Didelę dalį paauglių nuvargina ilgas važiavimas į mokyklą, ankstyvas pamokų laikas. Artėjantys egzaminai dar daugiau atima poilsio laiko, be to, jie per daug geria kolos, kavos, rūko. Paauglių poilsio būdas dar labiau padidina nervinę įtampą: garsi muzika, televizijos serialai, kompiuteris, draugų rengiami vakarėliai…

Pagaliau tai amžius, kai bet koks nemalonus įvykis tampa milžinišku: ginčas su geriausiu draugu, nusivylimas meile, susikirtimas su mokytoju. Todėl nieko nuostabaus, jog vienas iš dviejų paauglių paprastai tampa nemigos auka. Dalis jaunimo vartoja vaistus nuo nemigos, kurie labai kenkia jaunam organizmui. Tarp labiausiai vartojamų raminamieji nusigriebia liūto dalį. Ši situacija pavojinga dar ir dėl to, jog prie jų greitai priprantama.

Nuovargis ryte

Jei nuovargis pajuntamas apie 11val. ryto, tai dažniausiai todėl, kad pusryčiai nebuvo pakankamai sotūs. Daugelis paauglių, o ypač merginos, visiškai nevalgo pusryčių. Pusryčiai turėtų susidėti iš grūdinių kultūrų, vaisių sulčių ir pieno produktų. Maiste turėtų būti daug baltymų, lėtai pasisavinamų angliavandenių ir skaidulinio pluošto. Vietoj desertų ir saldainių pasiūlykime jiems truputį duonos ir šokolado. Šokolade yra daug magnio, o tai tarsi botago pliaukštelėjimas, suteikiantis energijos.

Nuovargis vakare

Jei nuovargis pajuntamas apie 17 val., tai normalu, nes tai nuovargis po aktyvios dienos. Norint šį nuovargį sumažinti, reikia pakeisti užsiėmimų ritmą. Po darbo dienos naudinga apie 20 min. pasivaikščioti arba prigulti prieš pradedant ruošti namų darbus. Pagaliau daugelis paauglių yra pavargę todėl, kad dažnai per vėlai grįžta namo – tai galima leisti tik penktadienį vakare, prieš savaitgalį.

Kiti patarimai

Paaugliams reiktų padėti atgauti miegą natūraliu būdu. Paauglių miego poreikis skirtingas, tačiau įrodyta, jog apskritai vidutiniškai pakanka 9 valandų. Sunku tikėtis, kad paauglys eis anksti gulti, kai yra darbo arba paprasčiausiai nesinori miego, tačiau galima padėti atgauti miegą keliais paprastais būdais:

Neruoškite per riebios, sunkiai virškinamos vakarienės. Pasirinkite baltymus (žuvį, kumpį, pieno produktus) ir lėtai pasisavinamus angliavandenius (makaronus, ryžius, sausas daržoves ir vaisius). Venkite dirginančių gėrimų, pvz., kolos. Neleiskite nuolat sėdėti prie kompiuterio ar žiūrėti televizoriaus, – dažniausiai tai tik sukelia nervinę įtampą. Netrukdykite ilgiau pamiegoti savaitgaliais arba atostogų metu. Tokiu būdu jie atgauna prarastą miegą. Patarkite jiems eiti gulti, kai tik pajunta pirmuosius miego požymius: žiovulį, nuovargį, „apsunkusius“ vokus.

Žinoma, paauglys negali gyventi kaip vienuolis, tačiau padėkime jam surasti aukso vidurį, apsaugantį jo sveikatą. Tiems, kuriems nepadės šie patarimai, siūlome informaciją apie Lietuvos vaistinėse parduodamus vaistažolių preparatus, padedančius gydyti nemigą.

Views All Time
Views All Time
1599
Views Today
Views Today
1
0 0
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn