| |

Atleisti darbuotojai nuoskaudą gali išlieti konkurentams

Komercines paslaptis būtina saugoti visuomet, bet šiais laikais – ypač. Užtenka vieno kito neatsargaus darbuotojo žodžio „į šoną“, ir įmonei išgyventi gali tapti dar sunkiau. Tam galima užbėgti už akių teisingai įforminus sutartis ir pasitelkus IT sprendimus. Sunkmetis rodo, jog ne visi darbuotojai yra ištikimi įmonei „ir džiaugsme, ir varge“. Ypač tie, kas buvo priversti išeiti iš darbo. Atleidimas palieka nuoskaudos kartėlį, o jis gali paskatinti žmogų pasielgti net pačiam sau netikėtai: pašaliniams iškloti viską, ką žino apie buvusią įmonę. „Paprastai elgesys priklauso nuo darbuotojo savybių ir vertybių sistemos – pati žmogaus prigimtis nesikeičia. Todėl manyti, kad dabar prasidės masinis kerštavimas buvusiems darbdaviams, nederėtų. Tačiau tie, kas buvo atleisti pasinaudojus dabartine padėtimi arba kuriems nebuvo išsamiai paaiškinta, dėl kokių priežasčių įteikiamas atleidimo lapelis, gali išlieti nuoskaudą ir tokiu būdu – papasakoti visą jam žinomą informaciją apie įmonę“, – nurodo Elona Ilgiuvienė, VšĮ „Gera būsena“ psichologė. Jeigu taip nutiktų, padėtį ištaisyti būtų sunku. Todėl galimiems incidentams verčiau pasirengti iš anksto. IT specialistai pirmiausia siūlo įsitikinti, ar pakankamai apsaugoti duomenys, kaupiami virtualioje erdvėje. Darbuotojus prikąsti liežuvį skatina ir sutartys. Žinoma, jos turi būti tinkamai įformintos. Rekomenduojama jose nurodyti, kas įmonėje laikoma komercine paslaptimi.