| |

Pavasariui – žavios Lolitos stilius

Šių metų pavasario–vasaros kolekcijos atiduoda duoklę ryškioms spalvoms, žaismingiems raštams, masyviems aksesuarams ir jaunatviškam veržlumui. Dėl vaikiško naivumo ir subtilaus seksualumo pametę galvas dizaineriai saulėtoms dienoms sukūrė paslaptingą ir kerintį Lolitos stilių.Jį šiandien pristato lietuvių manekenė Ernesta Petkevičiūtė. Koketiškas merginos pozas ir žavius drabužių derinius įamžino fotografas Boris Ovini. Jų bendro darbo rezultatas – fotosesija „Navy Lolita”, kurios darbai yra išspausdinti šio mėnesio „Glamour” žurnalo numeryje.

| |

VAMP mados namai

Kodėl VAMP? Tai žodžio vampyras trumpinys, tačiau mados žodyne ši reikšmė kiek kitokia… Vamp moteris – viliotoja, avantiūristė, vedanti vyrus į beviltiškumą ar pražūtį. Šį įvaizdį pirmoji įkūnijo kino žvaigždė Theda Bara 1909 metais, o žymioji frazė „pabučiuok mane, kvaily…“ atvėrė duris naujajam moters įvaizdžiui – „vamp look“. Kas pasikeitė per 100 metų? Gal kelios detalės – ji išsilavinusi, stilinga ir… apie tai žinanti. Paslaptinga, gerai uždirbanti, griežta, nepažįstanti pralaimėjimų, nereikalaujanti papildomų teisių, nes viską gaunanti iš karto, nestovinti eilėje, nes jos jau laukia, nevėluojanti, nes prašvilpia sportiniu kupė… 2005 metų lapkričio 25 dieną VAMP MADOS NAMAI pristatė pirmąją „prêt-á-porter“ kolekciją pavasaris/vasara 2006. Išskirtinis mados namų braižas – prigludęs lyg oda siluetas, išryškinantis tobulą ir be galo moterišką figūrą, kuri apsupta prabangiausiais pasaulio audiniais. Siekiant paryškinti moteriškumą neapseita be korsetų, kurie lyg tarp kitko paslepiami po suknia. Rankų darbo siuvinėjimai, sudėtingiausios aplikacijos, prancūziški nėriniai, muliažiniai korsetai – visa tai siekiant išryškinti fatališkos moters įvaizdį. Rezultatas, kurio siekiama su kiekvienu modeliu – žavaus moteriškumo ir pasitikėjimo savimi derinys moteriai, kuri visada nori atrodyti puikiai. Jį renkasi viliojanti ir nepaprastai moteriška moteris, žinanti, kaip suderinti stiprų charakterį ir rafinuotą eleganciją. Ji supranta, ką gali, ko siekia ir svarbiausia – kaip tai padaryti.

|

Vilniaus Senamiestyje siautės “Mados infekcija”

Kovo 24-25 dienomis Vilniaus Senamiestyje siautės “Mados infekcija”. Lietuvos, Prancūzijos, Italijos ir Didžiosios Britanijos dizaineriai skleis mados virusą Sostinės Šiuolaikinio meno centre. Penktadienį ir šeštadienį 19.30 val. Vilniuje, Šiuolaikinio meno centre (Vokiečių g. 2) įvyks šeštoji ir didžiausia “Mados infekcija”, kurios metu žymiausi Lietuvos, Didžiosios Britanijos, Prancūzijos ir Italijos drabužių dizaineriai pristatys naujausias savo kolekcijas. Britų Tarybai tarpininkaujant, šiais metai pamatysime net dviejų – Avshalom Gur ir Osman Yousefzada – Didžiosios Britanijos dizaineriu kolekcijas, kurios buvo pristatytos įspūdingos Londono madų savaitės metu. Prancūzijos ambasada šiais metai deleguoja Richard Rene, o Italijos – Massimo Crivelli. Lietuviškojo mados viruso bakterijas skleis Sandra Straukaitė, Sonata Bylaitė ir Vitalis Čepkauskas, Gabrielė Januškevičiūtė, Giedrius Šarkauskas, Jurgita Januškevičiūtė – Žiugždienė, Jolanta Rimkutė ir Ieva Ševiakovaitė, Kristina Kruopienytė, Giedrius Paulauskas, Ramunė Strazdaitė, Dovilė Gudačiauskaitė, Aistė Baranauskienė, Agnė Kuzmickaitė.

|

Tipažai mados pasaulyje

Tipažai mados pasaulyje, kaip žinia, keičiasi labai greitai. Įvaizdis, kuris buvo madingas devintame dešimtmetyje(C. Shiffer, K. Moss, N. Campbell, L. Evangelista, K. Turlingston – legendinės gražuolės), yra išstumtas kitų gražuolių. Nekaltas, kiek naivokas veidelis švytinčiom akim, mergaitiška, bet stipri, šalta, nepasiekiama, panelė – tobulybė skaisčiu veidu. Žudikė – negailestingai medžiojanti aukas savo šaltu grožiu. Naujosios gražuolės užkariavo podiumus. Jos – kiekvieno žymaus dizainerio kolekcijos pristatymo karalienės. Kaip sukurti toki įvaizdi? Viskas priklauso nuo nuotaikos…Ji ypatinga, sieloje yra arši medžiotoja, kovotoja, tačiau to neparodanti aplinkiniams… Pradėkime nuo lupų – gundo… jos minkštos, išraiškingos, lyg butu nupieštos dailininko ant porcelianinio veido. Spalva nėra tokia svarbi. Kad ir kokia spalva būtų, rezultatas – gundytojos lupytes. Akys? Gilios, prasmingos, kiek vaikiškas žvilgsnis, bet tai tik maskuote. Akys neišduoda tikrosios padėties… Ilgos juodos blakstienos, švytintys vokai, akių šešėliai įvairių atspalvių rudi tonai, išryškinantys mėlynas bei pilkas akis. Veido odai teikiama ypatinga priežiūra. Gaivi, kūdikio švelnumo, švytinti, sveika.

|

Mados laboratorija

Britaniškoji Taryba gerai žinoma, kaip kultūrinių renginių rengėja, tame tarpe ir mados srityje. Po jų organizuotos moteriško apatinio trikotažo parodos “Inside Out” Maskvoje, seka eilinis garsus fashion projektas. “Mados laboratorija” atvers šiuolaikinių audinių dizainerių ir modeliuotojų darbų paslaptis. Jie drauge kuria naujus audinius ir jų sukūrimo metodus, derinant senąsias tradicijas su naujosiomis technologijomis. Neskaitant visų skirtumų, juos jungia domėjimasis tiriant audinių galimybes ir sukuriant naujas saviraiškos formas. Jiems pavyksta sukurti visiškai naujas medžiagas, išlaikančias istorinius ir etninius bruožus. Aplankykite parodą ir jūs patys tuo įsitikinsite. Suknelės, kostiumai, švarkai, skrybėlės, apavas sukurti naudojantis folkloro technika ir naujausių technologijų ornamentais. Šilkas laminuotas metaliniais siūlais, įvairios detalės puoštos skirtingomis technikos rūšimis. Parodą “Fabric of Fashion/Mados laboratorija” sukūrė Meri O’Megoni ir Sara Braddok. Meri O’Megoni yra nepriklausomas konsultantas, dirbantis tekstilės ir technologijų srityse.

|

Tarptautinė paroda “XVIII a. mados pasaulis”

XVIII a. Europoje dėvėtų apdarų ekspozicija tartum nukelia mus į aplinką, kurią galėtų reprezentuoti žymiausios to meto Prancūzijos damos markizės de Pompadour portretas, nutapytas Franςois Boucher. Paveiksle ji sustingo grakščia poza kaip porceliano figūrėlė. Puošta rožių girliandomis šilkinė suknelė nepaprastai elegantiška. Tai tikras namų aplinkai skirtas prancūziškojo stiliaus drabužio pavyzdys. Kokia buvo šitokio apdaro konstrukcija ir iš kokių audinių jis pasiūtas, galime sužinoti apsilankę parodoje, kurioje Varšuvos nacionalinis muziejus demonstruoja daugiau kaip dviejų šimtų apdarų kolekciją, sudarytą iš XVIII a.–XIX a. pradžios vyriškų – szustokor, habit ą la franēaise, veste, culotte, kontušų, žiponų, frakų, ir moteriškų drabužių – robe ą la franēaise, ą la polonaise ir Prancūzijos didžiosios revoliucijos bei I imperijos laikotarpio lengvo muslino suknelių. Drabužių ekspoziciją parodoje papildo raštuotų audinių fragmentai. Šiaip jau retai kada iš saugyklų į parodas patenkantys, jie primena rokoko laikų audimo amato ir aukštojo meno sąsajas. Labai įdomūs parodoje paspalvinti raižiniai, atspausti XVIII a. madų žurnaluose. Jie inspiravo naujas mados kryptis, formavo mados politiką. Eksponuojami piešiniai supažindina lankytojus su muziejinės kolekcijos istorija, pirminiu jos pavidalu, seniausia dalimi.