Apie viršsvorį. Kaip McDonald užkandžiai pakeitė pasaulį

Apie viršsvorį. Kaip McDonald užkandžiai pakeitė pasaulį

1948-aisiais Maurice ir Richard McDonaldai nusprendė, kad jiems jau gana sudaužytų indų ir nuostolių dėl nenuoramų lankytojų – paauglių. Jie atidarė pirmąjį McDonald restoraną vietoj jiems priklausiusio tradicinio užvažiuojamojo San Bernardino restorano Kalifornijoje.

Kad pritrauktų lankytojus, McDonaldai nudažė pastatą ryškiai geltona spalva. Mėsainiai, sūrainiai, skrudintos bulvytės, pieno kokteiliai ir gazuoti gėrimai, pardavinėjami popierinėje taroje, buvo vieninteliai patiekalai šio restorano meniu. Kiekvienas 15 centų vertės mėsainis buvo pradėtas ruošti ir tiekti visiškai standartizuotai. Vienas darbuotojas kepė mėsainius, kitas prikraudavo į juos prieskonių, trečias vyniodavo viską į popierių, ketvirtas priimdavo užsakymus ir aptarnaudavo klientus. Taip gimė vadinamasis “greitas maistas”.

Eric Schlosser, knygos “Greitojo maisto karta” (Fast Food Nation) autorius sako: Vadinamasis “greitas maistas” turėjo didžiulės įtakos ne tik mūsų mitybos įpročiams, bet ir mūsų ekonomikai, kultūrai ir vertybių sampratai”. Kasdien beveik ketvirtadalis Amerikos paauglių apsilanko “greitojo maisto” restoranuose. Vidutinis amerikietis kas savaitę suvalgo po tris mėsainius ir keturias porcijas skrudintų bulvyčių. Per metus amerikiečiai vien “greitojo maisto” restoranuose išleidžia 110 bilijonų dolerių. Tai yra daugiau nei aukštajam mokslui, kompiuteriams ir naujoms mašinoms.

Straipsniai 1 reklama

Pastaruoju metu labai išpopuliarėjo vadinamieji McNugget vištienos kepsneliai. Daugelis tiki, kad McNugget sveikesni už kitus “greitojo maisto” restoranų siūlomus patiekalus. Vištienos kepsneliai ruošiami pagal McDonald standartus iš sukapotų vištienos krūtinėlės gabalėlių, kurie yra “sukabinami” stabilizatoriais, apvoliojami džiūvėsiuose, iškepami riebaluose atšaldomi ir tada dar kartą pašildomi. Iš tiesų taip paruošta vištiena turi dvigubai daugiau riebalų nei įprastas mėsainis, be to, ji kepama specialiai apdirbtuose riebaluose, kurie yra tikri širdies ligų kaltininkai.

Tačiau McDonald restoranai labai populiarūs JAV. Apskaičiuota, kad 90 proc. visų amerikiečių vaikų nuo 3 iki 9 metų kas mėnesį bent kartą apsilanko McDonald restorane.

Pridėti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *