Reklama internete: Lenkijos pamokos
| |

Reklama internete: Lenkijos pamokos

“Internet Advertising Bureau Polska” prognozuoja, kad šiais metais interneto reklamos pardavimai kaimyninėje Lenkijoje pasieks 38 mln. PLN. Pas pietinius kaimynus reklama internete tampa įdomiu segmentu, kuriame kristalizuojasi ir pirmieji specifiniai verslo dėsniai. Nors, lapkričio mėnesio duomenimis, reklama Lenkijoje internete sudarė vos 0,81% visos reklamos rinkos, tačiau ji dinamiškai auga (Lenkijoje šiuo metu yra per 5 mln. interneto vartotojų), ji bręsta ir sensta (internetas jau tikrai nebelaikomas “žaisliuku jaunimui”).

Čekijoje el. reklama išaugo trečdaliu
| |

Čekijoje el. reklama išaugo trečdaliu

Čekijos interneto reklamos rinka per 2002 m. išaugo daugiau nei 30 proc. ir pasiekė 320 mln. CZK, pranešė šalies interneto leidėjų asociacija SVIT. SVIT duomenimis, internetas yra sparčiausiai auganti reklamos rinkos dalis šalyje, šiais metais elektroninės reklamos apimtys Čekijoje turėtų išaugti dar penktadaliu. Analitikai išskiria padidėjusį žiniasklaidos planavimo agentūrų užsakymų skaičių bei aktyvumą interneto reklamos segmente, vienok daugiausiai reklamos ir toliau užsako patys klientai bei visas paslaugas teikiančios interneto agentūros.

Išdalinti interneto reklamos “olimpiniai medaliai”
| |

Išdalinti interneto reklamos “olimpiniai medaliai”

Penktajame tarptautiniame reklamos festivalyje Kanuose išdalinti tradiciniai “Liūtai” (“Cannes Lions”). Nemažai dėmesio šiais metais susilaukė ir interneto reklamos kategorija “Cyber Lions”. Daugiausiai “kyberliūtų” – dešimt – šiais metais iškovojo JAV kompanijos, šešis – Brazilijos ir keturis – Didžiosios Britanijos reklamos agentūros. Tačiau apžvalgininkai pabrėžia, kad šiais metais buvo suteikta daug mažiau “auksinių” apdovanojimų. Jau tampa stebėtina tradicija tai, kad daugelyje apdovanojimų kategorijų nugali įvairiose šalyse sukurta sportinių batelių “Nike” reklama. Ir tarp reklaminių interneto tinklapių šiais metais “Grand Prix” laimėjo Danijos agentūros “Framfab” sukurtas “Panna Ko” puslapis. Jame “flash” technologijų pagalba pasakojama apie Amsterdame vykstantį kasmetinį “Panna” futbolo triukų turnyrą.

| |

Interneto aukcionas “Ebay” pirmąjį ketvirtį daugiau nei dvigubai padidino pelną

Didžiausias pasaulyje interneto aukcionas “Ebay” paskelbė, kad grynasis pirmojo ketvirčio pelnas sudarė 104,2 milijono JAV dolerių, arba 32 centus vienai akcijai, ir buvo daugiau nei dvigubai didesnis už grynąjį pelną, gautą pirmąjį praėjusių metų ketvirtį. “Ebay” tvirtina, kad pelno augimą nulėmė “PayPal” – elektroninio mokėjimų verslo, naudojamo pinigų pervedimui per internetą – vartotojų skaičiaus padidėjimas, taip pat sėkmingi tarptautiniai pardavimai, kurių apimtys padidėjo daugiau kaip dvigubai. Pirmąjį praėjusių metų ketvirtį aukciono grynasis pelnas sudarė 47,6 milijono JAV dolerių, arba 17 centų vienai akcijai.

Lenkijos SVV – turi internetą, bet perka mažai
| |

Lenkijos SVV – turi internetą, bet perka mažai

Naujausia rugsėjį “Polish Market Review” atlikta 300 Lenkijos įmonių (iki 250 darbuotojų) apklausa parodė, kad tik penktadalis kompanijų versle nenaudoja interneto. Kita vertus, internete pirko tik apie 8% pietinių kaimynų SVV įmonių ir ši proporcija nebeauga. Šiuo metu prie interneto yra prisijungę 88,5% kompiuterius turinčių (80% visų) Lenkijos smulkaus ir vidutinio verslo imonių, o pusė iš neprisijungusių ketina prie pasaulinio tinklo prisijungti per artimiausius metus. Apžvelgdami tyrimą Lenkijos laikraščiai rašo, kad per pastaruosius metus Lenkijoje internetas jau tapo ne tik direktoriaus ir jo artimiausios aplinkos privilegija. Daugiau nei pusėje tirtų firmų prie tinklo prijungta daugiau nei pusė darbo vietų (vidutiniškai – apie 63% darbuotojų).

| |

Vilniuje diskutavo apie interneto reklamą

Vilniuje įvyko pirmasis Lietuvoje interneto reklamos seminaras-konferencija, kurį suorganizavo interneto reklamos tinklas AD.NET. Buvo nagrinėjama, kokiu keliu vystosi interneto reklamos rinka, kaip el. reklama atrodys rytoj ir pan. Marek Rusiecki: 2003-ieji – antrieji metai iš eiles, kai pagrindinis dėmesys kreipiamas i interneto ATL savybes (Above-the-line – marketingo terminas reiškiantis netiesioginius reklamos veiksmus). Dauguma publikacijų ir tyrimų rodo, kad interneto reklama tai ne tik “direct response” (tiesioginė reakcija) arba “klikas”, tačiau ir jos pačios demonstravimas daro teigiamą įtaką interneto vartotojo poelgiams. Jei kalbėtume apie interneto vertinimą kaip pilnavertį reklamos kanalą užsakovų tarpe, tai čia kur kas blogiau. Visą laiką esame “rinkos mokymo” stadijoje, aiškiname, kas yra internetas ir kaip jį išnaudoti marketinge. Panaši situacija ir su interneto reklamos išlaidomis – apie 0,5 % biudžetų skirtų reklamai internete rodo, kad dabar tai yra žiniasklaidos kanalas su labai siaura niša ir dar daug darbo laukia, kad jis taptu vienu iš pagrindinių media mix elementų.

| |

Elektroninis verslas

Planuojama, kad ateity elektroninis verslas naudos WAP pritaikytus įrenginius pirkėjų duomenims apdoroti, rinkodaros duomenims gauti, paslaugoms bei produktams iš tiekėjų ir pardavėjų ieškoti. Belaidžio ryšio fenomenas paspartins el. verslo plėtros tempus. Kelios kompanijos jau ieško būdų kaip panaudoti balsą, kad jis galėtų tapti sąsaja informacijai gauti ir su ja dirbti. “Motorola” naudoja balso atpažinimo kalbą “VoXML”, kuri leidžia vartotojui, naudojančiam prie Voratinklio galintį prisijungti mobilųjį telefoną, balsu kreiptis į Voratinklio svetainę ir gauti iš jos balsinį atsakymą panaudojus teksto vertimo kalba technologiją.

| |

Didmenininkams – žuvų aukcionai internete

Norvegai internete prekiaus žuvimis.
Grupė didžiausių Norvegijos žuvų eksportuotojų – “Domstein”, “Greg Seafood”, “Seastar International”, “Alesund Fish” ir “Terra Seafood” – nusprendė šį rudenį internete (www.fishmarket.no) pradėti prekiauti žuvimis. Prognozuojama, kad metinė žuvų apyvarta šiame tinklalapyje turėtų siekti 2 mlrd. EUR. Tinklalapyje bus siūlomų žuvų katalogai ir žuvų didmeninės prekybos aukcionai.

| |

“VISA” siūlo “Elektroninės piniginės” paslaugą Europos bankams

“Visa International” antradienį paskelbė apie “Elektroninės piniginės” sistemą, kuri leis bankams Europoje teikti saugias vartotojo autentiškumo nustatymo paslaugas savo klientams.
Šios paslaugos tikslas yra sustabdyti apgavystes – didžiausią su kreditinių kortelių naudojimu susijusią problemą. Sėkmingas sistemos pritaikymas paskatintų vartotojų pasitikėjimą elektronine komercija. “Ši paslauga užtikrina, kad kiekvienas bankas galės pasinaudoti lengvai įdiegiama ir nebrangia autentiškumo nustatymo sistema, leisiančia pagerinti savo paslaugų kokybę”, sako Jon Prideaux, “Virtual Visa” bendrovės viceprezidentas.