Beveik 28 tūkstančiai dalyvių iš 148 pasaulio šalių – mobiliųjų telefonų gamintojų, operatorių bei vartotojų – apsilankė praėjusią savaitę Prancūzijos kurorte Kanuose vykusiame kasmetiniame pasauliniame mobiliojo ryšio kongrese „3GSM World“
Renginį organizuoja pasaulinė GSM Asociacija (GSMA), apimanti daugiau nei 660 antrosios ir trečiosios kartų mobiliojo ryšio tinklų operatorių. GSMA nariai teikia paslaugas daugiau nei milijardui vartotojų daugiau kaip 190 pasaulio šalių.

Kongreso metu pristatytos technologinės naujienos, pažangiausi paslaugų sprendimai, rinkodaros ir reklamos modeliai bei idėjos. Šis kongresas yra ir didžiausias pasaulyje mobiliojo ryšio šou prisistatymus surengė 546 kompanijos.

3G – dėmesio centre

Viena iš pagrindinių temų trečios kartos (3G) mobilusis ryšys. Vien tik Europos mobiliojo ryšio teikėjai yra investavę daugiau kaip 107 milijardus JAV dolerių į 3G licencijas ir infrastruktūrą, tačiau jie nebėra tikri, kad mobilusis videoryšys bei sparti prieiga prie interneto pastebimai padidins jų pajamas ir kad pasiteisins jų investicijos į šias paslaugas. Visame pasaulyje į 3G jau yra investuota per 300 milijardų JAV dolerių. Kai kuriose vietovėse 3G tinklai tiktai pradedami bandyti, ir vis dar nėra aišku, kaip ir kada įmonėms pavyks kompensuoti savo išlaidas.
Tačiau tai nėra vien paslaugų teikėjų problema. Verslininkai taip pat turi nuspręsti, ar jiems verta investuoti milijonus į brangius mobiliuosius įrenginius ir suteikti darbuotojams galimybę naudotis mobiliomis programomis ir elektroniniu paštu. „Microsoft“ manymu, šios investicijos atsiperka tik tuomet, kai darbuotojai daugiau kaip 30 procentų darbo laiko yra mobilūs, tai yra nebūna biure.

Gamintojai ir paslaugų teikėjai pripažįsta, kad 3G technologija jau yra, tačiau ją dar reikia paversti masinio vartojimo produktu ir sukurti verslo modelį. Šiuo metu pasaulyje mobiliuoju ryšiu naudojasi per milijardą gyventojų ir mobilaus ryšio pramonei reikia pereiti prie kito etapo – leisti vartotojams siųsti paveikslėlius, žaisti žaidimus, naudotis elektroninio pašto ir kitomis paslaugomis.
Tačiau mobiliojo ryšio operatoriai atideda komercinį 3G paslaugų teikimą, nes nėra įsitikinę, kad vartotojai nori naujų paslaugų ir pasiryžę investuoti į naujas technologijas.

Statistika

Lyginant su 2001 metais, kuomet tik du iš penkių stambiausių mobiliųjų telefonų gamintojų dirbo pelningai, 2002 metais tokių jau buvo keturi. Tačiau tai reiškia, kad gamintojai pradėjo mažiau rizikuoti.

2002 metais bevielio ryšio telefonų pardavimas pasaulio rinkoje padidėjo vos 2,4 procento. JAV tyrimų grupės „Strategy Analytics“ duomenimis, 2002 metais galutiniams vartotojams buvo parduota 422 milijonai bevielio ryšio telefonų, tuo tarpu 2001 metais 412 milijonų.

2002 metais „Nokia“ rinkos dalis sudarė 36,1 procento, prieš metus – 35,6 procento. JAV „Motorola“ rinkos dalį praėjusiais metais padidino nuo 14,9 procento iki 16,8 procento. Trečioje vietoje esančios „Samsung“ užimama rinkos dalis per visus praėjusius metus sudarė 10,1 procento, 2001 metais – 7,3 procento. „Siemens“ užbaigė 2002 metus su 8,5 procento metine rinkos dalimi, o 2001 metais turėjo 7,3 procento rinkos. Penktoje vietoje esančios „Sony Ericsson“ rinkos dalis 2002 metais sumažėjo nuo 7,1 procento iki 5,5 procento.

„Strategy Analytics“ vertinimais, per 2003 metus parduotų telefonų skaičius padidės maždaug 7 procentais ir sudarys apie 448 milijonus vienetų. 2002 metais buvo parduota apie 18 milijonų kamerų su telefonais, šiemet jų pardavimas turėtų siekti iki 37 milijonų. Europoje telefonai su kameromis pradėti pardavinėti tik pernai vasarą ir jų parduota 1,3 milijono.

Gamintojų naujienos

Tarp pirmaujančių pasaulio bevielio ryšio telefonų gamintojų trečiosios kartos telefonus iki šiol buvo pristačiusios tiktai „Nokia“ ir „Motorola“ – tai modeliai „Nokia 6650“ ir „Motorola A830“, kurie gali perduoti vaizdinius ir garsinius duomenis.
„Nokia“ paskelbė pateiksianti rinkai pirmąjį naujos kartos telefoną iki liepos mėnesio. Dabar šiuos telefonus testuoja operatoriai „Vodafone“ ir „Orange“ bei įrangos gamintojai „Ericsson“ ir „Nortel“.

„Siemens“ pareiškė pradėsianti rinkai siūlyti naujus mobiliuosius telefonus „SX1“ su vaizdo kameromis ir daugybe taikomųjų programų, taip pat pristatė naująjį telefoną masinei rinkai A55, kuris papildys madingų telefonų seriją. Bendrovė tikisi, kad žmonėms mobiliųjų telefonų reikės kelių – darbui, laisvalaikiui ir pan. „SX1“ telefonas yra su „Symbian“ operacine sistema, įmontuota vaizdo kamera ir daugybe į verslą orientuotų taikomųjų programų, prilygstančių kišeninio kompiuterio funkcijoms.

„Sony Ericsson“ pristatė mobilųjį telefoną Z1010, kuris tapo pirmuoju gamintojos 3G modeliu. Išlankstomame telefone įrengtos dvi vaizdo kameros ir du ekranai. Telefonas pritaikytas keitimuisi vaizdais ir dalyvavimui vaizdo konferencijose, jame yra „Bluetooth“, „IrDA“ ir USB prievadai. Z1010 jau tiekiamas bevielio ryšio operatoriams testavimui, o prekyboje pasirodys trečiąjį šių metų ketvirtį.
Kol Europos gamintojai dar tik pradeda pristatyti 3G mobiliuosius telefonus, Japonijos kompanijos jau sudarinėja kontraktus. Japonijos telekomo padalinys „NTT DoCoMo“ 2001 metais pirmasis pradėjo teikti3G paslaugas ir pardavinėti Japonijos kompanijų NEC, „Fujitsu“ ir kitų telefonus.

Kuriami aljansai

„Nokia“, bendradarbiaudama su IBM bei „Oracle“, siekia giliau įsiskverbti į mobiliojo verslo sektorių.

Programinės įrangos verslui kūrėja „Oracle“ paskelbė sudariusi sutartis su ryšio įrangos gamintojomis „Nokia“ ir „Alcatel“, siekdama pritraukti verslo klientų mobiliojo ryšio rinkoje. Šie susitarimai leis „Oracle“ konkuruoti su „Microsoft“, kuri taip pat siekia įsitvirtinti mobiliojo ryšio rinkoje. Abi programinės įrangos kūrėjos tikisi, jog našumą siekiančios padidinti bendrovės vis dažniau siūlys savo darbuotojams turėti mobilųjį ryšį su įmonės duomenų bazėmis.
Ateina „Microsoft“ ir „Intel“
Mobiliosios technologijos domina ir kompiuterių bei programinės įrangos pramonės gigantus „Intel“ ir „Microsoft“, kurie kongrese taip pat demonstravo savo technologijas.

Į mobiliųjų telefonų programinės įrangos sritį „Microsoft“ veržiasi su specialia „Windows“ operacine sistema. Čia ji susidurs su stipria konkurente – „Symbian“ sistema, kurią naudoja stambūs mobiliųjų telefonų gamintojai – „Nokia“, „Motorolla“, „Siemens“.

Didžiausias kompiuterių procesorių gamintojas „Intel“ pristatė PXA800F mikroschemą, skirtą darbui antros kartos GSM bei GPRS tinkluose, tačiau pareiškė nesunkiai adaptuosiantis produktą ir darbui 3G tinkle.

Dalyvavo lietuviai

Kanų kongrese dalyvavo ir Lietuvos atstovai – UAB „Omnitel“ prezidentas Antanas Zabulis ir viceprezidentas tinklo technologijoms Rolandas Ryliškis, kurie ir sutiko pasidalyti savo įspūdžiais su „Lietuvos žiniomis“.

– Kokios naujovės buvo pristatytos šiame kongrese?
A.Zabulis: Šiame kongrese, priešingai nei ankstesniuose, nebuvo išskirta viena ar kita paslauga ar technologinė naujovė. Ši konferencija išsiskyrė būtent temų įvairove, dauguma pranešimų buvo skirti pasidalyti patirtimi paslaugų, infrastruktūros plėtimo bei kitose srityse.
R.Ryliškis: Šiemet konferencijoje itin daug dėmesio buvo skirta paslaugoms ir ne tik balso perdavimo bet ir 3G ryšio paslaugų kūrimui, technologinėms naujienoms, lemiančioms lengvesnį tinklo valdymą. Daug svarstyta ir apie pačios GSM industrijos perspektyvas. Pastebėta, kad 3G ryšio plėtra bus lėtesnė nei manyta anksčiau, nes šias paslaugas diegia dar ne daug operatorių, o antros kartos mobilusis ryšys vis dar aktyviai naudojamas vartotojų ir neužleidžia pozicijų.
– Kas labiausiai sudomino Jus?
A.Zabulis: Mane labiausiai sudomino šioje konferencijoje ryški Azijos šalių dominantė. Šiemet ypač daug ir labai svarių GSM plėtros tendencijas ir patirtį apibendrinančių pranešimų skaitė atstovai iš Korėjos, Japonijos, Kinijos bei kitų Azijos šalių. Ankstesnėse Konferencijose daugiau dominavo europiečiai.
R.Ryliškis: Be technologinių naujovių, mums itin įdomu ir naudinga buvo susitikti su savo partneriais „Nokia“, „Motorola“. Šių susitikimų metu aptarėme naujų technologinių naujienų diegimą ir pritaikymą „Omnitel“ tinkle. Jau artimiausiu metu „Omnitel“ vartotojams pristatysime naujas paslaugas, įgyvendintas būtent integruojant mūsų partnerių sukurtus moderniausius technologinius sprendimus. Ypač džiugu, kad dar šiemet „Motorola“ vieną iš naujausių savo technologinių sprendimų išbandys būtent „Omnitel“ tinkle. Taigi mūsų vartotojai pirmieji pasaulyje galės išbandyti šias naujausias technologijas.
Toks pasaulinio rinkos dalyvio kaip „Motorola“ pasirinkimas kartu yra ir pripažinimas, jog „Omnitel“ turi aukšto lygio specialistus, pakankamai išvystytą tinklą ir siekia savo vartotojams siūlyti inovacijas.
– Kaip atrodė Lietuva tarp kitų šalių?
A.Zabulis: Tokioje pasaulinio lygio konferencijoje pagrindinis dėmesys buvo skiriamas Vakarų Europos, Azijos šalių patirčiai, Rytų Europos valstybės daugiau buvo stebėtojos. Tačiau noriu pasidžiaugti, kad šiemet „Omnitel“ marketingo sprendimas, kuriuo pristatytas rinkai naujas planas be abonentinio mokesčio, pateko į geriausių pasaulinio lygmens operatorių pasiūlytų sprendimų ketvirtuką. Toks įvertinimas pripažino, kad naujoji pasauga buvo ne tik efektingai ir originaliai komunikuojama, bet ir turėjo reikšmingą poveikį rinkai bei vartotojams.

Šaltinis: Laikraštis Lietuvos žinios

Views All Time
Views All Time
2681
Views Today
Views Today
2
0 0