Ant rankos nešiojami laikrodžiai pamažu grimzta į praeitį – paaugliai ir jaunimas jau nebemoka naudotis laikrodžiu, jeigu jis ne skaitmeninis. „Rolex“, „Swatch“, „Seiko“ ir „Timex“ firmos laikrodžius su ciferblatais išstumia „iPod“ ir mobilieji telefonai.

Šiandien jau laidojame aksesuarą, kuris prieš šimtą metų išleido į pensiją kišeninius prosenelių laikrodžius. Tarsi įrodydami, kad laikas sukasi ratu, jauni žmonės laiką rodančias priemones vėl nešiojasi kišenėse – taip, kaip tai buvo XIX amžiuje.

Šie pokyčiai netruko atsiliepti tradicinių laikrodžių pardavimams. Nuo 2004 m. nebrangių modelių, kurie anksčiau buvo itin populiarūs jaunimo tarpe, pardavimai sumažėjo maždaug dešimtadaliu. Štai jaunimo mados rinkoje sėkmės sulaukusi firma „Fossil“ pernai pardavė 13 proc. mažiau laikrodžių. Krizę išgyvena ir „Swatch“, kurios pardavimai nuo pernai sausio iki spalio mėnesio krito 12 procentų.

Akivaizdu, kad norint išsaugoti pozicijas, būtina tobulinti produkciją. Naujausia šios pramonės šakos strategija jaunimo sektoriuje – laikrodžiai su ausinėmis, per kurias galima klausyti skaitmeninę muziką. Tokie eksperimentai jau buvo pristatyti Las Vege vykusioje elektronikos parodoje.

Pamažu keičiasi ir tradicinių laikrodžių išvaizda. Štai „Timex“, atsižvelgdama į jaunimo aistrą daugiafunkcinėms priemonėms, gamina laikrodžius su įmontuotu kompasu bei termometru, galinčiu nustatyti ne tik oro, bet ir vandens temperatūrą.

Nesnaudžia ir kompanija „Guess“, pristačiusi specialiai merginoms skirtą naujovę – apyrankė su pakabukais, vienas iš kurių ir yra laikrodis.

Šiuolaikiniai jaunuoliai laiką sužino ne tik pažvelgę į mobilų telefoną. Net 90 proc. paauglių naudojasi kompiuteriais, o žvilgtelėjus į apatinę monitoriaus dalį visada galima sužinoti, kiek dabar valandų.

Views All Time
Views All Time
5863
Views Today
Views Today
1
0 0