Senovės kinų išmintis byloja: norint nesirgti ir kuo ilgiau išlikti jaunam, energingam ir gražiam, reikia 365 masažų per metus. Daugoka? O gal tai tiesa?.. Juk šiandien viena maloniausių ir veiksmingiausių grožio ir geros savijautos procedūrų, ko gero, yra masažas. O jei neturite laiko ir galimybių dažnai lankytis pas specialistą, pabandykite masažu pasilepinti namų sąlygomis.

Konsultavo kosmetikė Asta Koncevičienė

Manoma, kad žodis „masažas“ kilo iš prancūziško veiksmažodžio masser, kuris reiškia trinti, kitomis kalbomis – liesti, čiupinėti, prilipti prie pirštų, spausti rankomis, apčiuopti, čiuopti, čiupinėti. Taigi daugeliu kalbų žodis „masažas“ skamba labai panašiai ir turi analogišką reikšmę, bet… kiekviena tauta saugo savą masažo istoriją ir savas tradicijas.

Ką gali masažas?

Pasirodo, labai daug. Stipriam žmogui jis pailgina gyvenimą, o silpnam padeda įveikti ligas, stiprina organizmą. Suteikia kūnui energijos, slopina skausmą, padeda gražinti kūno formas, šalina poodinį riebalų sluoksnį, suteikia raumenims elastingumo, o odai stangrumo, gerina raumenų tonusą, sąnarių judrumą, atpalaiduoja įsitempusius raumenis. Akivaizdu, kad masažo poveikis – kompleksinis, ši procedūra itin veiksmingai šalina ankstyvos senatvės požymius, padeda greitai atsigauti po patirto streso, pakelia nuotaiką, užkerta kelią ligoms, atsirandančioms dėl nuolatinės nervinės įtampos.

Be jų pagalbos – nė iš vietos

Anot kosmetikės Astos Koncevičienės, masažuoti pačiai save ir vien tik rankomis gana sunku. Tačiau puikūs pagalbininkai gali būti būtent šiai procedūrai skirtos priemonės, kitaip tariant, įvairių formų ir medžiagų masažuokliai: mediniai ar guminiai voleliai su suapvalintais dygliukais ar šereliais, natūralaus pluošto masažinės pirštinės, masažiniai šepečiai, plaušinės. Su jomis be didelių pastangų įmanoma pačiai išmasažuoti sunkiai pasiekiamas kūno vietas, pavyzdžiui, nugarą, pečių juostą.

Patarimas! Atlikdamos procedūrą pasistenkite kiek galima labiau atpalaiduoti masažuojamosios vietos raumenis. Jeigu jie įtempti, masažo metu gali tempti, dilgčioti, skaudėti, jausitės nepatogiai.

Masažą gana sunku atlikti ir be specialių kosmetikos priemonių: masažinio kremo ar losjono, aliejaus. Savaime suprantama, paplekšnoti, švelniai paglostyti galima ir sausą, niekuo nepateptą odą, tačiau kiek tai veiksminga iš tikrųjų? O ar kada bandėte tokią odą patrinti, pamaigyti, pažnaibyti? Ir nereikia. Visų pirma skaudės, be to, sausą odą galima labai lengvai pažeisti.

Gimnastika veidui

Veido oda kelis kartus plonesnė ir jautresnė nei kūno, tad pačiai masažuoti šią sritį derėtų itin atsargiai. Geriausia, jei tokią procedūrą atliktų įgudusios specialisto rankos.

Drėkinamojo ar maitinamojo kremo poveikis bus kur kas stipresnis, jei priemonę tepsite ne įprastu būdu, o paglostydama skruostus delnais nuo nosies ausų link, paskui pažnaibydama apatinę skruostų liniją nuo smakro ausų link, nykščiu paspausdama tris skruostikaulio taškus, paglostydama ir viršutine delno puse paplekšnodama pasmakrę. Šie pratimukai išties paprasti, tačiau labai veiksmingi. Juos atliekant suaktyvinami visi svarbiausi veido taškai.

Patarimas! Kelias minutes padarykite mimikos pratimų: raukykitės, vaipykitės, išpūskite žandus, išsižiokite, mirkčiokite, kilnokite antakius. Tai stiprina veido raumenis, stangrina odą.

Nepamirškite rankų ir kojų

Kojų masažą tinka derinti su vonelėmis: šaldančiomis, gaivinamosiomis, raminamosiomis ir kt. Ypač jei kojos dažnai tinsta, pavargsta, prakaituoja. Po šių procedūrų kojas patartina keletą minučių palaikyti iškeltas į viršų (pavyzdžiui, pati gulite ant sofos, o kojos užkeltos ant atlošo) – taip atpalaiduojami blauzdų raumenys. Labai sveika kuo dažniau vaikščioti basomis ir ypač šiurkštesniu paviršiumi: žole, smėliu, žvirgždu, akmenimis, netgi ant grindų pabertais žirniais ir pan., pastovėti ant specialaus guminio kilimėlio su šereliais.

Patarimas! Po maudynių duše pėdas pamasažuokite krumpliais, kumščiu, rankų pirštais patrinkite, paspaudykite atskirai kiekvieną kojos pirštą. Delnų masažas – analogiškas. Kitos rankos kumščiu pamasažuokite abi delno puses, pirštais patrinkite ir paspaudykite atskirai kiekvieną pirštą, nepamirškite tarpupirščių.

Kasdien, rytą vakarą…

Po maudynių duše ar vonioje pačiai sau atliktas masažas niekada neprilygs procedūrai kosmetologijos kabinete. Specialistas gali pasiūlyti pasimėgauti atpalaiduojamuoju, raminamuoju, tonizuojamuoju, anticeliulitiniu, stangrinamuoju, liekninamuoju, limfodrenažiniu ir dar daugeliu kitų masažų.Masažas ir speciali stangrinamoji ar liekninamoji kosmetika gali padaryti daug, tačiau ji tik papildoma, ne pagrindinė priemonė formuojant kūno linijas. Procesas turi būti kompleksinis: moteris taip pat privalo aktyviai sportuoti, taisyklingai maitintis.

Kaip dažnai galima mėgautis masažu?

Jeigu jis atliekamas kosmetologijos kabinete, specialistas, atsižvelgęs į žmogaus problemą, poreikius ir norą, paskirs tam tikrą seansų skaičių: 10, 15, 20 procedūrų. Jos bus atliekamos 2–3 kartus per savaitę. Namų sąlygomis masažuoti save (ypač šlaunis, nes šios srities odą dažniausiai atakuoja celiulitas) galima kasdien, ryte ir vakare, prausiantis ar jau nusiprausus po dušu. Oda masažo metu turi parausti: lengvas paraudimas – tai ženklas, kad suaktyvinote medžiagų apykaitą, kraujotaką. Procedūros trukmė – 10–15 minučių.

Kada pastebimi pirmieji rezultatai?

Jeigu masažas atliekamas reguliariai ir kokybiškai, pirmuosius kūno formų ir savijautos pokyčius galima pamatyti, pajusti maždaug po mėnesio.

Patarimas! Masažo ir jo metu naudojamų kosmetikos priemonių poveikis bus kur kas veiksmingesnis, jei kelis kartus per savaitę atliksite odos valymo procedūrą, kitaip tariant, specialia šveičiamąja dušo žele ar kremu (su smulkiomis granulėmis, grūdeliais ir pan.) nuo odos paviršiaus pašalinsite suragėjusių ląstelių sluoksnį. Tiks ir kavos tirščiai, rupi druska, medus, aišku, jei nesate jam alergiška. Druską galite sumaišyti su alyvuogių aliejumi – odą ne tik nušveisite, bet ir pamaitinsite.

Dėmesio! Šveisdamos odą nepersistenkite: pernelyg jos nenubrūžinkite, nepažeiskite. Jei oda sausa, valymo procedūras darykite rečiau, kartą per savaitę.

Dėmesio!

Masažas nerekomenduojamas, jei:

…išsiplėtusios venos, sutrūkinėję kapiliarai. Pasekmė: venos dar labiau plėsis, o kraujagyslės trūkinės.

…oda žaizdota, išmarginta mėlynėmis, stipriai sumušta. Yra manančių, kad pamasažavus didelę mėlynę ši greičiau skaidysis, gis. Anaiptol! Mėlynė – tai odos paviršiuje esantys pažeisti kapiliarai. Masažuojant kapiliarai dar labiau traiškomi, pažeidžiami, taigi ilgiau gyja. Ant mėlynių ir sumuštų vietų rekomenduojama tepti tik specialius tepalus, kremus, gelius ir pan. nuo sumušimo, sutrenkimo. Jų sudėtyje esančios veikliosios medžiagos gerina medžiagų apykaitą, kraujotaką, tad audiniai greičiau gyja.

Views All Time
Views All Time
3356
Views Today
Views Today
1
0 0