Rasa Remeikienė (2000 m.); Pamokos planas; Anglų k.; Klasės: 7

Mokytojas, naudodamas internetą anglų kalbos pamokose, integruoja ir kitus mokomuosius dalykus, individualizuoja mokinių darbą ir mokymą sieja su tarptautiniais ryšiais. Paprastos pamokos metu tai atlikti kur kas sunkiau negu naudojant internetą kompiuterių klasėje:
– organizuojant mokinių darbą poromis, mokiniai internete rasta informacija gali dalytis su kitais, perteikti gautas žinias žodžiu ir įgyti oratorinės patirties kalbėdami klasei (auditorijai).
– darbui internete skiriamas specialus sąsiuvinis, tampantis mokiniui informacijos šaltiniu: čia kaupiami adresai, nuorodos, nurodymai apie paiešką, duomenų bazę. Ši informacija naudinga ne tik jiems patiems, bet ir draugams ar šeimos nariams.
– renkant faktus iš interneto ir apie internetą bei juos klasifikuojant siekiama dirbti lėtai, laipsniškai, sistemingai.

Mokinių darbas turi būti labai tiksliai ir gerai organizuotas, nes internete, vis labiau gilinantis į pasirinktą temą, prarandamas laiko jausmas. Mokytojas privalo sekti minutes, kad mokiniai spėtų atlikti visas užduotis.
Mokytojas per 5 minutes turi pristatyti pamoką ir skirti pirmines užduotis.
Informacijai ieškoti ir užsirašyti skiriamos 25 minutės.
Per likusias pamokos 10-15 minučių mokiniai kalba, klauso ir užsirašo namų užduotį.

Kur galima atostogauti?

Mokymosi uždaviniai:

Pamokos pabaigoje mokiniai sugebės kompiuteriu suplanuoti savo atostogas pasirinkdami kelionės maršrutą (net su keliais), pagal kainą ir paslaugas tinkamą viešbutį, susidaryti lankytinų vietų sąrašą, sužinoti lankytinos šalies duomenis apie gyventojų skaičių, vidutinę gyvenimo trukmę, valiutą, teritoriją, įspūdingas vietas.

Mokymosi motyvacija:

Vadovėlio I dalyje mokiniai skaitė apie Tailandą, klausėsi teksto apie Ispaniją, analizavo laišką iš Norvegijos, todėl jiems bus įdomu sužinoti truputį daugiau apie šias šalis ir jų žmones bei įdomiausias vietas.

Mokymo metodai:

Darbas mažose grupėse, rašymo įgūdžių tobulinimas, kitų mokymas, skaitymas.

Mokomoji veikla:

A.Pasiruošimas

Mokiniai suskirstomi į grupeles po 3. Viena grupelė ieškos informacijos apie Tailandą, kita – apie Ispaniją, trečia – apie Norvegiją, ketvirta – apie Lietuvą.Grupės mokiniai gauna individualias užduotis: vienas dirba su kompiuteriu ir kitą pamoką turės pristatyti paruoštą namų užduotį, antras užrašo informaciją, trečias namuose turės apipavidalinti surinktą medžiagą.

B.Paieška ir rašymas

Mokiniai vykdo mokytojo nurodymus:

1. Radus simbolį “e”, du kartus paspausti kairįjį pelės klavišą.

2. Parašyti interneto tinklapio adresą www.mapquest.com.

3. Pasirinkti žemėlapį iš “maps” grupės “world atlas” pagal žemyną.

4. Žemėlapio apačioje rastą informaciją nusirašyti į sąsiuvinius (kiekviena grupė apie jiems skirtą šalį).

5.Grįžti per “Back” į tinklapio “Mapquest” pradžią ir ieškoti informacijos apie viešbučius “Hotel reservations” grupėje. Nurodytoje šalyje pasirinkti nelabai brangų, bet patogų viešbutį.

6. Vėl grįžti per “Back” į tinklapio pradžią ir atsiversti “Roads” (keliai) tinklalapį bei paanalizuoti, kur būtų įdomu apsilankyti toje šalyje, pasižymint tinkamiausią maršrutą, nuo kokio miesto į kokį verta keliauti.

C. Kalbėjimas ir klausymas

Kiekviena grupė labai trumpai pagal planą pristato informaciją apie jiems paskirtą šalį:

1.Kokiame žemyne ši šalis yra?

2.Kiek joje gyvena žmonių?

3.Kas yra sostinė?

4.Kokiu transportu geriausia ten keliauti?

5.Kokios yra įdomiausios lankytinos vietos?

D. Namų darbas

Mokiniai turės paruošti grupės skrajutę apie jiems paskirtą šalį: pagal internete rastą informaciją trumpai pristatyti tos šalies kultūrą bei geografiją ir patarti, kokiame viešbutyje apsistoti, kokias vietas aplankyti ir kokiais keliais kur keliauti.

E. Įvertinimas

Pamokos tikslai pasiekti, nes mokiniai pagal žemynus internete moka susirasti šalių žemėlapius ir žino, kokia informacija suteikiama apie kiekvienos norimos aplankyti šalies geografiją, kultūrą, gyventojus, lankytinas vietas. Tai bus ypač naudinga toliau geografijos pamokose nagrinėjant atskiras šalis. Jie gali pasirinkti kelių maršrutą, norimą viešbutį ir gali patarti savo pažįstamiems, keliausiantiems į kitas šalis, kaip susiplanuoti kelionę naudojantis internetu.

Mokiniai taip pat pagilino žinias apie jau skaitytas šalis – Ispaniją, Norvegiją, Tailandą ir palygino su gimtąją šalimi Lietuva.

NAUDOTOS LITERATŪROS SĄRAŠAS

Aktyvaus mokymo metodai. Mokytojo knyga.- Vilnius, “Garnelis”, 1999.

Ted Pedersen, Francis Moss. Internetas vaikams.- Presvika, 1999.

Internetas 12. – “Egmont Lietuva”, 1999.

Virginija Evans, Jenny Dooley. Enterprise I.- “Express Publishing”, 1998.

Virginija Evans, Jenny Dooley. Enterprise II.- “Express Publishing”, 1998.

Views All Time
Views All Time
5054
Views Today
Views Today
1
0 0