Naujoji „Facebook“ žinučių sistema apims e.paštą, SMS ir tiesioginį susirašinėjimą
| | | |

Naujoji „Facebook“ žinučių sistema apims e.paštą, SMS ir tiesioginį susirašinėjimą

Kompanija „Facebook” antradienį pristatė naują susirašinėjimo sistemą, veikiančią jos socialiniame tinkle, kuri apims visas pagrindines virtualaus bendravimo formas: e.paštą, SMS, tiesioginį susirašinėjimą (angl. instant messaging) ir „Facebook” pokalbius (angl. chat). „Facebook” įkūrėjas Markas Zuckerbergas, vos atėjęs kalbėti prieš auditoriją, paneigė sklandžiusius gandus, neva kompanija pristato naują e.pašto klientą, kuris esą turėtų „nužudyti” „Gmail”, „Hotmail” ir kitus e.pašto klientus. Anot jo, naujoji sistema e.pašto nenužudys, o atvirkščiai – jį integruos, praneša BBC. „Tai nėra e.pašto „žudikas”. Tai žinučių sistema, o e.paštas yra jos dalis”, – aiškino M.Zuckerbergas. Anot M.Zuckerbergo, naujoji sistema yra paremta tiesioginio susirašinėjimo principu ir priims bei perduos žinutes žmonėms, nesvarbu, kokiu būdu pranešimus jie siunčia. „Ši sistema perduos žinutes visais būdais, kokiais tik jūs norite bendrauti”, – teigė jis. Sistema integruos keturias skirtingas pranešimų rūšis: trumpąsias žinutes, tiesioginį susirašinėjimą, e.paštą ir „Facebook” pokalbius. Tiesa, naujosios žinučių sistemos vartotojai galės susikurti e.paštą su galūne „@facebook.com”, tačiau tai nebus privaloma. Anot „Facebook” įkūrėjo, socialinio tinklo vartotojai kasdien siunčia vis daugiau žinučių, tad sistemos pertvarkymas buvo neišvengiamas.

“Facebook” mina “Google” ant kulnų su e. pašto paslauga
| | | |

“Facebook” mina “Google” ant kulnų su e. pašto paslauga

Didžiausią pasaulyje socialinį tinklą internete valdanti “Facebook” pristato elektroninį paštą, interneto pokalbius ir SMS žinutes apjungiantį paslaugų paketą “Facebook Messages”. Iš bendrovės buvo tikimasi tiesioginio konkurento “Google” priklausančiai elektroninio pašto sistemai “Gmail”, tačiau “Facebook” įkūrėjas Markas Zuckerbergas nesutiko su tokiu palyginimu. Pasak jo, “Facebook Messages” nėra “elektroninio pašto žudikas”, o pats “Facebook” įkūrėjas nesitiki, kad vartotojai ims masiškai atsisakinėti savo “Gmail”, “Yahoo” ar “Hotmail” pašto sistemų. Tačiau “Facebook” tikisi, kad naujoji bendravimo paslauga supaprastins, pagreitins ir išplės skaitmeninį susirašinėjimą. “Facebook Messages” sujungs elektroninio pašto, interneto pokalbių ir SMS paslaugas ir leis vartotojams siųsti bei gauti žinutes tokia forma, kuri jiems bus konkrečiu metu patogiausia. Visgi vartotojai galės susikurti ir elektroninio pašto adresą su @facebook.com galūne. Visais kanalais vartotoją pasiekiančios žinutės pateks į “Facebook Messages” “socialinę pašto dėžutę”. “Facebook” taip pat rūšiuos ateinančias žinutes pagal jų pobūdį ir “socialinę svarbą”.

Dėl visko kaltas Facebook’as?
| | | |

Dėl visko kaltas Facebook’as?

Jau keleri metai Facebook yra didžiausias socialinis tinklas, šiuo metu turintis daugiau nei 200 milijonų aktyvių vartotojų. Daugelis jų paviešina nemažai asmeninių faktų apie save: dalinasi nuotraukomis, vaizdo įrašais, pomėgiais, naujienomis. Žmonės labai lengvai pamiršta, kad internetas – vieša erdvė, ir papasakoja per daug. Jeigu ryt vyktų Facebook teismas, kaltinimai būtų tokie: 1. Skyrybų paskatinimu. Viename iš penkių internetu parašytų pareiškimų skyryboms kaip priežastis nurodyta neišikimybė Facebook tinkle. 2. Priveda paauglius prie savižudybės. Socialiniame tinkle labai lengva užmegzti trumpalaikius santykius. Santykiams pabaigą paaugliai išgyvena labai skausmingai, jaučiasi išduoti ir tai gali pastūmėti į depresiją ar net savižudybę. 3. “Žudo” tradicinius posakius. Žinoma, sunku pasakyti ar Facebook žudo lietuviškus posakius – visa lietuvių kalba labiau kenčia nuo plačiai paplitusios “šveplos” rašybos. Tačiau Didžiojoje Britanijoje atliktas tyrimas parodė, kad tik vienas iš dešimties žmonių tebevartoja tokius posakius kaip “Dovanotam arkliui į dantis nežiūrima” (“Don’t look a gift horse in the mouth “), “Blogas darbininkas kaltina įrankius” (“A bad workman blames his tools”) ir “Netekęs galvos” (“Mad as a hatter”).

Google nusi’buzz’ino, Facebook užsidirbo pliusą
| | | |

Google nusi’buzz’ino, Facebook užsidirbo pliusą

Nežinau kaip jums, bet man šią savaitę interneto pasaulyje svarbiausios naujienos buvo Google Buzz paleidimas ir Facebook atnaujinimai. Tai, kad apie abu rašau viename įraše, visai ne sutapimas — niekam ne paslaptis, kad Google Buzz buvo paleistas kaip konkurentas Facebook, Twitter ir kitiems socialiniams tinklams, nors Google to tiesiogiai lyg ir neskelbia. Pradėkim nuo Google Buzz — išgirdęs apie šią tarnybą, o gal tiksliau Gmail priedą, nelikau ypatingai sužavėtas, bet laukiau jo pasirodymo mano dėžutėje. Kuo ilgiau laukiau, tuo labiau norėjau sulaukt, ypač kai pasigirdo geri atsiliepimai iš kolegų. Galiausiai trečiadienį vakare jungiantis prie Gmail ir man buvo pasiūlyta išbandyti Buzz. Atsivertęs Buzz srautą likau visiškai nesupratęs kodėl automatiškai seku kai kuriuos žmones. Daugumos jų išvis nepažinojau, turbūt todėl, kad labiau pratęs matyti jų Twitter vartotojo vardus, nei tikruosius vardus ir pavardes. Kaip ten bebūtų, vietoj išreklamuotos galimybės dalintis informacija su artimiausiais draugais, gavau krūvą nepažįstamųjų. Kliuvo ir tai, kad Buzz sraute virė kažkokia informacijos sriuba – tik ką parašyti įrašai sumaišyti su parašytais seniau ir dar pagardinti jau ir taip sekamų žmonių twitter pranešimais. Toliau atėjo eilė išbandyti kaip Buzz veikia su Google Maps programa Android telefone. Įsijungęs Buzz, nustebau, kad tiek daug buzz’erių mano mažam mieste. Pabandžiau pats ką nors parašyt ir plaukai piestu atsistojo.

Komentaras: lietuvio portretas pagal „Facebook“
| | | |

Komentaras: lietuvio portretas pagal „Facebook“

Lietuvos vartotojų didžiausiame pasaulio socialiniame tinkle “Facebook” jau yra daugiau kaip 750 tūkst. Gali būti, kad ateis laikas, kai gyventojų surašymas vyks „Facebooke”, o Seimą rinksime tiesiog spausdami „Patinka” prie mums simpatiją keliančios partijos ar kandidato vardo. Ne vienas mūsų yra girdėjęs posakį: „Jei tavęs nėra Facebooke, tu išvis neegzistuoji”. Kada nors tai taps realybe. O dabar, kai šiame puslapyje savo gyvenimus švaisto beveik trečdalis Lietuvos, mūsų tautiečių veikla „Facebooke” gali puikiai pasitarnauti atliekant sociologines įžvalgas apie mus pačius. Pasitelksime į pagalbą veidaknyge.lt, kuri pateikia mėgstamiausių lietuviškų puslapių „Facebooke” statistiką. Jei kas, ką tik grįžęs iš šiltų kraštų, pradeda niurnėti, kad Lietuvoje žmonės susiraukę ir nemieli – netikėkite. „Facebook” statistika nemeluoja: lietuvaičiai labiausiai mėgsta TV parodijų laidą „Dar pažiūrėsime”, o ketvirtas tarp visų mėgstamiausių puslapių yra „Dienos anekdotas”. Dabar paaiškėja, kodėl per vakarėlius nebeįmanoma pasakoti anekdotų, nes visi juos jau yra skaitę. Žvelgdami į topą, sužinome, kad lietuviai yra labai šeimyniška tauta ir iš visų šeimos narių labiausiai mėgsta savo mamą: antrą vietą „Facebooke” okupavęs puslapis „Aš labai myliu savo mamą”. Viena dešimtuko vieta siunčia prieštaringus signalus apie lietuvaičių prigimtį: „1 narys = 0.01 Lt vaikams” turi 69888 tūkst. mėgėjų.

„Facebook“ augina nemokšas?
| | | |

„Facebook“ augina nemokšas?

Psichologas iš Olandijos Paulas Kirschneris tikina, kad jam pavyko nustatyti priežastinį ryšį tarp atsidavimo socialiniams tinklams ir moksleivių bei studentų gaunamų prastų pažymių, rašo „The Daily Mail”. Dirbdamas su viena JAV universiteto 219 studentų grupe, kurių amžius svyravo nuo 19 iki 54 metų amžiaus, profesorius nustatė, kad tie, kurie ruošdami namų darbus kartu dar naudojasi ir socialiniais tinklais, gauna 20 proc. mažesnius įvertinimus. Vidutinis „Facebooko” lankytojų įvertinimas buvo 3,06 balo skalėje nuo 0 iki 4. Tuo tarpu nesinaudojančių socialiniais tinklais studentų įvertinimų vidurkis siekė 3,82 balo. Trys ketvirtadaliai studentų, „Facebook” lankytojų, atsisakė pripažinti, kad socialiniai tinklai neigiamai veikia jų akademinės veiklos rezultatus. Pasak P. Kirschnerio, „Facebook” vartotojams kartu ruošiant namų darbus reikia nuolatos blaškytis tarp komunikavimo su kitais ir užduoties sprendimo. Dėl to šie studentai daro daugiau klaidų ir sugaišta daugiau laiko nei visą dėmesį skiriantys mokslams. Be to, „Facebook” lankytojai namų darbų metu dažnai bendrauja interneto pokalbių programomis (paprastai tekstinėmis žinutėmis) bei elektroniniu paštu.

“Facebook” bylinėsis su jį parodijuojančiu “Lamebook”
| | | |

“Facebook” bylinėsis su jį parodijuojančiu “Lamebook”

Didžiausias pasaulio socialinis tinklas internete “Facebook” padavė į teismą juokingiausius ir labiausiai nevykusius jo vartotojų įrašus talpinantį portalą “Lamebook”. Socialinis gigantas sprendimą motyvuoja prekės ženklo teisių pažeidimu. “Facebook” teisininkų nuomone, 2009 m. įkurtas “Lamebook” nesąžiningai naudojasi socialinio tinklo šlove bei populiarumu, tad Marko Zuckerbergo vadovaujama bendrovė gins savo prekės ženklą. JAV įstatymai nedraudžia parodijuoti saugomus prekės ženklus, tačiau “Facebook” tvirtina, kad šis tinklalapis ne parodijuoja ar kritikuoja, o tiesiog naudojasi socialinio tinklo žinomumu. Patys “Lamebook” atkerta esantys “aiški parodija”, nepažeidžianti prekės ženklo bei juo nesinaudojanti. “Problema ta, kad “Facebook” nesuprato juokų”, – rašo “Lamebook” administratoriai, renkantys aukas teisei kovai su “Facebook”. Juokingus “Facebook” momentus skelbia ir daugiau tinklalapių, pavyzdžiui, “Failbook”. Be to, žodžiais “face” ar “book” manipuliuoja daugybė įvairiausių humoristinių bei kitų tinklalapių.

Facebook’as – susibėgimas vyno bare?
| | | |

Facebook’as – susibėgimas vyno bare?

Apibendrindamas liepos mėnesį „Kultūros subtitrų“ rubrikoje publikuotus tekstus apie Web 2.0 technologijas, daugiausia iš jų – apie Facebook’ą, Ramūnas Čičelis apie interaktyvias bendravimo priemones kalbina žurnalistą Artūrą Račą. Kodėl nesinaudojate Facebook’u? Man nereikia nei Facebook’o, nei Twitter’io. Šiuo atžvilgiu esu konservatyvus. Begalybė, šimtai ar tūkstančiai, vadinamųjų draugų, kurių dažniausia net nepažįsti, nėra man priimtini. Tai nėra mano bendravimo forma. Kai man reikia žmogaus, kai noriu jam ką nors pasakyti, mieliau rašau laišką ar skambinu. Neskelbiu savo asmeninių naujienų būriui žmonių, kurių net nesu matęs. Facebook’as kai kuriems dažnai tampa noru padidinti savo reikšmingumą, susimažinti savo vienatvę. Manau, tai nėra tikra. Facebook’e svarbiau kiekybė? Kai noriu kuo nors pasigirti ar pasidalinti, geriau bendrauju tiesiogiai. Facebook’as yra skelbimų lenta. Abu mano sūnūs bando įtikinti, kad tai – labai naudinga, padeda daugeliu atvejų, bet aš puikiausiai išsiverčiu be to instrumento. Kita vertus, jei žmonėms tai padeda, tuomet aš labai džiaugiuosi, bet man to nereikia. Kokią galią keisti žmogaus gyvenimą turi Facebook’as? Ypatingai jaunesniems žmonėms labai svarbu tai, kiek jie apie save paskleidžia informacijos, kuri išlieka virtualiojoje erdvėje ilgą laiką. Beje, tas išlikimas net nepriklauso nuo paskleidusiojo norų.

„Skype” bus integruota į „Facebook”
| | | |

„Skype” bus integruota į „Facebook”

Bendravimo programa „Skype” bus integruota į socialinių tinklų tinklalapį „Facebook”, kad būtų lengviau skambinti ir šnekėtis vaizdo konferencijose su draugais bei šeimos nariais. Susitarimas sudarytas sklandant karštligiškiems gandams, kad „Facebook” planuoja pasiūlyti savo skambučių programą. „Skype” ruošiasi įgyvendinti sandėrį, į kurį investuos 100 mln. JAV dolerių (245 mln. Lt). „Skype” naudojimo esmė yra bendravimas su žmonėmis, kurie yra tau svarbūs”, – teigė „Skype” vartotojų produktų skyriaus vadovas Rickas Osterlohas. Naujoje „Windows” skirtoje „Skype” programoje bus „Facebook” stulpelis. Tai reiškia, kad pirmą kartą „Skype” vartotojai galės tiesiogiai per „Skype” sekti aktualias „Facebook” naujienas bei rašyti žinutes ir komentuoti naujienas. Be to, „Facebook” telefonų knygelė „Skype” leis vartotojams skambinti ir rašyti žinutes „Facebook” draugams, naudojantis savo mobiliaisiais telefonais ar antžeminėmis linijomis. Jei „Facebook” draugas bus ir „Skype” kontaktų sąraše, tuomet vartotojai, naudodamiesi „Skype” programa, galės nemokamai skambinti vienas kitam. Grupių vaizdo skambučius taip pat bus galima nemokamai išbandyti bandomoje programos versijoje.

Lietuvos Web 2.0: socialiniai tinklai
| | |

Lietuvos Web 2.0: socialiniai tinklai

Socialinis tinklas yra labai plataus spektro vartotojo generuojamos informacijos kaupinys. Jame sutelpa ir mikro-tinklaraščio, paprasto tinklaraščio, nuotraukų ir video talpyklų, el. pašto, forumų, pomėgių virtualių bendruomenių ir dar daug kitų funkcijų. Kokie lietuviški bendravimo portalai gali būti vadinami socialiniais tinklais? Prieš išvardinant juos mano pradėtu stiliumi, būtina dar šiek tiek paaiškinti, kas yra socialinis tinklas ir kuo jis skiriasi nuo pažinčių portalo, kurie Lietuvoje yra labai populiarūs. Socialiniame tinkle pagrindinė informacija yra vartotojo veiksmai – ką parašė, kokia jo nuotaika, su kuo pradėjo draugauti, kokią nuotrauką įkėlė, prie kokios bendruomenės prisijungė, ką pakomentavo ir t.t. Socialinis tinklas turi tikslą būtent per veiksmus atskleisti vartotojo aktyvumą ir socialumą. Veiksmai yra vieši, nebent vartotojas nustato privatumo lygius (rodyti visiems, draugams ar tik sau). Pažinčių svetainėje pagrindinė informacija yra vartotojo anketa – kelios nuotraukos, asmenybės aprašymas, video prisistatymas ir t.t. Čia pagrindinis tikslas yra asmeninis susirašinėjimas tarp žmonių tik jiems žinomomis temomis. Nepaisant to pažinčių svetainės suteikia galimybę ir asmeninei saviraiškai – rašyti tinklaraštį, dalyvauti diskusijose, burtis į bendraminčių klubus. Pagal tai skirsčiau Lietuvos socialinius tinklus. Jei būčiau rašęs anksčiau, šiame straipsnyje vieno iš čia paminėtų socialinių tinklų nebūtų.