| |

Julija Žilėnienė

Dizainerė Julija kuria vienetinius rūbus, drabužių kolekcijas, aksesuarus, interjero detales bei interjerus. Per aštuoniolika kūrybos metų dizainerė pristatė daugiau nei trisdešimt mados kolekcijų, o jos nuolatinių klientų bei gerbėjų rate – kultūros, verslo bei politikos elitas (tarp jų ir pirmosios šalies ledi). 1998-aisiais metais Julija įkūrė šiuo metu Vilniaus senamiestyje veikiančius Julijos mados namus, o 2004-aisias – madingą dovanų galeriją „Aukso avis”. Švelnus, bet nesulaikomas augimas – tinkama metafora Julijos veiklai bei kūrybai nusakyti. Nuolat auga ne tik klientų bei interesų ratas, plečiantis kūrybines sritis ir galimybes. Kiekvienas jos kūrinys skleidžiasi, pulsuoja ir auga, kurdamas aplink save optimizmo, gyvybingo žavesio ir natūralaus jaukumo aurą. Dizainerės kuriama suknelė ar žvakidė, auskarai ar interjeras, – viskas galiausiai susilieja į vieną kūrinį, augantį jausmų, intuicijos ir gyvenimiškos patirties žemėje. Julijos kūrybos variklis – žmogus. Nuolat ieškanti tobulo skambesio tarp žmogaus ir jo rūbo ar aplinkos, dizainerė neabejoja kiekvieno asmens savito grožio jėga ir energija. Tereikia jį atskleisti… Ryžtingas serijinės gamybos atsisakymas dizainerei reiškė savitą ir individualų požiūrį į žmogų, klientą. Netobulą. Permainingą. Unikalų. Kaip ir jam kuriamas kūrinys. Darni asimetrija, šiltas bangavimas, harmoningi siluetai ir medžiagų, paviršių, faktūrų įvairovė Julijos mados namuose apjungiami profesionaliu, kruopščiu atlikimu.

| |

Jauna dizainerė Aurelija Kaltenytė savo kolekciją pristatys Monako Kunigaikštystėje

Pirmą kartą Monako Kunigaikštystėje rengiamas tarptautinis prestižinis džinsų konkursas „JANSATION 2010 Monte Carlo”. Pagrindinis tikslas – atskleisti naujų ir jaunų, džinsus galinčius modeliuoti dizainerių vardus ir susieti juos su džinsų mados industrija. Šių metų konkurso skelbiama tema – Aukštosios Mados Įkvėpimas (“Haute Couture Inspiration”). Organizatoriai skatina jaunuosius dizainerius pasinerti i aukštąją madą, bandyti išreikšti save džinsų kalba, surasti grožį ir harmoniją, kuri atsiskleidžia jungiant aukštąją madą ir džinsinius audinius, o taip pat pasižiūrėti į džinsinį audinį per savo šalies tradicijų prizmę. „JANSATION 2010 Monte Carlo” – tai jaunų, kūrybingų ir profesionalių dizainerių bei džinsų pramonės atstovų susitikimo vieta. Organizatoriai siekia paskatinti naujos kartos dizainerių ir džinsų pramonės gamintojų atstovų bendradarbiavimą. Šiuo metu džinsų pramonė siekia per 49 milijardų apyvartą per metus. Šių metų „JANSATION 2010 Monte Carlo” konkurse galimybę atstovauti savo šalims pasiekė šių šalių atstovai: Australija, Belgija, Bulgarija, Kolumbija, Ispanija, Prancūzija, Graikija, Indija, Izraelis, Italija, Japonija, Lietuva, Naujoji Zelandija, Rusija, Singapūras, Švedija, JAV.

| |

Rūbų dizainerė M.Čergelytė: “Mes Lietuvoje pradedam mados filmų sferą”

Rūbai iš Mildos “Mimic” Čergelytės kolekcijos puošė pirmojo žurnalo “370” numerio viršelį. Vakar jaunoji dizainerė, puikiai žinanti kelio iš Mažeikių į Vilnių duobes, pristatė antrąją savo rūbų kolekciją. Neturėdama biudžeto rengti pristatymo su ilgomis žiūrovų eilėmis ir šampanu, kolekciją jį pristatė filmu internete.Apie ją aštuoniolikmetė vienuoliktokė, gurkšnodama pieno gėrimą, papasakojo „Dienai“. – Ar tai pret-a-porter? – Kai kūriau aš net negalėjau suprast, ar tai fall ar tai summer, ar rūbai rudeniui, ar vasarai. – Ar tu rūbus parduodi? – Parduodu tam, kas ieško-perka, tačiau ant pakabų jie nekabo ir niekas jų nečiupinėja riebaluotais pirštais. – Tave siutintų, jeigu juos čiupinėtų bet kas? – Mane siutintų tai, jeigu jie metus kabėtų, juos ateitų pačiupinėti, tačiau niekas nepirktų. – Kaip tave randa? – Neklausiu kaip ieško, bet kai randa, finišas būna mano e-mailas. Vadinas, randa. Išgūglina. – Kodėl tavo toks slapyvardis – Mimic? – Nes aš Milda Čergelytė, nes mano pavardė neįdomi, sunki ir lietuviška, o mimika yra veido rūbas.

| |

Berlyne geriausia mados dizainere išrinkta lietuvė A.Kuzmickaitė

Šeštadienį Berlyno kultūros centre „Radialsystem V” tarptautinio mados kūrėjų konkurso „Createurope: the fashion academy award” renginyje jaunoji lietuvių dizainerė Agnė Kuzmickaitė buvo apdovanota pagrindiniu prizu kaip „Geriausia jaunoji dizainerė” („Best Upcoming Designer Award”). Agnės Kuzmickaitės apdovanojimo vertė yra 25 tūkst. eurų. Be „Katharinos” statulėlės – 30 centimetrų aukščio figos lapo formos skulptūros, kurią sukūrė britų skulptorius Anthony Craggas, jai atiteko prizas „Vieneri metai Berlyne”. Tai reiškia, kad kūrėja vienerius metus praleis Berlyne, kur turės savo ateljė bei butą. Jai bus suteikta galimybė sukurti konkurso rėmėjams „Quelle” kolekciją, talkinant mados profesionalams. Jaunoji dizainerė dar būdama maža mokėsi menų mokykloje Lietuvoje. Pernai baigė studijas Vilniaus dailės akademijoje. Studijavo Utrechto menų mokykloje Olandijoje. Agnė įgijo vardą kaip dizainerė dalyvaudama Rygos mados savaitėje, bei kaip daugelio prizų nugalėtoja: „Aenne Burda Preis ´96 for elegance”, gavo specialų prizą „artistic image” dalyvaudama „One Model Competition of 2003″. Daugelis Europos teatrų ją gerai pažįsta ir kaip kostiumo dizainerę. Pateikusi portfolio mados kūrėjų konkursui „Createurope: the fashion academy award” Agnė Kuzmickaitė pateko į 29 finalininkų sąrašą. Jie buvo atrinkti iš daugiau nei 1000 paraiškas konkursui teikusių jaunųjų mados kūrėjų ir dizainerių iš 39 Europos šalių.