Vaidmenų žaidimo projekto The Elder Scrolls 4: Oblivion pristatymas nesuteikė jokios esminės informacijos smulkmenų ištroškusiems šio žaidimo serijos gerbėjams. Priežastis paprasta: laikydamasi EA, LucasArts ir Activision tradicijų, informacija apie žaidimą Bethesda Softworks nusprendė pasidalyti tik su Game Informer žurnalo skaitytojais. Visi ne JAV gyvenantys žanro gerbėjai, neturintys galimybės nusipirkti žurnalo numerį, buvo mandagiai paprašyti palaukti po dar kelių savaičių pasirodysiančių pirmųjų online žaidimo apžvalgų.

Laimei, pasaulyje dar yra gerų žmonių, turinčių skanerius :)) Jau kitą dieną Tinkle pasirodė pirmieji straipsnių „švietalai“ ir 12 puslapių apimties TES 4: Oblivion skirta medžiaga, iš kurios daugiau sužinojome apie žaidimo veiksmą.

Oblivion veiksmas perkeltas į Kirodiilo – Tamrielio imperijos politinio-ekonominio centro – provincijos teritoriją. Mūsų veikėjas savo karjerą pradeda, būdamas kaliniu, savo ilgas dienas stumiančiu sostinės kalėjime. Sužinojusi apie ruošiamą pasikėsinimą į imperatoriaus gyvybę, karališkoji sargyba nusprendžia siuzereną evakuoti per slaptą išėjimą, aišku, esantį kaip tik šalia mūsų protagonisto kameros. Gal garbusis imperatorius sumanė suteikti malonę?

Deja, žudikas, esantis daug arčiau, nei buvo manyta, spėja pribaigti visus sargybinius ir mirtinai sužeidžia „užsakytą“ valdovą. Prieš mirtį imperatorius mūsų herojui perduoda mistinį „Karalių Amuletą“ ir prašo surasti Išrinktąjį, sugebėsiantį uždaryti Užmaršties vartus – piktųjų daedrų ir kitų amžinai gyvenančių padarų knibždantį matavimą. Mirus karališkajam asmeniui, portalus uždariusi magija silpsta, ir pragariškoji piktųjų armija miniomis pasipila ant taikių Tamrielio gyventojų galvų, grėsdama viso Tamrielio gerovei.

Išrinktojo paieškos – pavojingas, bet įdėtų pastangų vertas užsiėmimas: sprendžiant iš žurnale esančių žaidimo kadrų, Oblivion galės didžiuotis net geriausias šaudykles viršijančia grafikos kokybe. Tonos smulkių detalių, turtingos tekstūros, įspūdingi žaidimo mastai ir grafikos atlikimo kruopštumas, apšvietimo modelių realumas, iš daugybės poligonų sudaryti žmonių ir monstrų modeliai taps gera naujos kartos videokortų ir žaidybinių konsolių reklama.

Viena iš silpnesnių TES 3: Morrowind vietų buvo anturažų „štampavimas“ – miestai kartais nelabai kuo skyrėsi vienas nuo kito, o požemių vaizdai sukeldavo permanetinį „deja vu“. Oblivion dizaineriai sako, kad naujasis žaidimas šių trūkumų jau nebeturi. Vietinės lokacijos – kaimai, miestai, pilys, bažnyčios, seni griuvėsiai, tamsūs, giliai po žeme esantys kapai – viskas 100% atlikta rankutėmis, o kiekvienas iš daugiau, nei 1000 (!) NPC turi savo dienotvarkę ir tik jam vienam būdingas replikas. Žaidimo veikėjai miega, valgo, vaikšto po parduotuves, užsiima savo namų ūkiu, aptaria šviežius gandus ir net vagia daiktus iš užsižiopsojusių praeivių (taip pat ir iš jūsų!), ir tam skriptai net nenaudojami. Galutinai „kartonines figūrėles“ paversti gyvais žmonėmis padeda gerai atlikta veidų animacija: išvydę herojų, vieni plačiai šypsosi, kiti nepatenkintai raukiasi, treti neslepia savo pykčio. Ta pati technologija leidžia simuliuoti… senėjimo procesą, tačiau kol kas nežinoma, ar mes pamatysime, kaip negailestingai laikas veikia vietines gražuoles.

Už pasaulio unikalumą ir iš klumpių verčiančią grafiką teks mokėti. Oblivion teritorija pastebimai mažesnė, nei Morrowind, nes rankų darbas reikalauja daugiau laiko ir lėšų. Be to, šiuolaikiniai žaidėjai labiau mėgsta trumpesnius, bet išsiskiriančius žaidimus, ir todėl dažnai stambius žaidimus meta, nuėję tik pusę kelio. Visgi projekto vadovas Todas Hovardas (Todd Howard) įsitikinęs, kad net tokiu atveju Bethesda kūrinys savo dydžiu perspjaus visus konsolinės rinkos konkurentus.

Kurdami žaidimą, Bethesda dizaineriai turi omeny ne tik prisiekusius serijos žaidėjus, bet ir plačiąją auditoriją, kuriai žodis „RPG“ asocijuojasi išimtinai su prieštankiniu granatsvaidžiu. Vienu iš tokių kompromisų taps mini žaidimai, rakinant spynas, „verdant“ stebuklingų savybių turinčius ar veikėjo charakteristikas atstatančius gėrimus, kuriant šarvus, o plėtojantis siužetui, scenoje neišvengiamai pasirodys pora – trejeta klasikinių „bosų“. Laimei, mūsų laisvės niekas neribos: n būdų įvykdomų užduočių, galimybės pribaigti bet kurį nepatikusį NPC ir kitų „perliukų“ niekas neišbraukė, tik pastebimai išaugo mokestis už kelionę arkliu :)) Štai kur iš tikrųjų praverstų vaizdas iš trečiojo asmens perpektyvos! Autoriai savo kūrinį vadina „pasakiško pasaulio simuliatoriumi“, kas jau savaime kelia kai kurias viltis ir tuo pačiu metu leidžia tapti nors iškart visų šešių gildijų vadovu. Fighters Guild viršininkas, antruoju etatu užsidirbantis „Tamsiojoje Brolijoje“, arba vykdydamas „Devynių Dievybių“ vienuolių ordino, magų anklavo ir vagių pgrindžio užduotis, Oblivion laikomas normaliu piliečiu.

Pasikeis ir kovos sistema – ji taps panašesnė į sutinkamą Daggerfall ir Gothic 2 žaidimuose. Smūgio galingumas bus apskaičiuojamas pagal veikėjo jėgą, priešo šarvų stiprumą ir atakos tipą – nuo šiol įvairūs blokai, šuoliukai ir ypatingi triukai taps Oblivion, veikiančio pagal Havok varikliuko technologiją, dalimi. „Sumanesnis“ AI įsisavins artimos kovos ypatumus ir NPC mokės mikliai atmušti gudrius priešininko išpuolius, todėl treniruotis teks, kapojant net tik 40 rūšių monstrus, bet ir medžiagines „lėles“. Kūrėjų trokštamas tikslas – kautynių scenos, savo dinamika nenusileidžiančios „Drąsiajai širdžiai“, „Žiedų valdovui“ (beje, tarp The Elder Scrolls: Morrowind fanų kuriamų modų yra ir LOTR skirtas projektas) ir daugumai šiuolaikinių šaudyklių.

Kaip ir anksčiau, The Elder Scrolls magija ir toliau užima svarbų vaidmenį. Numatyta šešetas magijos mokyklų: Destruction, Mysticism, Restoration, Conjuration, Alteration, Illusion. Žaidėjai vėl galės kombinuoti atskirus užkeikimus, kurdami galingus kerų „kokteilius“.

Naujas TES Construction Set, naudojamas Oblivion kūrimui, pagal tradiciją būtinai įeis į žaidimo РС versijos komplektą. Redaktoriaus pasirodymas konsolėse priklausys nuo konkrečių PlayStation 3 ir Xbox 2 galimybių.

Laukiama, kad Oblivion PC versija bus pradėta pardavinėti po metų su trupučiu, o konsolinė versija išeis dar vėliau. Prisimenant daugkartinį Morrowind išleidimo datos atidėjimą, „2005/2006 žiema“ vargu, ar taps galutine data. Beje, tikėti stebuklu nieks neuždraus.

Views All Time
Views All Time
2492
Views Today
Views Today
1
0 0