Microsoft aktyviai dalyvavo rugpjūčio pradžioje vykusioje konferencijoje SIGGRAPH 2004, nagrinėjančioje kompiuterinės grafikos problemas. Korporacijos specialistai renginyje pristatė dvylika ataskaitų, devynios iš jų tapo bendradarbiavimo su JAV ir kitų šalių universitetais pradžia.

Programos darbo pavyzdžiai

Vienas iš pačių įdomiausių projektų – Microsoft darbuotojo Maiklo Koeno sukurta programa, paprastą videoįrašą paverčianti multifilmu. Apie programą papasakojo ir žurnalo Nature svetainė. Kol kas programa tėra tiriamasis darbinis prototipas. Savo ataskaitos pristatymo metu Koenas parodė trumpą savo nufilmuotą filmuką, apdorotą minėta technologija.

Programa atlieka išskirtiniausių videoįrašo fragmentų paiešką ir paverčia juos animacija, suminkštindama objektų judėjimą ir jiems suteikdama multifilmams būdingą išvaizdą. Fono keitimas – žymiai paprastenė užduotis, ji atliekama vaizdą praleidus per specialius filtrus.

Pagrindinis Koeno ir jo kolegų pasiekimas yra tas, kad jis sukūrė sistemą, leidžiančią videofilmų dalyvius paversti animaciniais veikėjais ir tikroviškai perteikti jų judesius. Animuojamo objekto parinkimas atliekamas rankiniu būdu, nes, esant keliems panašiems tinkamiems animuoti objektams, programa gali „susimaišyti“. Svarbi Koeno kūrinio ypatybė – tai, kad programa videomedžiagą „mato“ kaip nepertraukiamą vaizdo srautą, o ne pavienių kadrų seką. Tai leidžia užtikrinti animuotų personažų judesių plastiškumą ir išvengti nemalonių „šuolių“, kuriuos po to reikėtų koreguoti.

Ateičiai kūrėjai numato patobulinti programą, pridėdami naujas judančių objektų manipuliacijos priemones. Koeno ir jo kolegų įsivaizduojamas idealas – paprasta naudoti programa, tinkanti naudotis namų vartotojui. Kol kas ji daugiau skirta multiplikacijos srities profesionalams, norintiems pagreitinti video pagrindu kuriamų multifilmų kūrimo procesą, kartais tampantį tikra rutina.

Views All Time
Views All Time
4679
Views Today
Views Today
1
0 0