Ar įsivaizduojate, kiek reklamos mes „suvirškiname“ kiekvieną dieną naršydami internete? Kartais sau sakome, kad nekreipiame į tai dėmesio, tačiau ar tikrai visada mums tai pavyksta ir ar ištiktųjų reklama nori, kad mes kreiptumėme dėmesį į ją?

Čia tikriausiai reikėtų pradėti nuo to, kokie yra interneto reklamos tikslai.

Pirmiausiai, pažiūrėkime į bet kokią nedidelę interneto svetainę, pavyzdžiui www.turizmas.info. Greičiausiai joje rasime naudingos informacijos, šalia kurios bus pateiktos kelios reklaminės nuorodos ar reklaminiai skydeliai.

Dažniausiai šių svetainių savininkai neturi didelių pajamų iš reklamos, tačiau norėtų turėti, todėl stengiasi, kad jų puslapyje reklamos nebūtų įžūlios, bet būtų pastebimos ir atkreiptų lankytojo dėmesį, o šis, savo ruožtu, ant jos spustelėtų, taip keletu centų paremdamas svetainę.

Sekanti kategorija – tai reklamos „prifarširuotos“ interneto svetainės, kurių savininkai, taip pat tikisi, kad užėjęs lankytojas, į nieką daugiau nežiūrėdamas, spustels ant reklaminio skydelio. Tokia svetainė retai talpina naudingos informacijos. Ją aplankius kyla mintis, kad svetainės savininko tikslas – įvairiais reklaminių skydelių mirkčiojimais, spalvų ir užrašų kaita, suerzinti lankytoją, kad šis, kaip pamišęs imtų trankyti ir spaudžioti savo kompiuterio pelę kur papuola ir taip prispaudžiotų ant reklamos, taip papildydamas svetainės savininko sąskaitą.

Trečiam interneto reklamas publikuojančiam svetainių tipui priskirčiau didelius ir turtingus portalus, kuriuos kiekvieną dieną aplanko šimtai tūkstančių žmonių. Reklamos kainos juose yra labai didelės ir dažniausiai juose matome besisukančias tas pačias ir visiems gerai pažįstamas reklamas. Kyla klausimas negi šių reklamų savininkės taip pat moka už paspaudimus ant jų reklamos? Atsakymas – ne.

Dažniausiai kiekvienas reklamos rodytojas nustato savo sąlygas ir kainas, kur įskaičiuoja reklamos parodymų, bei vidutinį paspaudimų ant jos skaičių. Kaip bebūtų, netgi pats mažiausias reklaminis skydelis, tokiose interneto vartuose, gauna tam tikrą procentą paspaudimų, todėl atrodo, kad tokios terpės yra pati tinkamiausia vieta naujiems dar nežinomiems reklaminiams ženklams. Tačiau interneto reklamos kainos tokioms įmonėms būna per didelės, nes jas žinoma užkelia didžiųjų prekinių ženklų savininkės.

Tačiau grįžkime prie klausimo, kam interneto reklama reikalinga ir taip visiems žinomiems prekiniams ženklams, kurių reklamą ir taip kiekvieną dieną matome, per televiziją, reklaminiuose stenduose mieste, ir dar daugelyje vietų, kur tik reklamos agentams pavyksta sugalvoti. Atsakymas paprastas – joms nerūpi paspaudimai ant reklaminio skydelio, jų tikslas ten būti ir patekti į svetainės lankytojo regos zoną. Jei reklamą nužvelgsite sąmoningai – tai jau bus didelis jos laimėjimas. Bet negi jei užsuksite į svetainę 100 kartų sau kartodami, kad į reklamas nekreipsite jokio dėmesio ir žvilgsnį koncentruosite tik į jums reikalingą puslapio dalį (na reik pripažinti, kad jei labai susikaupsite, gal poveikis bus mažesnis), tačiau atsivertus puslapį, norite to ar ne, nors ir dešimtąją sekundės dalį, netgi sąmoningai to nepajutus, akys, tam, kad surastų jus dominančią puslapio dalį, „nuskenuos“ visą kompiuterio ekraną. Pasąmonėje atpažinsite šimtus ar tūkstančius kartų matytas spalvas, šriftus, paveikslėlius, kurie susijungs greičiausiai į kažkokį reklaminį ženklą ir tik viską įvertinus smegenys atskirs, kurios ištiktųjų puslapio dalies jums reikia.

Gerai, sakysite, ir kas iš to? Juk nepulsiu iškart prie telefono ir neskambinsiu firmai, kurios reklamos fragmentus fiksavo, ir dar nesąmoningai, akys.

O jiems ir nereikia, kad skambintumėte dabar. Svarbiausia, kad nepamirštumėte.

Mūsų atmintį galima palyginti su internetinio pašto dėžute, kurioje nustatyta funkcija, kad senus laiškus, kurių nenaudojate, programa po tam tikro nenaudojimo laiko automatiškai ištrintų, tačiau jei kurį nors laišką paskaitote, jis bus perkeliamas į priekį jo ištrynimas atidedamas.

Panašiai veikia ir atmintis – seną ir nenaudojamą informaciją ištrina. Tokios interneto reklamos tikslas – neleisti iš atminties ištrinti tam tikrų dalykų. Jei tik pasąmonė pamažu ims trinti seną informaciją, naujai gauta seniai pažįstamų vaizdų kombinaciją pasąmonėje ją atnaujina ir perkelią į aukštesnę vietą, prie tos informacijos, kurios dar nevalia ištrinti.

Kaip matome, brangiausios interneto reklamos tikslas – ne parduoti prekę, o neleisti pamiršti. Ir dar…, kai ateis laikas pirkti naują kompiuterį, kad pagalvotumėte, pavyzdžiui, apie HP, arba Apple, o ne apie… hmm, kaip keista, negliu prisiminti!

Tai ką paminėjau šiame straipsnyje, tik per vieną jutimų receptorių – regą patenkanti informaciją. Internetui nesunkiai prieinami garsai, kurie dar labiau sustiprina pojūčius juk „Always Cocacola“ prisimenate dar? Laimei, internetas mūsų dar nepasiekia per uoslės ir lytėjimo receptorius. Tačiau tai dar ne viskas, juk šiame straipsnyje visi aiškiai matote 5-ias, visiškai neužslėptas, reklamas?

Views All Time
Views All Time
5821
Views Today
Views Today
1
0 0