Betoninės Lenkijos kelių dangos

Mūsų automobilininkai peikia Lenkijos kelius, tačiau per kelerius pastaruosius metus kaimynai sukruto ir ėmė aktyviai juos tvarkyti. Vykstantieji į Vokietiją bus pastebėję pokyčius A4 pažymėtoje autostradoje. Sparčiai tvarkomos magistralės ir Čekijos pasienyje. Keliavusieji Lenkija atkreipė dėmesį į naują dalies rekonstruotų kelių dangą iš portlandcementinio betono. Lietuvoje kelininkų požiūris į betoninius kelius dar skeptiškas: bijomasi didelių betoninės dangos deformacijų ir pleišėjimo, nežinoma, kaip efektyviai prižiūrėti ir remontuoti betoninę dangą. Lenkijoje, kaip ir Lietuvoje, iki pastarojo dešimtmečio susistemintos betoninių kelių tiesimo patirties beveik nebuvo, nors pirmoji betoninė danga Europoje, pavadinta cementiniu „makadamu”, buvo paklota Vroclavo (Breslau) aikštėje dar 1888 m. Praėję penkeri metai Lenkijos cementininkams buvo itin svarbūs – jie sugebėjo modernizuoti daugelį gamyklų, persiorientavo gaminti kelių rūšių sudėtinį portlandcementį, šlakinį portlandcementį, šlakinį cementą ir visų stiprio klasių, itin stabilių savybių portlandcementį CEM I. Lenkijoje per 2004 metus buvo sunaudota apie 11,5 mln. tonų cemento. Kelis dešimtmečius lenkų betono technologai ir cemento gamintojai įtikinėjo, kad betoninės dangos yra lygiavertės asfaltbetoniui, o jų pranašumas tampa akivaizdus, kai eismo intensyvumas autostradoje yra didesnis nei 20 tūkstančių automobilių per parą. Be to, cementinio betono danga yra saugesnė važiuojant tamsiuoju paros metu. Tyrimai įrodė, kad tokiose autostradose eismo įvykių būna apie 32% mažiau. Visame pasaulyje apie 94% šiuolaikinių kelių padengiama asfaltbetoniu ir tik 6% – betonu. Vokiečiai betonine danga yra padengę apie 35% savo šalies autostradų. Kitas stiprus asfaltbetonio dangos šalininkų argumentas yra tas, kad šiuolaikinės technologijos seną asfaltbetonio dangą leidžia naudoti pakartotinai, o su betonine danga to padaryti neįmanoma. Tačiau, atnaujinant autostrados A4 atkarpą, lenkų kelininkai, įsigiję senąją betoninę kelio dangą trupinančią ir skalda paverčiančią įrangą, paneigė pastarąjį argumentą.

Views All Time
Views All Time
3181
Views Today
Views Today
2
Tags:

Pridėti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

33 − 28 =