| |

Kredituoti ar nekredituoti?

Jei planuojama sudaryti kredito sandorius, tai žinoma turi būti naudinga, tiek vienai, tiek kitai pusei. Jei klientas iš šio sandorio negauna naudos, tuomet kredito paslauga nebus pasinaudota ir taipogi neatneš naudos pačiam kreditoriui. Paprastai klientas ieško lengvesnio kelio nupirkti prekes ar paslaugas. Svarbiausi apsvarstomi elementai yra kaina ir kokybė, pristatymo greitis ir paslaugos kokybė po pardavimo. Kiti faktoriai, tokie kaip dizainas, mada ir statusas, taip pat gali turėti reikšmės. Vienas iš tokių apsvarstytinų dalykų yra kredito “prieinamumas”. Mokėjimas kredituojantis leidžia padalinti pirkinio kainą į mažesnes, labiau įveikiamas sumas. Tai leidžia klientui panaudoti būsimus tikėtinus pinigų srautus, kad pirkinį įsigytų dabar, taip palengvinant brangiai kainuojančių produktų pirkimą. Tai taip pat suveda klientą į ilgesnius santykius su kreditoriumi, o tai pabrėžia paslaugos „po pardavimo“ svarbą. Vis dėlto nauda bus gaunama tik su sąlyga, jei kaina yra reali. Įkainojus kreditą per aukštai, ir visi privalumai gali dingti. Čia yra du elementai – pati kaina ir pasiūlyti kredito terminai. Tie patys du elementai turi reikšmės vertinant naudą iš kreditoriaus pozicijų. Įmonėms, svarstančios apie kreditų savo klientams suteikimą vienas iš svarbiausių klausimų yra: ar turima pakankamai lėšų finansuoti kliento pirkimus? Jeigu ne, ar galima jas gauti, ir kaip?

| |

Knygos “Mokesčiai” (norminiai aktai) ’90 – ’01

Penkiose knygose (laikotarpiais) spausdinami visi su mokesėiais susiję įstatymai, jų lydimieji aktai ir kiti norminiai dokumentai, išleisti 1990-2001 metais pagal tuo metu galiojusią redakciją. Knygas sudaro penki skyriai: Mokesčių administravimas; Fizinių asmenų pajamų mokestis; Juridinių asmenų pelnų mokestis; Pridėtinės vertės mokestis; Kiti mokesčiai (akcizo, kelių, žemės, nekilnojamojo turto). Dokumentai knygų skyriuose išdėstyti chronologine tvarka išlaikant subordinaciją: įstatymai, Vyriausybės nutarimai, ministerijų bei kitų valstybės valdymo institucijų dokumentai.

| |

Teisės aktų rinkiniai

UAB “Apskaita” parengė 63 teminius teisės aktų rinkinius, kurie skirti įvairių pareigybių ir specialybių žmonėms – buhalteriams, finansininkams, auditoriams, įmonių vadovams, juristams, darbų saugos, muitinės, žemės ūkio, sveikatos, bankininkystės, prekybos, turizmo ir kitų sričių specialistams, dirbantiems visų rūšių įmonėse, įstaigose ir organizacijose. Didelė rinkinių įvairovė ir atitinkamas jų suskaidymas leidžia vartotojui išsirinkti tik jam reikalingus vienetus minimaliomis sąnaudomis. Rinkinių struktūra aiški ir detali – dokumentai pagal institucijas chronologine tvarka sudėti į skyrius (įstatymai, Vyriausybės nutarimai, ministerijų dokumentai, kitų žinybų dokumentai). Skyriaus pradžioje pateikiamas turinys, kuriame nurodomi ne tik pirminiai, bet ir visi jį keičiantys bei papildantys dokumentai (numeriai, datos). Vartotojas akimirksniu ras jam prireikusį dokumentą.

| |

Finansų ministerija siūlo supaprastinti PVM sąskaitų faktūrų naudojimo tvarką

Siekdama sudaryti palankesnes verslo sąlygas ūkio subjektams, Finansų ministerija siūlo tam tikrais atvejais supaprastinti PVM sąskaitų faktūrų naudojimo tvarką – nereikalauti iš kai kurių ūkio subjektų PVM sąskaitose faktūrose nurodyti visų privalomų rekvizitų, taip pat kai kuriems ūkio subjektams leisti saugoti PVM sąskaitų faktūrų antruosius egzempliorius ne popierine, o elektronine forma. Nuo 2004 m. gegužės 1 d. įsigaliojusiame Pridėtinės vertės mokesčio įstatyme nustatyta, kad apmokestinamieji asmenys dokumentus privalo saugoti tokios formos (rašytinės ar elektroninės), kokios jie buvo išrašyti ar gauti. Tačiau ilgalaikes paslaugas (pavyzdžiui, telekomunikacijų) teikiantys asmenys klientams išsiunčia labai daug popierinio formato PVM sąskaitų faktūrų ir jų saugojimas tokia forma būtų susijęs su didelėmis išlaidomis. Atsižvelgdama į tai, Finansų ministerija siūlo tais atvejais, kai teikiamos ilgalaikės paslaugos, popierinės formos PVM sąskaitas faktūras leisti saugoti tik kompiuterine (elektronine) forma.

| |

VMI Elektroninio Deklaravimo Sistema gali naudotis ir juridiniai asmenys

Nuo šio mėnesio VMI Elektroninio Deklaravimo Sistema gali naudotis ir juridiniai asmenys teikdami mokestines deklaracijas. Elektroninio Deklaravimo Sistema (EDS) suteikia fiziniams ir juridiniams asmenims (toliau – Asmuo) galimybę pateikti deklaracijų formas elektroniniu būdu (internetu, elektroniniu paštu arba betarpiškai apskrities valstybinės mokesčių inspekcijos (toliau – AVMI) mokesčių mokėtojų aptarnavimo padalinio darbuotojui kompiuterinėje duomenų laikmenoje (diskelyje arba kompaktinėje plokštelėje). Asmuo, sėkmingai pateikęs Deklaraciją elektroniniu būdu, neturi teikti šios Deklaracijos popierinio formato, išskyrus Sutartyje atskirai nurodytu atveju.

| |

Nauji juridinių asmenų kodai

Valstybės įmonė Registrų centras primena, jog nuo liepos 1 d. juridiniams asmenims bus suteikiamas naujas devynių ženklų kodas. Juridiniai asmenys raginami naujojo kodo naudojimui pritaikyti savo eksploatuojamą programinę įrangą bei dokumentų blankus. Priešingu atveju gali būti apsunkinta ar sutrikdyta juridinių asmenų veikla. Visiems naujai registruojamiems juridiniams asmenims, jų filialams ar atstovybėms nuo liepos 1 d. bus išduodami registravimo pažymėjimai su devynių skaitmeninių ženklų kodu. Juridiniams asmenims, kurie buvo įregistruoti iki 2004 m. liepos 1 d., nauji registravimo pažymėjimai su devyniaženkliu kodu bus išduodami Juridinių asmenų registre keičiant savo duomenis, nurodytus juridinio asmens registravimo pažymėjime.

| |

Duomenų registracijos ir apskaitos sistema FIRMA

“Integruota apskaita”, remdamasi ilgalaike patirtimi diegiant programinę įrangą įvairios paskirties valdymo funkcijų automatizavimui bei naudodama šiuolaikines kompiuterines technologijas, sukūrė programų kompleksą “Duomenų registracijos ir apskaitos sistema FIRMA”. “FIRMA” yra modulinis, daugiavartotojiškas programų kompleksas, veikiantis pilnai integruotos duomenų bazės pagrindu, turintis patogią vartotojo aplinką, veikiantis Microsoft Windows operacinėje sistemoje. Modulinis principas ir integruota duomenų bazė leidžia pagal vartotojo poreikius greitai plėsti sprendžiamų uždavinių skaičių ir pobūdį, išvengiant duomenų įvedimo dubliavimo naujoms valdymo funkcijoms.

| |

Apskaitos programa “Personalas”

Programa skirta duomenų apie darbuotojus registracijai ir apskaitai įmonėje bei jos padaliniuose. Pagal užsakovo poreikius pateikiamos programos versijos, leidžiančios vesti darbuotojų apskaitą padaliniuose. Vartotojas turi galimybę sudaryti darbuotojų sąrašą su šias duomenimis: vardas, pavardė, asmens kodas;
gyvenamosios vietos adresas ir telefonas; paso serija ir numeris; paso išdavimo data, vieta ir galiojimo data; socialinio draudimo pažymėjimo serija ir numeris; SD įmokos tarifas; asmeninės atsiskaitomosios sąskaitos numeris ir banko kodas; kitos pastabos apie darbuotoją.

| |

Apskaitos programa “Balansas”

Programa skirta finansinių ir ūkinių operacijų registracijai ir apskaitai įmonėje, nepriklausomai nuo jos veiklos pobūdžio. Apskaita vykdoma tik pinigine išraiška. Pagal užsakovo poreikius pateikiamos programos versijos, leidžiančios vesti apskaitą vienai arba daugiau įmonių. Programa gali dirbti autonomiškai arba jungtis su kitomis FIRMA programomis. Sistemos pagrindą sudaro tipinis sąskaitų planas, kurį vartotojas gali modifikuoti pagal savo poreikius. Vartotojas turi galimybę pats nustatyti apskaitos registrų (žurnalų) tipus, jų sudėtį ir sudaryti žurnalų spausdinimo maketus, įtraukdamas reikalingas sąskaitas ir jų išdėstymo tvarką. Bendrojo žurnalo vedimui pateikiama standartinė forma. Tipinių operacijų registravimui programoje sudaromas operacijų žinynas, susiejantis reikalingas debeto – kredito sąskaitas ir pagreitinantis buhalterinio įrašo formavimą.

| |

Apskaitos programa “Atsargos”

Automatizuota apskaitos sistema, skirta įmonei ar organizacijai, kurios darbo specifika yra susijusi su atsargų valdymu: įsigijimu (pirkimu), sandėliavimu ir realizacija. Apskaita vykdoma kiekine ir pinigine išraiška. Sandėlių skaičius įmonėje neribojamas. Automatizuota apskaita leidžia formuoti ataskaitas apie prekių judėjimą tarp tiekėjo, sandėlio ir pirkėjo (gavėjo). Po kiekvienos operacijos dinamiškai apskaičiuojamas prekių likutis sandėlyje. Sistema leidžia vykdyti informacijos paiešką pagal operacijų datas, tiekėjus, pirkėjus, medžiagų grupes ar kodus, vidinio perdavimo operacijų rūšis. Sistema papildyta buhalterinės apskaitos elementais ir leidžia vykdyti kai kurias banko ir kasos operacijas t.y. formuoja mokėjimo pavedimus, mokėjimo reikalavimus, kasos pajamų ir išlaidų orderius.