Didžiausio Baltijos šalyse mažmeninės prekybos tinklo atstovai tikina, kad jų valdomuose prekybos centruose neegzistuoja sukčiavimo sistema

Praėjusiais metais Nacionalinės vartotojų teisių apsaugos tarybos Kauno apskrities skyriui pasiskundė 20 vartotojų. Specialistai situacijos didžiuosiuose prekybos centruose nedramatizuoja ir siūlo atidžiau tikrinti kasos kvitus bei juos saugoti kaip vienintelį įrodymą.

Vagystė traktuojama skirtingai

Sausio pabaigoje į redakciją kreipėsi kaunietis Stasys Stasiūnas, su savimi atsinešęs dvi pakuotes „Valstiečių dešrelių“ ir kvitą. Vyriškis apsipirko „Maximoje“. Už abi dešrelių pakuotes S.Stasiūnas turėjo sumokėti puspenkto lito, tačiau teko pakloti 8,68 Lt. „Kai kvitą parodžiau pardavėjai, ji norėjo išplėšti jį iš rankų, – pasakojo S.Stasiūnas. – Atėjau pas jus, tegu žmonės žino, su kokia neteisybe jie gali susidurti“.

S.Stasiūnas pasakojo, kad administratorė Irena pripažino įvykusią klaidą. Su neteisybe susidūręs S.Stasiūnas pridūrė, kad „klaidos“ „Maximoje“ kartojasi nuo prekybos centro atidarymo dienos. Paklaustas, kaip mano, kodėl pardavėjos apgaudinėja pirkėjus, S.Stasiūnas svarstė, kad taip vyksta tikriausiai dėl per mažų jų atlyginimų. „Pardavėjų kaita prekybos centruose labai didelė“, – pastebėjo jis. Įmonei vadovaujantis vyriškis sakė, kad dauguma pirkėjų tiesiog nepastebi įvykusios apgaulės, todėl siūlo atidžiai patikrinti kvitą, kuris gaunamas kasoje sumokėjus pinigus. „Derėtų atkreipti ypatingą dėmesį į sveriamas prekes. Kai žmonės apsipirkinėja vežimais, jie daug ko nepamato“, – įsitikinęs ponas Stasys.

Jis taip pat nežino, kodėl prie kiekvienos kasos, pavyzdžiui, mėsos skyriuje yra vadinamasis klaidų lapas. „Kasininkė iš pradžių įmuša kainą į kasą, bet vėliau šiuos pinigus lyg „išima“ ir atliktą veiksmą traktuoja kaip klaidą“.

Tikra kaina – kvite

Prekybos centrus „Maxima“ valdančio mažmeninio prekybos tinklo „VP Market“ atstovė spaudai Viktorija Jakubauskaitė įmonės vardu atsiprašė pirkėjo dėl įvykusio nesusipratimo.

„Šis nemalonus nesusipratimas įvyko dėl darbuotojo kaltės, – tikino V.Jakubauskaitė. – „Valstiečių dešrelės“ buvo supakuotos sausio 25-ąją, kai tą dieną prekybos centre „Maxima“ vyko akcija. Per ją „Valstiečių dešrelės“ buvo parduodamos pigiau (5,99 Lt/kg). Kaip išsiaiškinome, kitą dieną, t.y. sausio 26 dieną, kada pirkėjas įsigijo dešreles, dėl darbuotojos aplaidumo nebuvo pakeistos kelių likusių pakuočių etiketės“.

V.Jakubauskaitė patvirtino S.Stasiūno teiginius, kad jo buvo atsiprašyta bei pasiūlytas 5 Lt vertės „Maxima“ dovanų čekis (pirkėjas čekio atsisakė). Jis duodamas pirkėjui, jeigu kaina čekyje ir salėje nesutampa. „Apie sukčiavimo atvejį negali būti nė kalbos. Pinigų cirkuliavimas atsiskaitymų metu kasoje yra kompiuterizuotas, visa informacija patenka į duomenų bazę“, – teigė V.Jakubauskaitė.

Įvairiais atvejais, pavyzdžiui, jeigu pirkėjas kasoje nuskaičius prekę visgi nusprendžia prekės nepirkti, yra daromas grąžinimas – kasininkės tai įrašo į specialų lapą (įrašą lape iškart turi vizuoti apsaugos darbuotojas).

Akcentuoja nedidelį skundų skaičių

Nacionalinės vartotojų teisių apsaugos tarybos Kauno apskrities skyriaus vedėja Vida Packočinienė patikino, kad „VP Market“ prekybos tinklas nėra kažkuo išskirtinis vartotojų nusiskundimais. „Iš daugiau kaip 20 pernai gautų skundų tik vienu atveju figūravo Savanorių prospekte veikianti „Hyper Maxima“, – sakė V.Packočinienė. – Kur kas dažniau skundžiamasi „Pliuso“ ir „Norfos“ tinklui priklausančiais prekybos centrais. Nusiskundimų gauta ir „Rimi“ bei „IKI“ parduotuvėmis.

„Tačiau 20 skundų per metus – tai tikrai labai nedidelis skaičius, palyginti su tuo, kiek žmonių apsiperka parduotuvėse“, – sakė V.Packočinienė.

Ji prisiminė neseniai įvykusio neteisingo prekės ženklinimo atvejį prekybos centre „Pliusas“ (Savanorių prospektas). „Lentynoje prie puodelio buvo parašyta viena kaina, ant paties puodelio – kita, o kasoje pirkėjas sumokėjo trečią kainą“, – pasakojo V.Packočinienė. Nukentėjusioji moteris irgi pirko daug prekių. Panašių nesusipratimų būta ir kituose prekybos centruose, todėl raginama atidžiau tikrinti kvitus, kurie gaunami sumokant pinigus kasoje. Ypač reikėtų atkreipti dėmesį į žadamas nuolaidas, nes neretai būna, kad skelbta akcija jau būna pasibaigusi.

Įsikišus vartotojų teisių sargams iki šiol visi pirkėjų skundai būdavo patenkinami. Kilus nesusipratimui, siūloma iš karto kreiptis į parduotuvės administratorę, o nesiaiškinti santykių su pardavėja.

Views All Time
Views All Time
2189
Views Today
Views Today
1
0 0