/freeforall/20000624/index_survey.html

| |

Taupymo lakštų bus galima įsigyti internetu

Nuo lapkričio 4 d. Finansų ministerija sudarys galimybę smulkiems investuotojams, neišeinant iš namų ar biurų, saugiai ir pelningai investuoti savo santaupas į Vyriausybės vertybinius popierius. Gyventojai taupymo lakštų gali įsigyti internetu specialioje interneto svetainėje www.vtl.lt. “Šios taupymo lakštų platinimo naujovės labai išplečia jų įsigijimo galimybes, – teigia Finansų ministerijos sekretorė Asta Ungulaitienė. – Be to, Finansų ministerija, įgyvendindama VVP platinimo internetu projektą, aktyviai prisideda prie nacionalinės informacinės visuomenės plėtros, kurios koncepciją yra patvirtinusi Lietuvos Vyriausybė”.

| |

Greitinimo įranga e-komercijos serveriams

Šiandien saugumo protokolai tampa būtina apsaugotų interneto svetainių (e-komercija, internetinė bankininkystė, vyriausybinės svetainės…) sudedamąja dalimi. Plačiausiai paplitęs SSL (Secure Sockets Layer) protokolas, pasižymintis dideliu procesoriaus resursų poreikiu (dėl sudėtingų skaičiavimų saugaus susijungimo metu). Jei jūsų apsaugota svetainė pritrauks didelį skaičių lankytojų, serveris gali nebespėti apdoroti kreipinių. To pasekoje išaugęs prisijungimo laikas bei nutrūkę susijungimai gali ne tik erzinti lankytoją, bet ir paskatinti jį paieškoti alternatyvos kitose interneto svetainėse. Rainbow Technologies IVEA padalinys siūlo CryptoSwift įrangą šio pobūdžio problemoms spręsti. CryptoSwift įrenginys perima iš serverio procesoriaus SSL (ar kitų populiarių saugumo protokolų) skaičiavimų naštą, bei atlieka šiuos skaičiavimus greičiau už centrinį procesorių. Todėl smarkiai sumažėja prisijungimo laikas ir padidėja serverio našumas.

| |

Naujasis Mokėjimų įstatymas skatins elektroninius atsiskaitymus

Įvertinusi sparčiai besikeičiančias verslo sąlygas ir siekdama pagerinti kredito įstaigų teikiamų pinigų pervedimo paslaugų kokybę bei užtikrinti aukštą elektroninių mokėjimo priemonių patikimumo lygį, Finansų ministerija teikia naujos redakcijos LR mokėjimų įstatymo projektą. Jeigu projektui, kurio nuostatos visiškai atitinka ES teisės normas ir Europos centrinio banko bei Tarptautinio atsiskaitymų banko rekomendacijas, pritars Vyriausybė ir Seimas, naujos redakcijos Mokėjimų įstatyme bus nustatyti reikalavimai kredito įstaigoms dėl klientų nurodytų mokėjimo terminų vykdymo ir numatyta jų atsakomybė už kliento nurodymo neįvykdymą, uždelsimą ar klaidingą įvykdymą.

| |

Verslo įmonių skatinimas naudotis informacinėmis technologijomis

Projekto metu bus siekiama, kad didžioji dauguma mokymus praėjusių verslininkų tiesioginėje savo veikloje pasinaudotų naujomis verslo vadybos ir inovacijų diegimo žiniomis ir ypač turėtė supratimą ir siekė naudotis Informacinių technologijų teikiamomis galimybėmis, pavyzdžiui verslo informacijos paieška, savo informacinės medžiagos talpinimu Internete, elektroniniu susirašinėjimu, bankinių atsiskaitymų organizavimu ir e-komercijos organizavimu, jau nekalbant apie buhalterinę apskaitą ir pan.

| |

Lenkijos el. komercijos rinka stabilizuojasi

Pernai Lenkijoje bendras interneto parduotuvių skaičius sumažėjo, tačiau kainos jose taip pat mažėja, o parduotuvių savininkai optimistiškiau žvelgia į ateitį. Tyrimų kompanijos “I-metria” analitikai apklausė 200-us iš 800-ų pas pietinius kaimynus veikiančių interneto parduotuvių. Per praėjusį ketvirtį Lenkijoje užsidarė 70, o naujai susikūrė tik 20 el. prekyviečių. Dauguma Lenkijos interneto parduotuvių teigė gaunančios pelno ir turinčios nuolatinių klientų (bei skatinančios juos specialiomis rinkodaros priemonėmis).