Stintų žvejyba

Osmerus eperlanus Straipsniai.lt

Praeitą sekmadienį žvejojome mariose ties Klaipėda. Oras pasitaikė ramus, temperatūra apie -10. Kai Kuršių mariose pradeda kibti stintos, žvejų mėgėjų, ypač savaitgaliais, pažvejoti susirenka iš visos Lietuvos.

Praeitą sekmadienį žvejojome mariose ties Klaipėda.

Straipsniai 1 reklama

Oras pasitaikė ramus, oro temperatūra apie -10. Žvejybą pradėjome apie 7.30 val., tačiau daugelis žvejoti pradėjo gerokai anksčiau, kiti žvejojo per naktį. Naktį gerai kimba ne tik stintos, bet ir vėgelės. Pačioje žvejybos pradžioje vieną vėgelę pavyko pagauti. Vėliau kibo tik stintos ir viena kita plekšnė.

Žvejybai, naudojome paprastą meškerėlės sistemėlę – 0,18 mm pagrindinį valą ir 4 plonesnius – 0,14-0,15 mm trumpus pavadėlius, prie kurių rišome vandenyje šviečiančias avižėles. Pagrindinio valo gale rišome 25-30g svarelį. Naudojome standų sargelį, nes mariose gana stipri srovė, todėl silpnesnius sargelius nulenkia. Turėkit omeny, kad vienu metu naudojamų bendras kabliukų skaičius stintų gaudymui gali būti maksimum 12 vienetų, t.y jei naudojate 2 meškerėles, ant jų gali būti tik 12 kabliukų (pvz. 2 meškerės su 6 kabliukais).

Žvejybos pradžioje masalui naudojome strimelės gabaliukus su odele, vėliau masalui naudojome pagautas stintas. Pasak vietinių žvejų, žvejojant stintas, masalui gerai tinka kuojos, tačiau jų žvejybos vietoje, pagauti sudėtinga. Taip pat gana geras masalas iš karpio, nes jo oda tvirta. Tokio, vieną kartą užkabinto masalo, gali užtekti visai žvejybai.

Žuvies gabaliukus kabinome per odelę, per kabliuką perveriant kiaurai. Masalui labiausiai tiko šviežūs ir ne per daug sušalę, žuvies gabaliukai.

Tą dieną stintos kibo vidutiniškai. Ryte geriausiai kibo iki 11.30 val., 7-9 m gylyje. Vėliau daugelis žvejų pasitraukė į seklesnes vietas, maždaug 200 m link kranto, kur gylis siekia 3-4 m. Nuo 15 val., kibimas vėl suaktyvėjo 7-9 m gylyje. Šįkart žvejodami, stintų per daug neieškojome, pasirinkome pastovią vietą, kur gylis 7-9 m. Įdienojus, nors stintos kibo blogai, suaktyvėjo plekšnių kibimas, vėliau vėl neblogai kibo stintos.

Žvejybą baigėme pavakary, pasidžiaugę gera, ramia ,saulėta diena ir vidutinišku stintų laimikiu (apie 50 vnt.). Nusivylėme tik kai kurių „žvejų” kultūra. Daug kur mėtėsi į ledą įšalę alaus, degtinės buteliai. Bet, čia jau kita, nemaloni tema… 🙁