Žmogus gali priartinti senatvę. Pirmasis kelias toks: nesitreniruoti, viskam rasti daug kliūčių. Bet gali ir ją nutolinti – neleisti nei sielai, nei kūnui aptingti.

„Dauguma vyresnio amžiaus žmonių gyvena kaip zoologijos sode – tik miega ir sėdi. Tai – tiesus kelias į osteoporozę, kaulų retėjimą ir raumenų masės mažėjimą. Kuo žmogus vyresnis, tuo daugiau jam reikia judėti“, – sako profesorius Arvydas Ambrozaitis.

Judėkime, kad gyventume

„Sulaukę pensinio amžiaus, dauguma žmonių pradeda manyti, kad yra per silpni fizinei veiklai. Jie mąsto klaidingai, – sako infektologas profesorius A.Ambrozaitis. – Jeigu jie nieko neveikia, atsiranda dar baisesnis dalykas – sarkopenija, arba raumenų masės sumažėjimas, o tai skatina ir aterosklerozės vystymąsi.“ Anot profesoriaus, jauni žmonės sportuoja dėl grožio – tam, kad turėtų daugiau raumenų, gražią fi gūrą, o sulaukę vidutinio amžiaus – dėl sveikatos. Juk jau nuo 45 metų įžengiame į miokardo infarkto rizikos zoną.

Rūkantieji arba storuliai gali savo gyvenimą sutrumpinti 10 metų. Vyresnio amžiaus žmonės turi sportuoti todėl, kad galėtų funkcionuoti, kad išlaikytų savo nepriklausomybę nuo kitų žmonių. Nejudėdami gali taip nusilpti, kad nebeįstengs ir paeiti.

Klubas nesenstantiems

A.Ambrozaitis teoriją apie tai, kad vyresnio amžiaus žmonėms svarbiausia – kojos, sužinojo tik tada, kai pats pradėjo šokti. Prieš penkerius metus kartu su žmona Nijole, akių gydytoja, pradėjo lankyti senjorų šokių klubą „Rondo“ ir smagiai judėti šokių salėje po du kartus per savaitę. Šokių klubui tada vadovavo prieš metus miręs choreografas Adomas Gineitis. Dabar studijai vadovauja A.Gineičio našlė Valentina ir buvusi parketo žvaigždė Vidas Kamaitis.

Šešiasdešimtmetis profesorius ir šiek tiek jaunesnė jo žmona kartu su kitais „Rondo“ dalyviais (beje, kolektyve – net keturios medikų poros) koncertuoja ir dalyvauja pokyliuose. Šiemet Vienos pokylyje šoko jau trečią kartą.

Šokėjų grupė susidraugavo, dažnai ir laisvalaikį leidžia kartu. Tradiciškai rugsėjo mėnesį bendraminčiai rengia baidarių žygį, o jo metu ne tik sportuoja, bet ir maloniai bendrauja. „Rondo“ nariai pamėgo ir slidinėjimą kalnuose. Šią žiemą net keturios šokėjų poros lankėsi Austrijoje.

Lyg skriejanti jachta

Ar galima pradėti šokti, kai jau suėjo 60? Žinoma, galima, tačiau tai, anot profesoriaus, daryti reikia itin atsargiai, pradedant nuo nedidelio krūvio. Ambrozaičiai jau taip įprato judėti, kad netgi bėgioja rytais, tačiau tai daro tik vasarą, atostogaudami. Sako, pabėgiojus būna kur kas geresnė nuotaika sėsti prie kompiuterio ir rašyti mokslinius straipsnius. Judėjimas padeda ir protauti, nes iš raumenų impulsai eina į smegenis, be to, sportuojant išsiskiria endorfi nai – laimės hormonai, kurie stimuliuoja smegenų veiklą, gerina atmintį.

„Nieko nėra nuostabesnio už per bangas skriejančią jachtą“ – gerai žinoma frazė, apibūdinanti šokio grožį.

Šokis yra seniausia saviraiškos forma, padedanti atrasti judesio malonumą ir psichologinę pusiausvyrą.

Šokti gali visi, kurie tik gali vaikščioti. Tam trukdo tik mūsų tautiniai kompleksai. „Mes pernelyg domimės tuo, kaip atrodome iš šalies, – teigia A.Ambrozaitis, – jaudinamės, ką pagalvos kiti. O juk šokti reikia sau, o ne kitiems. Miestuose jau yra nemažai senjorų šokių klubų, gaila, kad jie nėra populiarūs rajonuose.“

Views All Time
Views All Time
2964
Views Today
Views Today
1
0 0