Užgydytos Žvėryno tilto žaizdos

1907 m. statinėmis bei dinaminėmis apkrovomis buvo išbandytas beveik penkerius metus projektuotas ir statytas 91,2 m ilgio ir beveik 12 m pločio metalinis trijų arkų Žvėryno tiltas per Nerį. Metalines Žvėryno tilto konstrukcijas prieš šimtą metų pagamino Varšuvos firma „Rudzkis ir Co”. AB „Paminklų restauravimo institutas” paminklotvarkos sąlygų byloje rašoma, kad šis tiltas yra romantiškas inžinerinis statinys, kurio konstrukciniai sprendimai, architektūra ir statant panaudotomis medžiagomis reprezentuojantis daugelį to laikmečio Vakarų Europos ir Rusijos metalinių tiltų. Tiltas smarkiai susidėvėjo per amžių trukusią eksploataciją bei nukentėjo nuo sprogimų per Antrąjį pasaulinį karą. Žvėryno tilto per Nerį remonto projektą parengė įmonė „Ekspertas”. Remonto darbų vertė – apie 4,5 mln. litų. Tilto žaizdas gydė dviejų specializuotųjų įmonių UAB „Viadukas” ir UAB „Tilsta” konsorciumas. Vienas tilto remonto uždavinių buvo atkurti plieninių konstrukcijų tilto laikomąją galią iki projekte numatytosios. Tiltą remontavę specialistai ir darbininkai, nepagailėję karčių žodžių Žvėryno tiltą dar karo metais atstačiusiems darbininkams (tikėtina, kariams pionieriams), apie caro laikų tilto statytojų darbą atsiliepė pagarbiai. Jie stebėjosi, kad prieš šimtmetį arklių traukiamam transportui skirto tilto laikančioji geba atitinka ir šiandienos reikalavimus. Nors tais laikais statybininkų darbo mechanizavimo lygis buvo žemas, tiltą jie pastatė per tokį patį laikotarpį, kiek užtruko dabartinis remontas. Po remonto tiltu gali važiuoti tik lengvieji, greitosios pagalbos ir specialiųjų tarnybų automobiliai, kurių masė yra ne didesnė kaip 10 tonų, ir vaikščioti pėstieji. Vis dėlto, šalia suremontuoto Žvėryno tilto dar liko sutvarkyti prieigas. Kitais metais bus baigta Gedimino prospekto rekonstrukcija, tada bus sutvarkyti ir 104 m² ploto tilto prietilčiai bei modernizuoti sankryžose su Gedimino prospektu eismą reguliuojantys šviesoforai. Tada bus visiškai baigti tilto atnaujinimo darbai, kurių didžioji ir svarbiausioji dalis buvo atlikta praėjusią vasarą.

Views All Time
Views All Time
2544
Views Today
Views Today
2
Tags:

Pridėti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

+ 1 = 11