Lenkijos el. komercijos rinka stabilizuojasi

Pernai Lenkijoje bendras interneto parduotuvių skaičius sumažėjo, tačiau kainos jose taip pat mažėja, o parduotuvių savininkai optimistiškiau žvelgia į ateitį.

Tyrimų kompanijos “I-metria” analitikai apklausė 200-us iš 800-ų pas pietinius kaimynus veikiančių interneto parduotuvių. Per praėjusį ketvirtį Lenkijoje užsidarė 70, o naujai susikūrė tik 20 el. prekyviečių.

Dauguma Lenkijos interneto parduotuvių teigė gaunančios pelno ir turinčios nuolatinių klientų (bei skatinančios juos specialiomis rinkodaros priemonėmis).

Straipsniai 1 reklama

Be to, net 46 proc. parduotuvių siūlo prekes pigiau, nei “tradicinėse” parduotuvėse.

Daugiau nei pusė interneto parduotuvių šalyje prie Vislos siūlo tik vienos rūšies produkciją, nes bijo susidurti su prekių pristatymo problemomis.

Kaip ir visame pasaulyje, pirmauja knygos ir kiti leidybos produktai (apie trečdalis atvejų), o taip pat daugialypės terpės produktai (apie 18 proc. parduotuvių), programos (15,5 proc.), elektronikos prekės bei kompiuterių dalys (apie 13 proc.)

Atsiskaitymai kortelėmis nejuda iš vietos

Analitikai teigia, kad per pastarąjį pusmetį Lenkijos el. parduotuvės nepasiekė jokio progreso diegdamos atsiskaitymo banko kortelėmis sistemas.

Daugiausiai atsiskaitoma pašto pervedimu (arba grynaisiais prekę pristačiusiam kurjeriui), apie 77 proc. atvejų prekes pristato Lenkijos paštas.

Įvairiais vertinimais, pernai Lenkijos el. komercijos rinka siekė 50 – 60 mln. PLN.

Apžvalgininkų teigimu, joje aiškiai dominuoja keliolika didžiausių el. parduotuvių, surenkančių apie 40 – 60 proc. viso segmento apyvartos.

Pridėti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *