EXEM

atlikėjas EXEM
albumas STUDIO
išleidimo data 2000 06 05
įrašų kompanija PARTIJA

Nariai

Mindaugas „Kryžius” Kazakevičius gimė 1973 vasario 8 dieną Panevėžyje. 1976 su tėvais persikėlė į Klaipėdą. Įtakotas Depeche Mode Kryžius pradėjo kurti elektroninę muziką. Pravardę gavo dėl to, kad ant kaklo paslapčia nešiojo didelį metalinį kryžių.

Kryžius yra pagrindinis Exem melodijų ir ritmų generatorius. Taip pat jis yra atsakingas už radijo stoties Laluna garso dizainą.

Kryžių kartais galima pamatyti prie Kuršių marių su meškere rankose, taipogi Kryžius nevengia savaitgaliais pasirodyti Vilniaus naktiniuose klubuose, o darbo dienomis-naktimis jį galima sutikti kibernetinėje erdvėje ir IRC.

Vilius Ančeris gimė 1968 rugsėjo 16 dieną Klaipėdoje. Nuo 9 metų groja gitara. Pirmoji elektrinė gitara pakliuvo į rankas kai jam sukako 16 metų. Tai buvo „Musima Eterna De Luxe”. 1991 ir 1992 metais Kaune vykusiuose gitaristų konkursuose Vilius iškovojo trečiąją ir pirmąją vietas. Tuo metu Vilius grojo grupėje „KONTRABANDA”.1995 – 1998 metais buvo grupės „Beach Blues Band” sesijinis gitaristas. Su grupe vyko į tris turus Vokietijoje.

Laisvalaikiu Vilius domisi egzotiškais muzikos instrumentais ir jų galimybėmis. Klauso visų stilių muziką. Yra dalyvavęs įrašant Junior albumą „Bevardė Žvaigždė”, dainą „Nidai '99 ir Naktinių Personų albumą 9 Dainos.

Istorija

Exem atsirado 1990 metais, kai trys draugai – Mindaugas (Kryžius), Marius ir Einaras pasivadinę EM-2, įrašė kelias dainas vienoje Klaipėdos studijų. Tai nebuvo nei techno, nei house, greičiau tą stilių kritikai būtų įvardinę kaip funk-soul-roką. Karjeros pradžia muzikantams klojosi palankiai – EM-2 buvo nuolat kviečiami dalyvauti Klaipėdoje vykusiuose renginiuose, taipogi jie daug koncertavo visoje Lietuvoje. Apie grupę, jau spėjusią suburti savo gerbėjų ratą, A.Mamontovas kažkada pasakė: „Per jauni taip gerai groti”. Grupės bėda buvo ta, kad jos sudėtis nuolat kito.

Laikotarpyje iki grupės pavadinimo pasikeitimo į Exem Kryžius priskaičiavo net dvidešimt muzikantų ilgiau ar trumpiau grojusių grupėje. 1992 metų rugpjūtį, jaunas miesto dienraščio „Klaipėda” korespondentas Matas Petrikas, rinkdamas medžiagą apie uostamiesčio muzikinį gyvenimą, parašė atskirą straipsnį apie Exem, kuris tapo ilgo ir sėkmingo Kryžiaus ir Mato bendradarbiavimo pradžia. Tuo metu jie buvo vieni iš nedaugelio, Klaipėdos Teatro aikštėje dienas leidusių jaunuolių, besidominčių naująją muzikine atšaka – „techno” muzika. Apie šį judėjimą Matas sužinojo 1991 metais pirmąjį kartą besilankydamas Berlyne. Tuo pačiu metu jis ir Kryžius klausydavo pirmuosius techno ir acid house kūrinius atkeliavusius iš Vakarų. Studijoje Matas pradžioje lankėsi kaip svečias. Tik praėjus ilgam laiko tarpui, muzikos kūrime jis ėmė dalyvauti kaip pilnateisis grupės narys.

Pirmosios dueto eksperimentinės kompozicijos buvo „Aplankyk Memelį”, „Bugs Bunny Still Alive” ir „Tautos Jėga Vienybėje”. Per tą laiką gimė jų įvaizdis: Exem atrodė kaip vampyrai-ateiviai, lakstantys po sceną su gitaromis rankose. Per pusantrų metų Exem įrašė daugiau nei 50 kompozicijų, grojo daugybėje koncertų. Vienas iš įdomiausių pasirodymų vyko Rygos „Radio Dejas” šventėje, kur „Bugs Bunny is Still Alive” buvo atliktas 15 tūkstančių šokančių žmonių miniai. EXEM buvo nufilmuoti tuo metu Latvijoje besisvečiuojančios muzikinės televizijos MTV reportaže apie šventę.

Televizija dažnai rodė ir pirmuosius klipus – „Sad Story” ir „Tautos Jėga Vienybėje”. Vienintelis to meto Exem kūrinys išleistas materialioje laikmenoje – tai daina „Bugs Bunny is Still Alive” patekusi į įrašų kompanijos „Bomba” rinkinį „Labanakt”. 1995 metų gegužę pasirodo debiutinis albumas „No Time”. Nors albume dominuoja eurobeat stiliaus dainos („Europes Union Express” ir „No Time”), atliekamos Exem „frontgirl” Karolinos, jame galima pastebėti ir užuominų į būsimąją „Atlantą” („I Dive in Myself”). Grupę lydi koncertinė sėkmė: jie groja su tuometinėmis Europos žvaigždėmis Cappella, Plavka, pasirodo didžiausiose šalies koncertų aikštelėse.

1995 metų pabaigoje Exem draugo Tado atidarytoje studijoje „Stereobase”, Kryžius ir Matas įrašė hip-hopo projektą Uzi, kuris buvo labai sėkmingai perkamas, o jau birželio mėnesį pasirodė jų eksperimentinis albumas „Atlanta”. Niekas nesitikėjo tokios sėkmės, o Lietuvos klausytojai laukė tokios muzikos ir jie ją gavo. „Atlantos” pasirodymo proga dizaineris Nidas Arkušauskas sukūrė instaliaciją, kurios pristatymo metu Exem apsirengę chirurgų drabužiais preparavo taip vadinamą Atlantos gyventojo kūną, rastą Baltijos pajūryje, visų susirinkusių žurnalistų akivaizdoje. Albumo sėkmei įtakos turėjo ir originalus vaizdo klipas dainai „Kuršiai”, nufilmuotas Neringos Žvejo sodyboje. Šį videoklipą transliavo ir per tarptautinį muzikinį kanalą MSM. Grupė pasakoja, kad filmavimo metu pro šalį praeidavusios vaikų ekskursijos šaukdavo „Auklėtoja, pažiūrėkit, ateiviai…”. Greičiausiai, tai vienas iš geriausiai Exem tinkančių apibūdinimų. Nuo 1996 rudens iki 1997 pavasario Kryžius ir Matas prodiusavo debiutinį Sati albumą, įrašė bendrą dainą su Naktinėmis Personomis – „Pažvelk Atgal”. Matas prisidengęs pseudonimu Matisse išleido savo solinį projektą „Zitron”. 1997 birželio mėnesį Exem baigė savo albumą „Stereo”. Parduotuvėse jis pasirodė tų pačių metų rugpjūčio mėnesį. Daugelį šokiravo kontraversiškas albumo viršelis.

Daina „Afrika” tampa vasaros hitu, ir įeina į muzikinę istoriją, kaip pirma lietuviška daina užkopusi į radijo stoties M-1 Top 40. Rugsėjo pradžioje Exem grojo prieš didžiausią auditoriją savo istorijoje. X-Files prezentacija Vilniuje surinko dvidešimt penkis tūkstančius žiūrovų, o Kaune net virš keturiasdešimties. 1999 vasario mėnesį Matas išleidžia savo antrą solinį albumą. Tai muzika pjesei „Naktis Prieš pat Miškus”. Daina „Aš noriu rėkt” iš šio albumo įsitvirtina radijo stočių topuose ir tampa populiari Vilniaus studentijos tarpe. Netrukus po išleidimo Matas išvažiavo gyventi į Berlyną.

EXEM įrašinėja ne tik savo albumus. Jie taip pat kuria muziką ir kitiems atlikėjams. Grupės nariai prodiusavo Naktinių Personų, SEL, ŽAS, Luko, Sati, Lemon Joy, Biplan, Empy-X kūrinius. Jie buvo jau ne kartą nominuoti aukščiausiems Lietuvos muzikiniams apdovanojimams:

1996 Radiocentro apdovanojimai:
Geriausias metų albumas;
Geriausia metų daina;

1996 Bravo apdovanojimai:
Geriausias metų albumas;
Geriausia šokių muzikos grupė;

1997 Radiocentro apdovanojimai:
Geriausias metų albumas;
Geriausia metų daina;
Geriausia šokių muzikos grupė;

1997 Bravo apdovanojimai
Geriausias metų albumas;
Geriausia šokių muzikos grupė;
Geriausias metų prodiuseris.

Paskutinis albumas „Studio” prekyboje pasirodo 2000 metų birželio 5 dieną. Albume keturiolika kūrinių, sukurtų Kryžiaus per pastaruosius tris metus, kurių tarpe instrumentiniai „gabalai” įrašytu su Matu Berlyne bei „popsinės” Aistės Pilvelytės ir Elenos Puidokaitės įdainuotos dainos. Albumas ypatingas ir tuo, kad jame yra kūrinių, kuriuose Kryžius debiutavo kaip vokalistas. Albumas labai įvairus stilistiškai, todėl manoma, kad kiekvienas klausytojas ras sau priimtina kūrinį. Prognozuojama, kad centriniais Studio kūriniais taps pirmasis singlas „Manyje Uždek Žvaigždes” ir baladė, kuriai režisierius Rimas Bružas (Lietuvos Ryto Televizija) sukūrė vaizdo klipą. Siužetą trumpai apibudinti galima trimis žodžiais: ugnis, žemė, oras.

Nuo šiol galima Exem'ams rašyti el. paštu info@exem.lt

Diskografija

1993 Alive in Memel Exem Produktai
1995 No time Mega Records
1996 Atlanta Koja Records
1996 Zitron Matisse Koja Records
1997 Stereo Koja Records
1999 Naktis prieš pat miškus Matisse Jam Records
2000 Studio Partija

Views All Time
Views All Time
3014
Views Today
Views Today
1

Pridėti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

+ 58 = 67