Vitaminas C gali sumažinti pasyvaus rūkymo žalą, pareiškė JAV ekspertai, praneša Reuters-ELTA.

67 nerūkančių žmonių, kurie buvo stebimi cigarečių dūmų pilnoje aplinkoje, tyrimo duomenys parodė, kad tų, kurie kasdien vartojo po 500 miligramų vitamino C, organizmuose žalingų junginių, atsiradusių dėl tabako dūmų poveikio, buvo mažiau.

Tyrimas buvo per trumpas, kad galima būtų nustatyti, ar vitaminą vartojusieji buvo mažiau linkę susirgti vėžiu ar širdies ligomis, tačiau tyrimui vadovavusi mitybos epidemiologė iš Kalifornijos universiteto Marion Ditrich (Marion Dietrich) teigė, kad jo rezultatai vis tiek yra džiuginantys.

„Tyrimas parodė, kad vitaminas C nerūkančius žmones apsaugo nuo pasyvaus rūkymo sukeltos oksidacinės žalos“, – pareiškime sakė ekspertė.

Oksidacinę žalą galima palyginti su rūdžių poveikiu metalui. Šią žalą lemia įkrautos dalelės, žinomos laisvųjų radikalų pavadinimu. Su jais kovoti padeda antioksidantai, tarp jų ir vitaminas C.

Antradienį žurnalo „Nutrition and Cancer“ („Mityba ir vėžys“) straipsnyje M. Ditrich (Marion Dietrich) teigė, kad tyrime dalyvavę žmonės buvo suskirstyti į tris grupes. Vienai grupei kasdien buvo duodama 500 miligramų vitamino C, kita grupė gėrė vitaminą C, vitaminą E ir antioksidacinę rūgštį, trečioji – placebą (neveiklų preparatą, ligoniams skiriamą įtaigos tikslais).

Po dviejų mėnesių buvo ištirta tabako žala respondentų organizmui – vadinamosios lipidų peroksidacijos lygis.

Vitaminą C vartojusių tyrimo dalyvių šis lygis buvo 11,4 proc. mažesnis, o vitaminus C, E ir antioksidacinę rūgštį – 12 proc. mažesnis nei jokio poveikio neturėjusias placebo tabletes gėrusių respondentų.

Tačiau tyrimo vadovai teigė, kad vartodami vitaminus kenksmingo rūkymo poveikio sveikatai žmonės neišvengs. „Tyrimo rezultatai, aišku, neįrodo, kad geriant vitaminą C rūkyti ir versti kitus įkvėpti tabako dūmus yra gerai, – tvirtino M. Ditrich (Marion Dietrich). – Tačiau jei gyvenime dažnai susiduriate su situacijomis, kai negalite išvengti prirūkytos patalpos, atsargumo sumetimais vertėtų vartoti vitamino C papildus ir, kaip ir visada, valgyti daug vaisių ir daržovių“.

Views All Time
Views All Time
2023
Views Today
Views Today
1
0 0