Amerikietis astronomas atrado dešimtąją Saulės sistemos planetą

Kalifornijos technologijos instituto astronomas atrado, jo teigimu, dešimtąją Saulės sistemos planetą, pranešė NASA remiama mokslininkų grupė.

Naujoji planeta, kol kas pavadinta 2003UB313, yra labiausiai nutolęs apie Saulę besisukantis objektas, sakė Kalifornijos technologijos instituto astronomas Michaelis Brownas.

M.Brownas bei jo kolegos Chadas Trujillo ir Davidas Rabinowitzas pateikė pareiškimą dėl naujosios planetos pavadinimo Tarptautinei astronomų sąjungai ir yra įsitikinę, kad jų pasiūlytu vardu ir bus pavadinta atrastoji planeta. M.Brownas siūlomo planetos vardo kol kas neatskleidė.

Straipsniai 1 reklama

Jo teigimu, jokia institucija nėra gavusi tokios teisės nuo 1930 metų, kai buvo atrastas Plutonas.

„Mes tikimės, kad tie, kurie mano, jog Plutonas yra planeta, supras, kad tai yra visiškai neginčytinas dalykas. Mano nuomone, jau šiandien reikėtų paimti rašiklius ir pradėti perrašinėti vadovėlius”, – kalbėjo M. Braunas.

Naujai atrastoji planeta yra nutolusi nuo Saulės apie 14,5 mlrd. kilometrų, ir yra maždaug 1,5 karto didesnė už Plutoną, teigė mokslininkas.

Ši planeta apsisuka apie Saulę per 560 metų ir šiuo metu yra toliausiai nutolusi nuo Žemės. Pasak M. Brauno, ši planeta po maždaug 280 metų priartės prie Žemės taip arti kaip Neptūnas.

Naujoji planeta buvo užfiksuota sausio mėnesį netoli San Diego miesto esančios Palomaro observatorijos teleskopu.

Views All Time