Kaip bendrauti su sunkiais žmonėmis?
| |

Kaip bendrauti su sunkiais žmonėmis?

Agresyvūs, arogantiški, negarbingi, nepatikimi, reiklūs, neproduktyvūs. Ar kada turėjote košmariškų bendradarbių? Tų, kurie išveda iš kantrybės anksčiau, nei įsipilate pirmąjį puodelį kavos. Kai kurios sunkios asmenybės yra itin valdingos. Kitos gali palikti tamsių debesų virš viso biuro. Vienas didžiausių iššūkių bendraujant su sunkiais bendradarbiais – išlikti profesionaliu. Sunku ignoruoti sunkią asmenybę, kai ji sėdi kitame kabinete. Itin nelengva, kai ji arogantiška, nepakeliama ar tiesiog šiurkšti. Dar blogiau, jei darbuotojas turi problemų su alkoholiu ar narkotikais, ypač jei ateina į darbą dvelkdamas alkoholiu. Taigi kaip elgtis su sunkiu darbuotoju? Na, galite melstis, kad jis ateis ir pasakys, jog persikelia į kitą šalies kampelį, arba tikėtis, jog jis bus perkeltas į naują skyrių. Bet tikėtis, kad kažkas pasikeis, nėra išeitis. Geriausia – sugalvoti, kaip bendrauti su jais. Atminkite: kiekvienas ateina į darbovietę su savo požiūriu. Nors dažniausiai tuo sunku patikėti, jų elgesys daugumoje atvejų neturi nieko bendra su jumis. Pateikiame šešis sunkių darbuotojų aprašymus ir būdus, kaip su jais susibendrauti. Jei darbuotojas turi problemų dėl alkoholio ar narkotikų, pasikalbėkite asmeniškai su vadovu. Jei esate draugai, turite kalbėti itin atsargiai. Bet būkite atsargus. Pasitarkite prieš veikdamas. Jei galite užuosti alkoholį arba pasakyti, jog jis vartoja narkotikus, nedelsdamas pasakykite savo vadovui, kad padėtis būtų svarstoma iškart.

Kaip bendrauti įvairių tipų žmonėms?
| |

Kaip bendrauti įvairių tipų žmonėms?

Dalykiniai susitikimai, derybos, bendravimas su kolegomis ir pavaldiniais ne visada būna sklandūs. Dažnai susišnekėti trukdo skirtingi charakterio bruožai. Kaip bendrauti įvairių tipų žmonėms? Šnekus žmogus labiau atskleidžia savo padėtį ir poreikius, tačiau yra rizika, kad pokalbis nukryps į šalį. Pirmiausia leiskime tokiam žmogui kalbėti, bet neįsivelkime į šalutines temas, raskime sau naudingų aspektų ir juos plėtokime. Jeigu pradedama šokinėti nuo temos prie temos, užduokime kryptingų klausimų. Pabaigoje apibendrinkime pokalbį, pabrėždami tai, dėl ko buvo susitarta. Nekalbaus pašnekovo poziciją ir poreikius sunku suprasti. Svarbiausia – užmegzti asmeninį ryšį. Būkime kantrūs. Iš pradžių pateikime klausimų, į kuriuos galima būtų atsakyti taip arba ne. Paskui ieškokime pašnekovui patrauklių temų, būkime atviresni, nei įprasta per dalykinius susitikimus, kol pašnekovas “atsivers”. Toks pašnekovas stengiasi pasirodyti ekspertu. Norint užmegzti su juo ryšį, svarbu atidžiai klausyti ir pripažinti pašnekovo kompetenciją, rodyti pagarbą ir negailėti komplimentų (“Jūsų patirtis tokia didelė…”, “Jūs gerai išmanote…”). Kartais tenka susidurti su priešiškais ar nemandagiais žmonėmis. Svarbiausia – nepasiduoti norui atsilyginti tuo pačiu, arba atvirkščiai – nusileisti. Išlikime ramūs, malonūs. Jei pašnekovas šiurkštus, geriausia jį ignoruoti – praleisti įžeidimus negirdomis. Kalbėkime tik apie dalyko esmę: pavyzdžiui, “kuriuos pasiūlymo punktus dar reikėtų aptarti”, “ką Jūs pasiūlyt

Kaip bendrauti su kreditoriumi
| |

Kaip bendrauti su kreditoriumi

Jei Jums dėl vienokių ar kitokių priežasčių nepavyks laiku įvykdyti savo finansinių įsipareigojimų, kita šalis – kreditorius, jausis apgautas ir imsis priemonių, kad susigrąžintų tai, kas jam priklauso. Jūsų užduotis – nelaukti, kol baigsis kreditoriaus kantrybė ir Jus paduos į teismą. Kol kreditorius žiūrės į Jus kaip į nesąžiningą klientą, jo vienintelis tikslas bus bet kokia kaina atgauti savo pinigus. O jei kreditorius bus nusiteikęs geranoriškai, Jums bus lengviau pasiekti kompromisą ir palaikyti nekonfliktiškus santykius ateityje. Todėl neleiskite kreditoriui galvoti, kad Jūs piktnaudžiaujate jo pinigais! Parodykite, kad Jums grąžinti skolą yra lygiai taip pat svarbu, kaip ir jam ją atgauti. Pasiekti šių tikslų Jums padės keletas taisyklių. Jūs turite kreditorių. Tik neslėpkite savo galvos į smėlį, nes kuo labiau delsite, tuo sunkiau bus ir pradėti savo problemą spręsti, ir apskritai ją išspręsti kaip įmanoma palankiau. Imkitės iniciatyvos. Parodykite savo kreditoriui, kad Jūs nesislėpsite ir nevengsite skolos grąžinimo, o bandysite surasti būdų, kaip pasiekti abiem šalims priimtino rezultato. Tuomet ir kreditorius bus labiau linkęs suteikti Jums galimybes “pasitaisyti”. O Jūs, susisiekę su kreditoriumi pirmieji, suteiksite daugiau pasitikėjimo savimi. Darykite tai raštu. Nusiųskite kreditoriui laišką, kuriame nurodykite priežastis, kodėl Jūs šiuo metu negalite įvykdyti visų savo įsipareigojimų.

20 patarimų kokybiškam bendravimui
| |

20 patarimų kokybiškam bendravimui

Bendravimas pagal Abraham’o Maslow’o poreikių piramidę užima trečią vietą pagal svarbumą žmogaus gyvenime (po fiziologinių ir saugumo poreikių). Bet ar tikrai bendravimą su žmonėmis pastatai į tokią svarbią vietą? O gal tai yra kažkas pastovaus ir nesikeičiančio? Neturėtų būti. Jei tobulėjame sėkmės, laimės ir kitose srityse, tai bendravimo tuo labiau nereikėtų palikti „už borto”, nes čia viena iš tų sričių kur galimybės yra tiesiog neribotos. Kuris norite dar labiau praturtinti savo socialinį gyvenimą?Šiame straipsnyje pateikiu koncentruotą medžiagą bendravimo (komunikacijos) tema, kurią pats ilgai rinkau ir gryninau. Turėk omenyje, kad tai nėra absoliučios tiesos. Įsigilink, eksperimentuok, klausyk intuicijos kada pagal situaciją gali vieną ar kitą patarimą pritaikyti. Neapsigauk, kai kurie patarimai atrodo labai paprasti, bet pamatysi, kad juos pritaikyti nėra taip paprasta. Tikiu, kad nuoširdžiai taikomi šie patarimai tavo bendravimo kokybę gali pakelti į neregėtas aukštumas. Pradedam! Bendravimas tarp žmonių nėra statiškas. Tai nuolatos judantis, evoliucionuojantis ir besikeičiantis procesas. Jei to nepastebi, susirūpink, nes tai anksčiau ar vėliau atsisuks prieš tave.

Kas padeda ir kas trukdo bendrauti
| |

Kas padeda ir kas trukdo bendrauti

Pamenate garsiąją katino Leopoldo frazę: „Gyvenkime draugiškai“? Paprastas, tačiau kiekvienam suprantamas noras – siekti tarpusavio supratimo, susikalbėjimo, draugiškų ir malonių santykių, džiaugsmą ir pilnatvę teikiančio bendravimo. Pagrindinis žmonių bendravimo tikslas – pasiekti tarpusavio supratimą. Tačiau tai ne visada paprasta. Kodėl su vienais žmonėmis bendrauti lengva ir gera, o su kitais – daug sunkiau? Kodėl su vienais sugyvename, o su kitais nuolat pykstamės? Suprantama, kad daug lengviau bendrauti su tais, su kuriais turime tam tikrų sąlyčio taškų. Norėdami išvengti įvairių nesutarimų, pirmiausia ieškokime jų priežasčių. Norint sukurti gerus santykius, labai svarbu išmokti išklausyti ir suprasti savo pašnekovą. Paaiškinę savo norus ir ketinimus išvengsime daugybės nesusipratimų, pykčio ir konfliktų. Sąžiningumas pašnekovo atžvilgiu dažnai yra vienintelė išeitis iš konfliktinės situacijos. Tačiau tiesą būtina sakyti ne žmogui pažeminti, bet pakelti jį jo paties akyse ir paaiškinti savo nuostatą. Kas trukdo ir kas padeda bendrauti? Žmonių tarpusavio nesupratimo priežastys įvairios. Tai ir skirtingi politiniai įsitikinimai, ir išpažįstama skirtinga religija, ir pasaulėžiūros klausimai, ir psichologiniai ypatumai. Tačiau pagrindinė nesusikalbėjimo priežastis – nemokėjimas išklausyti pašnekovo.

Vyrų ir moterų bendravimo ABC. Laimingos šeimos receptai
| |

Vyrų ir moterų bendravimo ABC. Laimingos šeimos receptai

Vieno įdomiausių Lietuvos lektorių Tomas Girdzijauskas, turinčio unikalų žinių bagažą apie žmonių santykius seminaro įrašas. Seminaro įrašas skirtas poroms, norinčioms palaikyti darnius tarpusavio santykius, kurti gerą emocinį ir psichologinį klimatą šeimoje, geriau pažinti partnerį ir vaikus, išmokti sėkmingai įveikti konfliktines situacijas. Taip pat žmonėms, norintiems atpažinti savo antrąją pusę. Padėti šeimai išlikti darnia, stiprinant ryšius tarp šeimos narių. Patarti, kaip klausytis ir būti išgirstam savo partnerio. Pamėginti pažvelgti į save iš šalies ir pagelbėti ištaisyti klaidas, kurias darome bendraudami su partneriu. Netrūksta priežasčių, dėl kurių gali kilti sunkumų šeimyniniame gyvenime. Viena jų – skirtingas vyro ir moters socialinių vaidmenų supratimas ir šių vaidmenų atlikimo konfliktas. Sužinosite kaip naudojant savo vidines stiprybes didinti šeimos savarankiškumą idant būtų paprasčiau išspręsti kylančius konfliktus. Pagerinti santykius šeimoje, atgaivinti sutuoktinių meilę, išlaikyti glaudų emocinį ryšį, gimdyti bei auginti sveikus, likimo sėkme apdovanotus vaikus.Bus paliesta ir intymaus gyvenimo tema. Juk šeimos ateitis neišvengiamai priklauso nuo intymaus gyvenimo. Apie tai kalbėti būtina. Bus aptariamos „švaraus“ sekso ir svarbiausios intymių santykių paslaptys.

Psichologiniai bendravimo dėsniai
| |

Psichologiniai bendravimo dėsniai

Kai lauke lyja, mes sėdime namie, o jeigu einame į lauką, tai pasiimame skėtį, o ne barame dangų ir debesis. Mes žinome, kad dėsnis, dėl kurio lyja, nepriklauso nuo mūsų, ir paprasčiausiai stengiamės pagal savo jėgas ir galimybes prie jo prisitaikyti. Bet štai kyla konfliktas šeimoje, darbe, gatvėje ar autobuse, ir tuomet atrodo, kad jei ne kito žmogaus piktavališkumas, – konflikto nebūtų kilę. O ką galvoja tas kitas žmogus? Tą patį. Mintyse kitam žmogui mes primetame savo elgesio modelį. Kai nugalime jį, prispaudžiame prie sienos, – kuriam laikui nusiraminame: mums regisi, kad iš konflikto pasisėmėme tam tikros patirties. O ką daro jis? Tą patį. Tačiau bendravimo dėsniai yra tokie pat objektyvūs kaip gamtos ir visuomenės dėsniai. Atlikime psichologinį eksperimentą iš Dembo testo. Nubrėžkite vertikalią skalę. Jos viršuje pažymėkite “protingiausi žmonės”, apačioje – “kvailiausi”. O dabar pažymėkite vietą, kurioje esate jūs. Pažymėjote save per vidurį? Ne, kur kas aukščiau! Atspėjau? Manote, skaitau jūsų mintis? Ne. Tiesiog žinau psichologijos dėsnius. Bet kuris žmogus, turintis sveiką protą, pažymi save būtent čia. Atlikite šį eksperimentą su artimaisiais, paskui pateikite jiems lapelį su savo variantu, ir pamatysite, kad sutapimai gali būti milimetro tikslumu… Kokią išvadą galima padaryti iš šio eksperimento? Pirma. Turime atminti, kad bendraujame su žmogumi, kuris apie save yra geros nuomonės.

Bendravimo su vyrais strategijos
| |

Bendravimo su vyrais strategijos

Jei jis pasišiaušia, kai bandote paguosti, nusisuka, kai prašote jo ką nors padaryti ir atsisako pripažinti, jog esate teisi, tuomet pasinaudokite šiomis išbandytomis bendravimo su vyrais strategijomis. Tarkime, prašėte vyro padaryti ką nors jau kokį tūkstantį kartų. Jis vis žada ir žada, o tai tik erzina – jei vyras tiesiai šviesiai atsisakytų, tai bent jau aiškiai suprastumėte, kodėl jis nieko nedaro. Mylimasis nenori, kad primintumėte jam, ką reikia padaryti, nors pats nuolat apie tai pamiršta. Neprašykite jo atlikti tam tikro darbo, pavyzdžiui, pataisyti varvantį čiaupą. Vyrai nori pasijusti svarbiais, todėl savojo prašykite pavadovauti ir pati pasisiūlykite padėti: „Pasakyk, kokių įrankių tau reikia ir aš juos paduosiu“. Vyrai mėgsta rodyti moterims savo įrankius, rašo CNN. Geriausias būdas pirmą kartą sugundyti vyrą – tai parodyti, kad juo domitės – bet nesate lengvabūdė. Žodžiu, „galbūt“. Galbūt jums reikėtų praleisti daugiau laiko kartu, galbūt su juo išgertumėte, galbūt norėtumėte pamatyti, kaip atrodo jo namai. Žodyje „galbūt“ yra pakankamai „taip“, kad vyras nesijaustų atstumtas ir pakankamai „ne“, kad pajustų iššūkį. Priverskite jį glaustytis, bučiuoti ir žaisti, bet kai tai prasidės, leiskite jam perimti vadovavimą. Nesvarbu, ar tai būtų per pasimatymą, ar per dvidešimtąsias santuokos metines. Vyrui patinka manyti, kad tai yra jo idėja. Nesvarbu, apie ką besiginčytumėte, jis tiesiog nori būti teisus. Ir tai jo silpnybė.

Bendravimas: paprasčiau ar gudriau?
| |

Bendravimas: paprasčiau ar gudriau?

Kažkada labai seniai, kai dar mokiausi vidurinėje mokykloje, kaip ir daugelis paauglių, nemėgau jokių privalomai brukamų taisyklių. Etiketo taisyklės pirmiausiai asocijavosi kaip tik su tuo, vadinasi, ir jos pateko į tą „nereikalingų reikalavimų” rinkinį, kuris ilgam buvo nukištas kažkur kuo toliau. O va psichologija – čia jau kas kita, juk tai – įdomioji ir tiek daug lemianti bendravime ir šiaip gyvenime disciplina. Ji turėtų padėti pasiekti tai, ko nori, ir, žinoma, ją išmanydamas gali greit išmokti gerai jaustis tarp žmonių… Tokios ar panašios mintys nesvetimos ne tik paaugliams. Daugelį iš mūsų jos lydi ilgai. Štai ateina į seminarus pardavimų vadybininkai, jie nori išmokti bendrauti su klientais taip, kad pavyktų užmegzti gerus ryšius ir kuo daugiau bei dažniau parduoti. Ateina vadovai – jiems irgi reikia efektyvaus bendravimo įgūdžių – kad galėtų tinkamai priimti, motyvuoti, girti, kritikuoti ar atleisti savo darbuotojus. Kitiems specialistams, atvirkščiai, norisi lavinti bendravimo įgūdžius kaip tik tam, kad sudarytų gerą įspūdį savam ar potencialiam darbdaviui, ir kad tai padėtų sėkmingai kilti karjeros laiptais. Vienaip ar kitaip, paprastai dauguma kažkodėl pirmiausiai ieško kuo gudresnių bendravimo metodų ar juos aprašančių teorijų – nagi kaip čia išmokus kažką tokio, ko kiti dar nežino, taigi, būčiau gudresnis, ir tuo pasinaudočiau. O jau tai, kas „ant bangos” – žinoti, atrodo, būtinai reikia.

Dalykinio bendravimo psichologija
| |

Dalykinio bendravimo psichologija

„Geri berniukai dirba, blogi – verčia geruosius dirbti, o protingi – valdo bloguosius”, – beveik visi mes sunkiai atsidūstame, pripažindami posakio tiesą. Taip, mokėti valdyti žmones – menas, o įvaldyti šį meną – reiškia, pasiekti sėkmės gyvenime. Teisingi dalykiniai pokalbiai su kolegomis laikomi sėkmingo vadovavimo instrumentu. Jų tikslai tokie: pašalinti nesusipratimus ir nuostatas; įtvirtinti savitarpio supratimą; keistis informacija; užkirsti kelią gandams; stiprinti komandinę dvasią; nugalėti hierarchinius skirtumus; jausti atsakomybę ir t.t., rašo womenclub.ru. Visada atminkite, kad didžiausią reikšmę turi tai, ką suprato pavaldinys. Dalykinis bendravimas – tai pirmiausia vienas iš komunikacijos būdų, todėl informacija – ne tai, ką tuo momentu sako kalbantysis, o tai, ką „pagauna” ir suvokia klausantysis. Nesusikalbėjimo priežastys gali būti: žodžiai, kurių jūsų oponentas gali nežinoti (specifiniai terminai, užsienio kalbų žodžiai); operavimas pavyzdžiais, kurie gali jūsų pašnekovui nieko nesakyti; neverbaliniai komunikacijos elementai (gestai, mimika), kuriuos pašnekovas gali interpretuoti kitaip; klaidingas įsitikinimas, kad pašnekovas turi būtinos informacijos ir patirties. Kokią galima padaryti išvadą? Turite aktyviai klausytis pavaldinio, perklausti, įtvirtinti grįžtamąjį ryšį, nuolat didinti bendrų ženklų skaičių. „Pagauti bangą” ne taip ir sunku – klausykitės ir išgirskite.