Skaitytojo įžeidimas

Rašant laišką reikėtų pagalvoti, ar jis nebus neįžeidžiantis. Kiekvienas tinkamai išauklėtas žmogus paprastai jaučia ribas tarp ginčo ir įžeidinėjimo. Nevertėtų rašyti laiškų suirzus, įpykus. Prieš išsiunčiant laišką derėtų jį perskaityti (taip galėsite ne tik sušvelninti įžeidžiančias mintis, bet ir pašalinti įvairius prieštaravimus, rašybos ar korektūros klaidas, aiškiau ir teisingiau suformuluoti mintis).

Keiksmažodžiai laiške

Jie parodo rašančiojo neišsiauklėjimą ir draudžiami FidoNet srityse. Kai kurie vartotojai, kurie negali išsiversti neišreiškę savo nuotaikos keiksmais, naudoja savo laiškuose cenzūros priemonę: keiksmažodžius keičia simbolių seka, kartais nurodydami pirmą ir paskutinę necenzūrinio žodžio raidę. Pvz. @&^! Tokie būdai neskatinami, bet kol jais nepiktnaudžiaujama – toleruojami. Tačiau tai priklauso nuo srities tematikos, nuo bendros jos skaitytojų kultūros.

Reklaminis ar komercinis laiškas

Vertinant ar laiškas yra komercinis laikomasi tokių principų:
1) išsiaiškinama ar prekės ir paslaugos reklamuojamos siekiant jas įsiūlyti, parduoti, ar suteikiama tik informacija apie produktus.
2) ar laišką siunčia suinteresuotas ar nesuinteresuotas asmuo
3) ar parduodamos pavienės, naudotos prekės ar naujos, sistemingai ir dideliais kiekiais.

Laiškas neatitinkantis srities temos

Kiekviena FidoNet pašto sritis (konferencija) turi apibrėžtą temų sąrašą (pvz. LT.HOUSEHOLD galima kalbėti apie namų buities problemas, įrengimus, remonto darbus, LT.SOFTWARE – aptarinėti programinės įrangos privalumus, trūkumus, LT.Q&A – nauji FidoNet vartotojai gali klausti patyrusiųjų patarimo, klausimai kuriems nėra tinkamos srities užduodami ir atsakomi bendro pobūdžio srityje LT.GENERAL). Rašant laiškus reikia laikytis srities tematikos. Jei diskusijos tam tikra tema transformavosi į pokalbius, kurie neatitinka konferencijos paskirties – jie turi persikelti diskutuoti į srityje, atitinkančią naująją temą.
Asmeninis susirašinėjimas srityje
Rašant laišką vertėtų susimąstyti, ar jis bus įdomus bei naudingas kitiems konferencijos dalyviams. Asmeniniams susirašinėjimams yra skirtas privatus paštas „NetMail“. Todėl aptarinėti asmeninius klausimus (draugai, bendri pažįstami, sveikata ir kiti privatūs, daugeliui neįdomūs reikalai) reikia privačiai, „NetMail“ pagalba.

Savavališkas moderavimas

Tvarką srityje prižiūri moderatorius (prižiūrėtojas, prievaizdas), sukurdamas bendrus FidoNet principus atitinkančias konferencijos taisykles. Tik jis sprendžia ar laiškas atitinka konferencijos tematiką, ar jame yra kitų pažeidimų. Savavališkai perimti moderatoriaus pareigas, nurodinėti konferencijos dalyviams, kas galima ir kas ne – draudžiama. Skaitytojai gali privačiai pranešti moderatoriui apie konferencijoje pastebėtus pažeidimus, atkreipti jo dėmesį į betvarkę konferencijoje. Gali apskųsti moderatorių REC’ui (jei moderatorius nevykdo savo pareigų arba jei jis neteisingai ar nepagrįstai nubaudė).

Views All Time
Views All Time
2076
Views Today
Views Today
1
0 0