Geriau būti sveiku ir turtingu, negu beturčiu ir sergančiu.

Šiandien būti sveiku tapo ne mažiau prestižiška negu turėti aukštą kvalifikaciją, brangų automobilį, sąskaitą banke. Atsiranda vis daugiau sporto klubų, fitneso centrų, plečiasi aktyvaus laisvalaikio praleidimo būdų pasirinkimas. Gyventi sveikai tapo madinga, lengva ir įdomu.

Fitnesas – tai puiki savijauta ir pakelta nuotaika, nuostabi figūra, lengva eisena. Fitneso sėkmės formulė paprasta: treniruotės + mityba+ poilsis. Ką tai reiškia praktiškai? Tam, kad visada būti puikios formos kūnui būtinas reguliarus fizinis aktyvumas. Gero trenerio vadovaujamų treniruočių 3-4 kartus per savaitę pilnai pilnai pakanka tonuso palaikymui, figūros išlaikymui.

Tam kad treniruotis efektyviai, organizmui reikalingas pilnavertis poilsis. Pilnavertis poilsis ne mažiau svarbus negu pačios treniruotės! Atpalaiduojančios vonia ir sauna ypatingai geria veikia naudojant specialią kosmetinę liniją „Bania, Sauna, masaž“.

Tačiau netgi pats geriausias klubas su geriausiais instruktoriais, poilsis ir atstatomosios procedūros neduos rezultato be trečios grandies šioje grandinėje- maitinimo. Apie teisingą maitinimąsi parašyti ištisi tomai.Šiam klausimui gvildenti leidžiami ir periodiniai leidiniai. Kiekviename sporto klube būtinai yra savas dietologas, kuris padės parinkti maisto racioną, atsižvelgiant į individualius organizmo poreikius. Išdirbta daugybė mitybos sistemų, sudaryta milijonai dietų liesėjimui, raumenų tonusui palaikyti. „Aš esau tas, ką valgau“ – sako šiuolaikiniai mitybos specialistai.

Bet prie visi šito jie pamiršta svarbiausią mitybos elementą – vandenį.  Nei viena mūsų organizmo mainų reakcija nevyksta be šio svarbiausio maisto produkto! Organinė gyvybė be vandens neįmanoma! Žmogiški audiniai 65-70% sudaryti iš vandens. Smegenys – 75%, raumenys – 80%, o kraujas iš visų 92% vandens! Jeigu jūs jaučiate nuovargį, atsiranda galvos svaigulys, koordinacijos sutrikimai, odos išsausėjimas, priežastis gali būti netikėtai paprasta – neteisingas vandens vartojimas.

Skirdami išskirtinį dėmesį maistui, mes nesusimąstome kaip mes geriame. Bet pasirodo gerti irgi reikia mokėti!  Tiems, kas aktyviai sportuoja, gyvena su pastoviu fiziniu krūviu reikia būti ypatingai atidiems tokiam paprastam ir įprastam mitybos elementui, kaip švarus geriamasis vanduo.Vanduo treniruočių metu sportininkui reikalingas termoreguliacijos procesui, bei normaliam mainų reakcijų vyksmui.

Per vieną treniruotę, priklausomai nuo sporto rūšies,  organizmas praranda nuo 1 iki 2-3 l vandens! Šis dydis priklauso nuo apkrovos intensyvumo, kūno apimčių ir aplinkos temperatūros. Didžioji dalis vandens pasišalina prakaito pavidalu, mažesnioji- per kvėpavimą. Treniruotės metu visi audiniai įtemptai dirba ir išskiria didelį kiekį šilumos. Sportininko raumenys ir smegenys didžiuliais kiekiais naudoja deguonį, gliukozės (svarbiausias energijos šaltinis) atsargas. Aktyvių medžiagų transportavimas link organų ir audinių, bei šalinamų medžiagų (toksinų, medžiagų skaidymosi produktų) nuvedimas daug kartų sustiprėja. Tam, kad procesas vyktų laisvai, būtina organizme palaikyti vandens balansą.

Treniruočių metu pirmoje eilėje dėl vandens praradimo sutirštėja kraujas, padidėja jo klampumas. Prie to raumenys ir smegenys toliau reikalauja deguonies ir maitinamųjų medžiagų. Reikalingam  šių medžiagų kiekiui pristatyti pumpuojant sutirštėjusį kraują širdžiai tenka dirbti trigubu apkrovimu. Padidėja širdies susitraukimų dažnis, daug kartų padidėja jos apkrovimas, pakyla kūno temperatūra. Po to  neišvengiamai seka ištvermės, koordinacijos sumažėjimas, gali atsirasti deguonies nepakankamumas, galvos svaigulys. Treniruotės efektyvumas tokiomis sąlygomis greitai krenta, o per didelis širdies apkrovimas gadina rezultatus.

Tam, kad organizmas nebūtų dehidratuotas, būtina laiku gerti švarų vandenį. Gaila, bet iki treniruotės sukaupti vandens atsargas neįmanoma. Tačiau, 200- 400 ml vandens prieš valandą- pusantros iki treniruotės užtikrins teisingą organizmo “apšilimą” bei švelnų perėjimą į aktyvią veiklą. Reikia atsiminti, kad troškulio jausmas, tai dehidratacijos simptomas, stipraus vandens poreikio, kada medžiagų apykaitos procesai jau pažeisti, ir todėl vandens vartojimas, treniruotės metu, turi būti teisingai išskaičiuotas. 1,5-2 val. trukmės treniruotei reikia 0,5-1 litro vandens, priklausomai nuo jos intensyvumo, bei aplinkos temperatūros. Šis kiekis dalinamas į keletą dalių, vandenį geria mažais gurkšneliais, kas 10- 15 minučių. Vandens temperatūra rekomenduojama apie 12 laipsnių. Tokiu būdu pasiekiamas teisingas organizmo vandens balansas ir vyksta natūrali termoreguliacija.

Kiekviename fitneso centre šiems tikslams pasiekti būtinai pastatoma daugybė sistemų tiekiančių švarų geriamąjį vandenį. Nebrangiuose sporto klubuose prieš treniruotę jums irgi būtinai pasiūlys buteliuką švaraus geriamojo vandens.  Bet apart klausimo dėl geriamo vandens kiekio, egzistuoja dar ir vandens kokybės rodiklis. 

Treniruočių metu žmogus išprakaituoja ne tik vandenį, bet ir mikroelementus, tame tarpe ir natrį, chlorą, kalcį, kalį, mineralines druskas. Dėl to kai kurie treneriai rekomenduoja gerti ne švarų geriamąjį, o mineralinį vandenį. Tačiau mineralinis vanduo neskirtas nekontroliuojamam, besisteminiam vartojimui. Mineralinių medžiagų tirpalai antiek sudėtingi ir prisotinti, kad gali lengvai pažeisti medžiagų apykaitą. 

 Prakaitas faktiškai 99% sudarytas iš vandens ir tik likusioji dalis sudaryta iš aktyviųjų medžiagų ir elektrolitų kuriuos reikia papildyti. Egzistuoja taip vadinami elektrolitų bei elektrocheminis organizmo balansai. Pastoviai sportuojantiems žmonėms jis ypatingai svarbus, nes atsako už neurocheminius ryšius audiniuose. Elektrolitų disbalansas iššaukia nuovargį ir reakcijos greičio sumažėjimą, nes keičiasi neuronų ir raumenų audinių potencialai tuo pačiu sunkėja nervinių impulsų pralaidumas.

Paprastai sveikas organizmas pats nusistato elektrolitų balansą. Jis nustato prarastų su prakaitu medžiagų kiekį bei sandarą ir išveda iš organizmo kitus, palaikydamas pusiausvyrą. Mineraliniai vandenys turi būti vartojami pagal poreikį ir kontroliuojant gydytojui. Daugelis iš jų yra gydomosios paskirties, nes druskų tirpalai juose kelis kartus viršija sveiko žmogaus poreikius.

Tarp kitko, JAV uždrausta reklamuoti mineralinį vandenį kaip sveikatos eliksyrą. 

Palyginus su paprastu žmogumi sportininko poreikis maitinamosioms medžiagoms, mikro-makro elementams stipriai padidintas. Bet tenkinti jį reikia įvairiu maitinimosi meniu ir reguliariu švaraus vandens, be priemaišų, gėrimu. Visas reikalingas organizmui medžiagas galima gauti valgant vaisius, daržoves, grūdų produktus, žuvį ir mėsą. Tuo labiau, kad pagal tyrimus, kai kurie elementai iš mineralinio vandens įsisavinami blogiau negu iš įptasto maisto.

Žmogui gyvenančiam aktyviai, geriausiu variantu yra paprasčiausio geriamojo vandens išvalyto nuo kenksmingų priemaišų ir bakterijų, naudojimas. Buitinėmis sąlygomis švarų, skanų ir naudingą vandenį padeda gauti vandens valymo sistemos dirbančios atbulinio osmoso principu.

Tokio išvalymo rezultate, iš paprasčiausio vandentiekio vandens galima gauti vandenį artimą atitirpusiam ledui. Toks vanduo praktiškai neturi priemaišų. Jį galima ramiai naudoti maistui ir nesijaudinti dėl organizmo sistemų balanso praradimo. Būtent taip išvalytą vandenį dažniausiai pila į didelius plastikinius butelius, kurie stovi sporto klubuose ir ofisuose.

Dabar išvalydami vandenį atbuliniu osmosu RO visos išskirtinės švaraus vandens savybės bus Jums prieinamos namuose ir kiekvieną dieną. 

Gerkite ir būkite geros formos.

Views All Time
Views All Time
2775
Views Today
Views Today
1
0 0