| |

Veidrodinių fotoaparatų objektyvai

Objektyvas – pagrindinė bet kurio fotoaparato dalis, o svarbiausia veidrodinio fotoaparato (DSLR – Digital Single Lens Reflex) savybė – keičiami objektyvai. Sužinokite, koks objektyvas kam ir kada naudojamas. Dairydamiesi veidrodinio fotoaparato, galite rinktis, ar pirkti tik fotoaparatą (tai vadinama „body”), ar fotoaparatą ir objektyvą (tai vadinama „kit” – komplektas). Pirkdami savo pirmąjį DSLR, vartotojai dažnai renkasi komplektą, nes dar per mažai žino apie objektyvus, todėl vengia išlaidauti (geri objektyvai dažnai kainuoja brangiau nei fotoaparatai). Objektyvas, įtrauktas į tokį komplektą, vadinamas „kitiniu”. Dažniausiai jis būna labai primityvus, vaizdo kokybė menka, o optinis prietaisas labiau primena žaislą. Negana to, toks objektyvas dažniausiai imituoja kompaktiniuose fotoaparatuose įrengtą tris kartus artinantį objektyvą, todėl platus jo kampas nepakankamai platus, o artinimas nepakankamas fotografuoti stambiu planu objektą, esantį toliau nei už kelių žingsnių nuo fotografo. Tokio objektyvo kaina – apie 300 litų. Atsižvelgiant į tai, kad už 300 litų galima įsigyti visą kompaktinį fotoaparatą, tai gali pasirodyti nemažai, tačiau „kitinis” objektyvas dažniausiai būna pigiausias tos firmos gaminamas optinis prietaisas. Šiuo atveju tinka posakis: gauni tai, kiek sumoki. Tačiau pradedančiajam fotografui tai kaip tik – nebrangu, o išmokti galima daug ko. Dauguma fotografų negali apsieiti be teleobjektyvo, skirto tolimiems objektams fotografuoti.

| |

Objektyvai – pirkimo gidas

Jeigu nusprendėte pirkti veidrodinį fotoaparatą, tai kitas pirkinys turėtų būti tinkamas objektyvas. Pasirinkti padės mūsų patarimai. Renkantis plačiakampį objektyvą nuo 10-50 mm, turime turėti omenyje, kad jis iškraipys vaizdą, ypač objektyvai, kurių plotis nuo 10 iki 35 mm. Arčiau esantys objektai bus labiau išeksponuoti bei iškraipyti. Turint tam tikrų žinių ir patirties, naudojant tokį objektyvą galima įdomiai nufotografuoti architektūrą, peizažą bei daryti portretus-karikatūras, taip pat padaryti nuostabią žurnalistinę nuotrauką. Standartinis objektyvas (apie 50 mm) – nuostabiai pasitvirtins kaip portretinis objektyvas, skirtas laisvesnio stiliaus nuotraukoms, taip pat peizažo nuotraukoms. Trumpi teleobjektyvai (55-85/105 mm) – bus patenkintas kiekvienas, nuotraukoje fonas bus gražiai „išplaukęs”. Toks objektyvas pravers ir fotografuojant architektūrą bei jos dalis. Supertele ir ultratele objektyvai (nuo 200 mm iki 600 mm bei daugiau) – skirti fotografams, fotografuojantiems sporto varžybas (futbolo, krepšinio, tinklinio, lengvosios atletikos), taip pat gamtą, fotografuojantiems pasislėpus ir iš tolo. Objektyvo skaidrumas nustatomas pagal atidarymo laipsnį ties židiniu. Tarkime, atidarymo laipsnis yra f/2.8, kur f reiškia objekto židinį milimetrais, o 2.8 yra užsklandos atidarymo laipsnis. Tai yra 100 mm objektyvas su maksimalia užsklanda f/2.8, tai reiškia, kad užsklanda atsiveria vidutiniškai 100mm/2.8, kas duoda mums apie 35,7 mm.

| |

Objektyvai: kas slypi po skaičiais

Kaip atskirti gerą fotoobjektyvą nuo nekokybiško? Apie skaičius yra dvi priešingos nuomonės: vieni jais tiki ir pasitiki, kiti tvirtina, kad to daryti neverta, esą, reikia remtis ne skaičiais, bet realiais gyvenimo reiškiniais. Fotografijoje, o tiksliau – fotografijos literatūroje, galima aiškiai matyti šių priešingų doktrinų šalininkus: pirmieji fotografijos vertę bando pagrįsti moksliškai, t. y. skaičiais, kreivėmis ir diagramomis, antrieji įsitikinę, kad tik realus fotografinis vaizdas vertas dėmesio, todėl bet koks fotografinio vaizdo kokybės aiškinimas pagal testavimo duomenis (šiuo atveju – laboratorinio) yra beprasmis. Su šiuo tvirtinimu galima tik iš dalies sutikti: ne visiems fotografinis vaizdas reiškia gražią nuotrauką, kai kurie fotografai darbuojasi taikomosios ar net mokslinės veiklos srityse, kur būtinas tikslus rezultatas. Tada jų darbo įrankis turi atitikti aukštus reikalavimus. Kas yra MTF? Dabartinė fototechnika (su mažomis išimtimis) aukštai palypėjo tobulumo laipteliais, tačiau išaugo ir reikalavimai. Suprasti, ką mums siūlo gamintojas, padeda įvairiapusiška informacija: techninės charakteristikos, darbiniai rezultatai, pateikti skaičių bei grafikų kalba. Nederėtų būti pernelyg aršiais skeptikais manant, kad gamintojų pateikiama informacija neatitinka tikrovės, yra pagražinta – konkurencijos sąlygomis toks blefavimas neveiksmingas. Pasaulyje atsiras šimtai norinčių ir galinčių patikrinti.

| |

Canon EF 24mm f/1.4L USM. „EF“ objektyvai

Šiandien „Canon” papildo „EF” serijos objektyvus pristatydama naują sparčios diafragmos pirmaujanti objektyvo modelį: „EF 24mm f/1.4L II USM”. Pakeisdamas „EF 24mm f/1.4L USM” naujasis „EF 24mm f/1.4L II USM” visiškai iš naujo perkurtas, kad būtų ypač tikslus partneris naujiems „Canon” „EOS” serijos skaitmeninių „SLR” fotoaparatų modeliams „EOS 50D” ir „EOS 5D Mark II”. 13 elementų 10 grupių „EF 24mm f/1.4L II USM” sukurtas pateikti aukščiausios kokybes standarto vaizdus. Du ypač tiksliai sukurti GM asferiniai lęšiai atlieka savo funkciją koreguodami įvairias aberacijų formas, pvz.: įvairių kreivių lauką ir įvairius jo nukrypimus, nes juose veikia kintantis mechanizmas, užtikrinantis ryškias detales vaizde nuo kampo iki kampo naudojant bet kokį židinio atstumą. Papildomai du UD lęšiai sumažina bendrąsias chromatines aberacijas naudojant plačiakampius objektyvus. Sparti ypač didelė galima f/1,4 diafragma pateikia ypač gerus rezultatus esant mažam apšvietimui, o tutos apertura siūlo didžiulį kūrybiško šviesos už kadro efektu panaudojimo pasirinkimą. 24 mm fokusavimo atstumas ir USM fokusavimo variklis užtikrina nuolatini neautomatini fokusavimą, todėl objektyvas „EF 24mm f/1.4L II USM” idealiai tinkamas tokiose situacijose, kai reikalingas plačiakampis, ypač funkcionalus objektyvas.

| |

Fotografija, kuriai reikia… fizinio pasiruošimo

Šiuolaikine fototechnika naudotis išties paprasta, išskyrus kai kuriuos neįprastus atvejus, kai pavyzdžiui fotoaparatą tiesiog sunku… pakelti. Nuotraukoje užfiksuotas fotografas Marco Sitzia su gigantišku “Sigma 200-500mm f/2.8 EX DG” objektyvu, sveriančiu “kuklius” 16 kilogramų. Žinoma, tokie teleobjektyvai paprastai skirti naudoti kartu su specialiais stovais. Nepaisant to, kai kurie fotomenininkai “ekstremalai” stovo atsisako vien norėdami neapriboti savo judėjimo laisvės, kadangi tokį įtaisą išlaikantis stovas pats nemažai sveria. Kaip sako pats Marco, “Ar visada laikau rankose savo ‘Canon 600 f/4 IS’, o prieš kurį laiką manęs paklausė, ar sugebėčiau išlaikyti šį “Sigma” monstrą… Taip, aš galiu, tačiau tą darau tik savo pramogai. Rankose jį sugebu išlaikyti tik kelias minutes, be to, kokybiškoms nuotraukoms gauti reikalingas didelis užrakto greitis. Ar aš jį pirkčiau? Žinoma, jei tik turėčiau krūvą pinigų”.

| |

Aukštų charakteristikų objektyvas plataus vartojimo skaitmeniniams SLR fotoaparatams

„Nikon” savo gerai žinomą „Nikkor” objektyvų šeimą papildė nauju nariu, šiandien pristatydamas AF-S DX NIKKOR 18-55mm f/3.5-5.6G VR bendros paskirties objektyvą, sukurtą specialiai pradinio lygio skaitmeniniams SLR fotoaparatams. DX-NIKKOR keičiamo židinio nuotolio objektyvas yra kompaktiškas, lengvas ir nebrangus, be to, turi „Silent Wave” varikliuką greitam automatiniam fokusavimui bei virpesių mažinimo funkciją, pagerinančią nuotraukų kokybę fotografuojant prieblandoje. Universalus 3 kartus priartinantis objektyvas, naudojamas su bet kuriuo DX formato „Nikon” skaitmeniniu SLR fotoaparatu, apima itin plačiai naudojamą ir populiarų židinio nuotolio diapazoną nuo 27 mm iki 82,5 mm. „Nikon” sukurta VR (virpesių mažinimo) sistema minimizuoja vaizdo susiliejimą dėl fotoaparato judėjimo, stabilizuodama vaizdą, ir leidžia padidinti išlaikymą trimis padalomis lyginat su išlaikymu fotografuojant be VR. Fotografai jausis lyg naudotų trimis padalomis šviesesnį objektyvą (kaip nustatyta atliekant „Nikon” bandymus) ir gaus žymiai ryškesnes nuotraukas fotografuodami prieblandoje arba naktį bei silpnai apšviestose patalpose. Dar vienas svarbus objektyve įmotuoto VR privalumas – tai vaizdo ieškiklyje sukuriamas stabilus vaizdas. Tai padaro kadravimo ir komponavimo procesą tikslesniu ir mažiau varginančiu.

| |

Naujos kartos objektyvai iš „Panasonic“

„Panasonic” atskleidė naujojo pasaulinio garso “Leica” makroobjektyvo pavadinimą: tai LEICA DG MACRO-ELMARIT 45 mm / F2,8 ASPH. / MEGA O.I.S. (35 mm fotoaparatų atitikmuo: 90 mm). Pristatytas ir dar vienas naujas “LUMIX G Micro System” grupės narys – plokščias keičiamas objektyvas LUMIX G 20 mm / F1,7 ASPH. (35 mm fotoaparatų atitikmuo: 40 mm). Viso pasaulio fotografijos entuziastų ilgai lauktas naujasis LEICA DG MACRO-ELMARIT 45mm / F2,8 ASPH. / MEGA O.I.S. pasižymi puikia vaizdo kokybe su minimaliais iškraipymais, chromatinėmis aberacijomis, sudvigubintais atvaizdais ir blikais, kuri atitinka griežtus “Leica” standartus ir pranoksta drąsiausius lūkesčius. Naujoje objektyvų konstrukcijoje, kurią sudaro keturiolika elementų dešimtyje grupių, naudojami ir asferiniai, ir ED lęšiai, todėl ji yra ypač kompaktiška ir pasižymi visais “Micro Four Thirds” standarto teikiamais privalumais, leidžiančiais gerokai sumažinti matmenis, tuo pat metu iki minimumo sumažinant iškraipymus ir chromatinę aberaciją. “Panasonic” MEGA O.I.S. (optinis vaizdo stabilizatorius) mažina miglotumą, kurį paprastai sukelia rankų virpėjimas, todėl daug lengviau išgauti aiškius vaizdus ryškiai sufokusuotose makronuotraukose arba fotografuojant blausiai apšviestose vietose, nenaudojant trikojo.

| |

Nauji Tokina ir Nikon objektyvai

Tokina AT-X M35 PRO DX – naujas “macro” objektyvas veidrodiniams Nikon ir Canon fotoaparatams. Naujasis lęšis turi 35 mm židinio nuotolį, ekvivalentą 54mm Nikon ir 56mm Canon fotoaparatams, taip pat diafragmą F/2.8-F/22. Šis objektyvas susideda iš 9 elementų 8 grupėse ir yra suderinamas su 52 mm. filtrais. Prekyboje žada pasirodyti šių metų gruodžio pabaigoje (laukiama kaina apie 600$). Tokina AT-X 116 PRO DX – naujasis plataus kampo artinantis objektyvas skirtas Nikon ir Canon veidrodiniams fotoaparatams. Tokina AT-X 116 siūlo neįprastą 11-16mm židinio nuotolį, ekvivalentą 17-25mm Nikon ir 18-26mm Canon fotoaparatams. Naujasis objektyvas taip pat turi F/2.8 pastovią diafragmą, susideda iš 13 elementų 11-oje grupių ir gali būti naudojamas su 77mm filtrais. Objektyvas kainuos apie 800$, o prekyboje žada pasirodyti nuo 2008 metų pradžios. Taip pat ir Nikon anonsuoja savo naują objektyvą – AF-S DX NIKKOR 18-55MM F/3.5-5.6G VR skirtą išskirtinai Nikon DX formato fotoaparatams. Tai kompaktiškas, daugiau pradedantiems mėgėjams skirtas objektyvas su 3 kartų artinimu, virpesių slopinimo mechanizmu ir greitu automatiniu fokusavimu. Pažymėtina tai, kad šis objektyvas apima itin populiarų židinio nuotolio diapazoną nuo 27 mm iki 82,5 mm, maksimali diafragma F/3.5-F/5.6, minimali – F/22-F36 ir bus suderinamas su 52mm filtrais. Šis, apie 199$ kainuosiantis objektyvas, prekyboje laukiamas nuo šių metų gruodžio.

| |

„Tamron“ pristatė pirmąjį pasaulyje 15 kartų artinantį objektyvą su optiniu stabilizatoriumi

„Tamron Co.Ltd.” išplatino pranešimą apie ilgai laukto galingiausio pasaulyje universalaus, 15 kartų artinančio objektyvo gamybos pradžią, kurį ir Lietuvoje bus galima įsigyti jau rugsėjo mėnesį. Tamron AF 18-270mm F/3.5-6.3 Di II VC LD Asferinis (IF) MAKRO yra pirmasis pasaulyje 15x (28-419mm pagal 35mm formatą) artinimo veidrodinių fotoaparatų objektyvas su vaizdo stabilizavimo sistema. Šis objektyvas skirtas skaitmeniniams fotoaparatams su APS-C dydžio matrica. Pažangi optinė konstrukcija padeda išlaikyti vaizdo ryškumą ir aiškumą visame ypač kompaktiško objektyvo židinio nuotolio diapazone. Efektyvus „Tamron VC” vaizdo stabilizavimo mechanizmas užtikrina ryškias nuotraukas fotografuojant esant prastam apšvietimui be trikojo. Naujasis „Tamron” objektyvas tinka „Canon” ir „Nikon” veidrodiniams fotoaparatams. Lietuvoje oficiali „Tamron” objektyvų platintoja nuo 2007 metų yra „Fotolita”. Pasak „Fotolitos” direktoriaus Algirdo Labeikio, 2008 metais veidrodinių fotoaparatų pardavimai padidėjo beveik dvigubai – vasarą net iki 700-800 vnt. per mėnesį. „Tamron” objektyvai skirti daugelio garsiausių fotografijos gamintojų modeliams. Šie objektyvai gaminami su skirtingais tvirtinimais, todėl jie tinka „Canon”, „Nikon”, „Sony” ir „Pentax” veidrodiniams fotoaparatams. Kadangi fotoaparatų gamintojai rekomenduoja fotografams įsigyti du objektyvus, o tai yra labai nepatogu, tikėtina, kad daugelis pirkėjų pasirinks naująjį „Tamron” objektyvą.

| |

Kaip pasirinkti objektyvą

Atkreipkite dėmesį, kokia techninė objektyvo kokybė. Jis turi sukelti malonų įspūdį. Fokusuojantis AF objektyvo žiedas paprastai kietu mechaniniu sutvirtinimu nesusietas su objektyvo linzių grupe, nuo kurios priklauso fokusuotė. Jis gali atrodyti nestabilus, bet taip nėra. Be to, AF optika iš esmės skirta dirbti autofokuso režimu, todėl dažnai ryškumo derinimo žiedas ne toks patogus ir siauresnis nei mechaninių objektyvų. Norint suprasti, kaip viskas gali “slankioti”, būtina pažiūrėti į bet kurį paprastą CANON ar NIKON AF – zum ar kitos garsios firmos objektyvą. Metalo buvimas nėra kokybės garantas, be to, daugeliu atvejų yra priešingai. Todėl nereikia rinktis gaminio pagal plieno kiekį, būtina atminti, kad daugelis rimtų “pro” – objektyvų firmų toli gražu nevengia savo konstrukcijoms naudoti polimerines detales “pagal paskirtį”.