JAV federalinės prekybos komisijos (FTC) atliktas tyrimas parodė, jog dviejuose trečdaliuose elektroninio pašto šiukšlintojų (spamerių) atsiustų laiškų yra melaginga informacija, juos rašo sukčiautojai.

Šis rodiklis atrodo dar prasčiau, atsižvelgiant į tai, kad, statistiniais duomenimis, šiukšlės (spamas) sudaro beveik pusę visų amerikiečių gaunamų laiškų.

FTC tyrimo metu buvo išnagrinėtas vienas tūkstantis atsitiktinai atrinktų laiškų, gautų per paskutinius šešis 2002 metų mėnesius.

Paaiškėjo, jog 66 procentuose laiškų eilutėse „siuntėjas“ ir „tema“ yra sąmoningai melagingos informacijos arba laiško tekstą akivaizdžiai sukūrė sukčiautojai.

Tyrėjai nustatė, jog maždaug pusė šiukšlintojų yra linkę nenaudoti jokių vardų, lauke „siuntėjas“ nurodydami neaiškią informaciją.

33 procentai neprašytų laiškų siuntėjų šį lauką naudoja gavėjo dėmesiui patraukti ir tolesniam jo mulkinimui. Be to, sukčiautojai aktyviai naudojasi lauku „tema“.

22 procentuose laiškų yra melagingos informacijos pavadinime, 42 procentai spamerių bando sudaryti savo „kūrybos“ gavėjams įspūdį, jog šį laišką parašė kas nors iš jų pažįstamų.

Dažniausiai finansinio pobūdžio „šiukšlėse“ melagingi duomenys pažymimi laukuose „siuntėjas“ ir „tema“. Šiuose laukuose melagingi duomenys pasirodo daugiau kaip pusėje tokio pobūdžio laiškų. Be to, 90 procentų visų spamerių reklamuojamų investicinių ir verslo galimybių tėra sukčiavimas. Spameriai taip pat siekia „pasirūpinti“ internautų sveikata ir poilsiu – melaginga informacija yra atitinkamai 48 procentuose ir 47 procentuose tokio pobūdžio laiškų, rašo agentūra „Cnews“.

Bendrovės „Ferris Research“ atlikto tyrimo duomenimis, spamo JAV bendrovėms sukelta žala sudarė 8,9 milijardo JAV dolerių, o Europos bendrovės prarado 2,5 milijardo JAV dolerių. „Ferris Research“ ekspertų išvada, techninės problemos, kylančios dėl to, jog darbuotojų pašto dėžutės yra užkimštos nereikalingų laiškų, tėra ledkalnio viršūnė. 40 procentų žalos sukelia darbo našumo kritimas dėl nesankcionuoto pranešimo gavimo, skaitymo ir reagavimo į jį. Pavyzdžiui, biuro darbuotojams kiekvieno neprašyto pranešimo panaikinimui tenka skirti 4,5 sekundės.

Views All Time
Views All Time
2713
Views Today
Views Today
1
0 0