Atkreipkite dėmesį, kokia techninė objektyvo kokybė. Jis turi sukelti malonų įspūdį. Fokusuojantis AF objektyvo žiedas paprastai kietu mechaniniu sutvirtinimu nesusietas su objektyvo linzių grupe, nuo kurios priklauso fokusuotė. Jis gali atrodyti nestabilus, bet taip nėra. Be to, AF optika iš esmės skirta dirbti autofokuso režimu, todėl dažnai ryškumo derinimo žiedas ne toks patogus ir siauresnis nei mechaninių objektyvų.

Norint suprasti, kaip viskas gali „slankioti“, būtina pažiūrėti į bet kurį paprastą CANON ar NIKON AF – zum ar kitos garsios firmos objektyvą. Metalo buvimas nėra kokybės garantas, be to, daugeliu atvejų yra priešingai. Todėl nereikia rinktis gaminio pagal plieno kiekį, būtina atminti, kad daugelis rimtų „pro“ – objektyvų firmų toli gražu nevengia savo konstrukcijoms naudoti polimerines detales „pagal paskirtį“. Tai lengva paaiškinti: polimeras lengvesnis, jame susidaro mažiau kondensato, keičiantis temperatūrai, praktiškai jis nekeičia fizinių savybių esant dideliam temperatūrų svyravimui, teisingai pasirenkant sudėtines dalis, prie jo neprišąla rankos, jis lengvas, bet tvirtesnis net už metalinius objektyvo rėmus. Kritimo metu jis amortizuoja, o sumažintos konstrukcijos svoris palengvina smūgio pasekmes. Metalas labiau tinka štatyvams ir kitiems gaminiams, kurių mechaninis svoris didelis. Polimerų paklausa paskutiniaisiais metais smarkiai padidėjo, ir metalas tapo ne vieninteliu patikimu konstrukcijos elementu. Tačiau jo privalumų nevertėtų pamiršti.

Ryškumo nustatymo žiedo judėjimas turi būti tolygus, be sustojimų ar staigaus stabdymo. Tuo metu AF objektyvai gali skleisti įvairius nežymius garsus (judėjimas sistemoje), tai visai normalu. Mechaniniuose objektyvuose ryškumo sustabdymo žiedo judėjimas turi būti tolygus.

SUDERINIMAS

Jeigu perkate nepriklausomo gamintojo optiką, susitaikykite su mintimi, kad visiško objektyvo ir AF kameros suderinamumo gali ir nebūti. Tai būdinga visai nepriklausomų gamintojų produkcijai (tarkim, blykstėms). šiuolaikinė elektroninė kamera ir objektyvas pasikeičia daugybe informacijos, bet jos apimtis, seka iš esmės yra firmos saugumo paslaptis. Nepriklausomi gamintojai, daugeliu atvejų, besistengdami sukurti pigius modelius, stengiasi iššifruoti šią informaciją ir ją panaudoti projektuodami objektyvus. Tai ne visada vyksta korektiškai. Be to, dažnokai nedaromas suderinamumo testas iš gamybos išimtoms arba, atvirkščiai, pačioms moderniausioms kameroms. Tai būna tada, kai neteisingai dirbama su tam tikrų kamerų objektyvais, su atskirais kamerų modeliais, netiksliai dirbama kai kuriais režimais, nes objektyvas negali kamerai pateikti specifinės informacijos, tarkim, dėl diafragmos nustatymo, arba ją pateikia klaidingu būdu. Išoriškai to galima nepastebėti, bet gali atsirasti kameros procesoriaus klaidinimas bei, pavyzdžiui, veidrodžio blokavimas. Situacija, žinoma, retoka, tačiau ir į tai būtina atsižvelgti, ypač jei perkate objektyvą senai, jau kelerius metus negaminamai kamerai, ar priešingai – jei seną objektyvą perkate naujai kamerai.

Labiausiai svetimos optikos nepakenčia CANON. šiuo atveju, pirkdamas ne firminį objektyvą, pirkėjas daugiau praras nei laimės. Be to, gali atsitikti taip, kad garantija gali būti nutraukta dėl ,,neteisingo“ objektyvų naudojimo. Tai yra rimta ir nurodyta kiekvienoje instrukcijoje.

PATIKIMUMAS

Dauguma nepriklausomų firmų objektyvų yra pritaikyti dideliems krūviams ir nėra labai patikimi. Trumpai tariant, daugeliu atvejų jie dažniau sugenda nei tokie patys ,,firminiai“ objektyvai. Gedimų ir lūžių kiekis per metus gali siekti 20 proc. Tai yra dešimt kartų daugiau nei ,,gimtųjų“ gaminių. Tarkim, vienos firmos AF objektyvuose dažnai sugenda diafragmos, kitos objektyvai dažnai ,,užsispiria“, juose atsiranda liuftai, slydimas, nors jie nebuvo intensyviai naudojami. Taigi problemų atsiras, ir jų bus kur kas dažniau nei naudojant kameros gamintojo optiką. Objektyvų remontas dažnai sukelia techninių problemų, nėra serviso centro ir pan. Todėl šiuos gaminius patariama pirkti tik esant garantijai.

SANTYKIS ,,KAINA – KOKYBĖ“

Apskaičiuoti tokį santykį daugeliu atvejų, ypač kai nėra finansinių apribojimų, neišmintinga. šis tvirtinimas, žinoma, tinka ne visoms situacijoms, ir jeigu Jūs, kaip minėta anksčiau, ketinate spausdinti tik „mini-labe“, tik mėgėjiškais formatais ir apskritai fotografuojate retai, šią pastraipą galite praleisti. Jeigu jūs juostai ir popieriui skiriate (ar planuojate eikvoti) nemažas sumas (pvz., patys namie spausdinate dideliu formatu, nuolat fotografuojate, žavitės fotografija), tuomet šią pastraipą perskaitykite.

Optikos priklausomybė nuo kainos neproporcinga: 10 proc. pagerėjus kokybei, gali dukart padidėti objektyvo kaina. ,,Kokybė“ – daugeliu atvejų abstrakti sąvoka, užtat kaina patraukia. Klausimas: „Ar verta mokėti penkiskart brangiau už kokybės pagerinimą?“ Atsakymą sugalvojau ne aš: ,,taip, verta“. Jeigu tai būtų beprasmiška, profesionalai ir rimti mėgėjai, t.y. žmonės, kurie aiškiai suvokia žodžio ,,kokybė“ prasmę, niekuomet nepirktų objektyvų už tūkstančius dolerių, užuot už tą patį mokėję du šimtus. O objektyvų CARL ZEISS apskritai niekas nepirktų. Vis dėlto perka ir vertina.

Patarimas – verta pirkti (žinoma, pagal savo galimybes, norint rimtai užsiimti fotografija) geriausia ir brangiausia, ką galima sau leisti.

Toks elgesys teisingas. Be to, stenkimės verčiau įsigyti geresnį objektyvą, negu aukštesnės klasės arba didesnių galimybių kamerą (jeigu tik neturite tikslo draugams demonstruoti nusipirktojo ,,technikos stebuklo“).

Žinoma, kiekvieno nuomonė šiais klausimais gali būti skirtinga. Tik siūlome bendrą išvadą, kurią padarė žmonės, puikiai išmanantys šiuos reikalus ir linkę verčiau mokėti už kokybę bei patikimumą ,,neproporcingai“ didelius pinigus. Jeigu Jums reikia geros kokybės ar patikimumo, galite išsiversti ekonomiškiau.

Ne tokių garsių firmų gaminių, paprastai visai nebrangių, trūkumas – nėra būtinos kokybės garantijos. Jūsų draugo objektyvas ,,netyčia“ gali būti geras, o kitas – ne . Su šiomis problemomis susidūrė dauguma tarybinės fotoaparatūros gamintojų. Vienas fotoaparato veidrodis gali dešimtį metų „griaudėti“ ir vis dėlto dirbti, o kitą aparatą būtina taisyti išfotografafus kiekvieną dešimtį juostų. Tai reikia žinoti.

Parengta pagal žurnalų „Potrebitel“, „Practical photography“, firmų reklaminių bukletų medžiagą.

Views All Time
Views All Time
8099
Views Today
Views Today
1
0 0