Elektroninių parduotuvių situacija per metus nepakito – Lietuvos gyventojai ir toliau nepasitiki jų saugumu, o esant menkam kompiuteriniam raštingumui rinka vangiai auga, todėl verslininkai menkai į jas investuoja.

Tokią situaciją parodo Lietuvos kompiuterininkų sąjungos atliktas antrasis privatumo ir saugumo lietuviškame internete tyrimas.

Pabrėžiama, jog daugelis vartotojų jaučiasi nesaugiai pateikdami elektroninių paslaugų teikėjams banko kortelių numerius, jų galiojimo laiką, asmeninius duomenis.

„Informacijos kiekis, kurį prašoma pateikti perkant produktą, dažniausiai yra perteklinis ir nebūtinas šiai paslaugai“, – teigiama tyrimo išvadose.

Iš viso buvo ištirtos 44 svetainės, siūlančios prekes ar paslaugas internetu. Iš jų 8 buvo neveikiančios arba rekonstruojamos.

Naudojant bankų korteles galima apsipirkti 8 svetainėse, iš kurių 5 naudoja saugius prisijungimo mechanizmus. Dvylikoje svetainių galima atsiskaityti per banką – išsirinkus prekę pirkėjas nukreipiamas į banko svetainę, iš kur saugiai pervedami pinigai į pardavėjo sąskaitą.

Tačiau, pasak tyrimo autorių, dėl nedidelės paklausos daugelis svetainių orientuotos ne į mažmeninę, o į didmeninę prekybą, kaip, pavyzdžiui, „Sanitex“.

Išvadose teigiama, jog dėl nepasitikėjimo prekybos saugumu elektroninių parduotuvių rinka gyvuoja tik iš entuziazmo ir dėl prestižo – nematydami perspektyvų verslininkai į jas vangiai investuoja.

2002-2003 metų žiemos laikotarpiu „SIC Gallup Media“ atlikto kompiuterių ir interneto vartotojų tyrimo duomenimis, elektroninėse parduotuvėse lankėsi ir pirko ar užsakinėjo prekes bei paslaugas 1,6 proc. visų vartotojų, internetą naudojusių bent kartą per pusę metų – maždaug 9 tūkst. žmonių.

Views All Time
Views All Time
2332
Views Today
Views Today
1
0 0