| | |

Kompiuteriniai žaidimai gali patenkinti įgimtus žmogaus poreikius

Kompiuterinių žaidimų mėgėjai žaisdami patenkina užslėptus savo psichologinius troškimus. Žaidimai gali netgi trumpam pagerinti žmogaus savijautą, praneša „Reuters“. Kuo labiau žaidimas patenkina žmogaus nepriklausomybės jausmą, leidžia pasiekti gerų rezultatų ir jausti komandinę sąsają su kitais žaidėjais, tuo labiau jis pripras žaisti, teigia gydytojas Scottas Rigby. Kuo labiau žaidėjas patenkina savo troškimus, tuo geriau jis jausis pažaidęs. Gydytojas S. Rigby sako, kad būtent saviraiška ir kiti panašūs instinktai patenkinami žaidžiant kompiuterinius žaidimus. Iki šiol vaizdo žaidimų tyrimai koncentravosi į tai, kokią žalą žaidimai daro žmogui. Iki šiol buvo manoma, kad žaidimai tik sukelia socialinę izoliaciją, psichologinį pripratimą ir skatina smurtą. Nors naujausi tyrimai neįrodo, kad „kompiuteriniai žaidimai visada naudingi“, S. Rigby sako, kad tyrimai padeda suprasti, kodėl žmonės žaidžia tuos žaidimus: „Stengiamės normalizuoti žmonių požiūrį į vaizdo žaidimus. Nes dabar daugelis mano, kad žaidimai tiesiog turi kažkokią magišką galią pripratinti.“ S. Rigby kartu su kolegomis atliko keturis tyrimus, kuriais stengėsi išsiaiškinti žaidėjų motyvaciją ir žaidimų poveikį žaidėjui. Atlikdami pirmą tyrimą jie tyrė 89 žmones, kurie turėjo žaisti paprastą žaidimą – reikėjo tiesiog šokinėti su žmogeliuku nuo platformos ant platformos. Atlikdami antrą tyrimą mokslininkai lygino 50 žmonių, žaidžiančių du skirtingus 3-D nuotykių žaidimą, reakcijas.

| | |

,,Gauminos“ šaudyklę išbandė milijonas pasaulio interneto žaidimų mėgėjų

2006 m. liepos 4 d. interneto sprendimų kompanijos ,,Gaumina“ paleistą žaidimą ,,Stickman madness“ išbandė daugiau nei 1000 000 pasaulio internetinių žaidimų mėgėjų. Drastiška žaidimų portalo ,,Dragon Gamez“ užsakymu sukurta pirmojo asmens šaudyklė jau pateko į 185 interneto žaidimų puslapius. ,,Gauminos“ sukurtame žaidime poros pasisėdėjimas restorane netikėtai virsta kruvinomis skerdynėmis. Kai kuriuose žaidimų portaluose ,,Stickman madness“ publikuojamas su ženklu N-17. Daugiau nei pusę milijono lankytojų per dieną sulaukiančio žaidimų portalo ,,New Grounds” lankytojai pabrėžia aukštą žaidimo grafinio dizaino kokybę. ,,Kurti žaidimą pasaulinei rinkai yra didelis iššūkis. Pradėdami gamybą žinojome, kad ,,Stickman madness“ žaidimų portaluose bus pateikiamas greta įmonių, keletą dešimtmečių užsiimančių šia veikla, kūrinių. Mūsų kūrybinė komanda nerimąstingai laukė kritikų nuomonių. Pasijutau kaip tikras kino industrijos atstovas, nežinojau, ką gausime, ar Oskarą, ar Avietę.“,– teigė ,,Gauminos“ direktorius Darius Bagdžiūnas. ,,Nemažai darbo reikalavusį ,,Gauminos” sukurtą žaidimą vertinu puikiai. Lietuvoje vis dar nedaug interneto sprendimų kūrėjų, kurie profesionaliai dirbtų su Flash technologijomis. ,,Gauminai“ darbų esame patikėję ir anksčiau, rezultatas nenuvylė ir šį sykį – galime pasidžiaugti vis augančiu žaidimo ,,Stickman madness“ populiarumu.“,– teigė Dragon Gamez žaidimų portalo vadovas Vaidotas Narušis.

| | |

Išaiškinti geriausi 2006 m. kompiuterinių žaidimų žaidėjai Lietuvoje

Savaitgalį, liepos 8-9 d., Vilniuje vyko Pasaulio kompiuterinių žaidynių (World Cyber Games, WCG) čempionato nacionalinė atranka. Varžytis dėl geriausių kompiuterinių žaidėjų titulo šiais metais susirinko rekordinis žaidėjų skaičius – 237 žaidėjai iš visos Lietuvos. Nacionalinė čempionato atranka Lietuvoje vyksta ketvirtus metus. WCG varžybas Baltijos šalyse inicijuoja pasaulinė WCG žaidynių partnerė “Samsung Electronics”. Projektą Baltijos šalyse įgyvendina organizatoriai iš Latvijos “Pro1 Games”. “Kompiuterinių žaidimų čempionatai Baltijos šalyse, sulaukia vis daugiau žaidėjų dėmesio. Tai liudija ir šiais metais beveik dvigubai išaugęs Lietuvos nacionalinės atrankos dalyvių skaičius. Šiais renginiais siekiame, jog kibernetinis sportas įgautų deramą statusą, o varžybų kultūra augtų, kaip ir aplinkinių supratimas bei tolerancija”, – sako “Samsung Electronics” Baltijos šalių atstovybės vadovas Chang Gyu Ahnas. Šiais metais dalyviai rungėsi žaisdami penkis populiariausius kompiuterinius žaidimus: “Counter-Strike 1.6” (komandinis), “Starcraft: Brood War”, “Warcraft III” ir “FIFA 2006”, “Need for Speed: Most Wanted”. Visą pasaulį užvaldžiusi futbolo karštinė neaplenkė ir WCG žaidėjų. Žaidime FIFA 2006 sužibėjo Giedrius Mičiulis, aplenkęs visus varžovus ir laimėjęs pirmąją vietą. Antroji vieta atiteko Aleksejui Tichanovskiui, trečioji – Dariui Raupeliui.

Vivisektorius. Žvėris viduje
| |

Vivisektorius. Žvėris viduje

1878 metai. Soreo – maža, negyvenama, vulkaninės kilmės sala Ramiajame vandenyne. Mokslininkas fiziologas, pagyvenęs žmogus, išguitas iš Anglijos už žiaurius eksperimentus su gyvūnais, Morchedas apsigyveno šiame mažyčiame gamtos kampelyje, kad galėtų tęsti savo baisius darbus. Nepaisydamas gamtos dėsnių, jis siekė sukurti naujas gyvybės formas, bandė sujungti gyvūną ir žmogų į vieną visumą.
Ilgi bandymų ir klaidų metai prabėgo siekiant įgyvendinti gyvenimo svajonę – sukurti naują nepriekaištingai tobulą visuomenę. Kad ir kaip besistengtų, Morchedas nepastebėjo, kad eksperimentų iškankintos būtybės išsaugojo savo gamtos suteiktas sielas. Jų laukinė valia taip ir veržėsi į laisvę, kol atėjo palaiminta diena, kai Daktaras Morchedas tapo savo kūrinių grobiu, o viskas aplinkui pavirto griuvėsiais. 1881 metais minėtą salą aplankė “Spaideris” – anglų karinis laivas. Į krantą išsilaipinusi įgula, saloje be mažyčių vabalų, nieko neįprasto neaptiko. Vėliau spaudoje sklandė gandai, kad mažutė sala prikaustė kariškių dėmesį.

Pirmasis lietuviškas realaus laiko strategijos (RTS) žaidimas „PSI: Syberian Conflict“
| | |

Pirmasis lietuviškas realaus laiko strategijos (RTS) žaidimas „PSI: Syberian Conflict“

Lietuvos kompiuterinių žaidimų kūrėjų komanda „Wireframe Dreams“ praneša apie netrukus pasirodysiantį pirmąjį lietuvišką komercinį realaus laiko strategijos (RTS) žaidimą darbiniu pavadinimu „PSI: Syberian Conflict“. Šiame mokslinės fantastikos žaidime veiksmas vyksta 1967-ųjų Sibire, kur Raudonoji Armija susiremia su nežemiškos kilmės kiborgais. Kūrėjų teigimu, žaidimas išsiskirs itin dideliais ir detaliais mūšių laukais, didele taktinių sprendimų įvairove bei šiuolaikiška grafika. Žaidėjas galės pasirinkti ar valdyti tiksliai atkurtus istorinius sovietų karinius vienetus, ar vadovauti ateivių įsibrovėlių armijai. Dvejus metus kuriamas žaidimas Lietuvos rinkoje pasirodys antrojoje gruodžio pusėje, pasaulinei rinkai žaidimo versija anglų kalba bus pristatyta 2006 metų pradžioje. Artimiausiu metu turėtų pasirodyti demonstracinė žaidimo versija. Daugiau informacijos apie šį projektą pateikiama interneto svetainėje http://wireframedreams.com.

PSI: Syberian Conflict
| | |

PSI: Syberian Conflict

„PSI: Syberian Conflict“ – tai realaus laiko strateginis žaidimas su RPG elementais. Ateivių kiborgai, vykdantys Žemėje savo misiją, susiduria su netikėtu sovietų armijos pasipriešinimu. Pasirinkite vieną iš dviejų kampanijų ir žūtbūtiniuose mūšiuose vadovaukite ateivių pajėgoms arba Raudonajai Armijai. Itin detalių landšaftų, apimančių plotus iki vieno kvadratinio kilometro, įvairovė, puikios animacijos ir kvapą gniaužiantys specialieji efektai įtrauks jus į mirtiną fantastinę kovą tarp nepaprastai skirtingų priešų. Platus kovinių vienetų pasirinkimas, galingi herojai, turintys įvairiausių specialių sugebėjimų bei kovos eigą įtakojantis landšaftas leis išbandyti įvairiausią taktiką: sutriuškinkite priešą šarvuotu tankų divizijos kumščiu, įviliokite jį į kruopščiai parengtą pasalą miškuose arba galingu herojumi suduokite netikėtą smūgį priešui į užnugarį. Nepaisant taktinių galimybių gausos žaidimo valdymas itin paprastas ir intuityvus – taktiniai sprendimai natūralūs ir nepastebimai susiliejantys su žaidimo pasauliu. Jums nereikės vargintis įsimenant dešimtis klavišų kombinacijų ar naršyti sudėtingus meniu. Toks pat paprastas ir ekonominis modelis – jokios statybos, jokios skirtingų resursų paieškos.

| | |

Lietuviai – geriausi „Counter Strike“ žaidėjai Baltijos šalyse

2005 m. rugpjūčio 22 d. Savaitgalį Taline (Estija) vykusiame Pasaulio kompiuterinių žaidimų čempionato (World Cyber Games, WCG) Baltijos šalių finale „Counter Strike“ turnyrą laimėjo lietuvių komanda „Reset“. Tokie „Counter Strike“ turnyro rezultatai buvo netikėti čempionato organizatoriams ir dalyviams – pergalės buvo laukiama iš garsios latvių „Eclipse“ komandos. Lietuviai Artūras Svaikevičius (GuppyK), Andrius Baranovas (nrg), Artūras Jarumdovskis (zoD), Tomas Vaitkevičius (Enfeidor) ir Aidas Stukas (aDs) nustebino netikėta žaidimo taktika ir išskirtiniu komandos darnumu. Grįžusių į Lietuvą „Reset“ narių laukia intensyvios treniruotės ruošiantis naujam iššūkiui – WCG didžiajam finalui Singapūre. Čia su geriausiais žaidėjais iš 50 pasaulio šalių jie susirungs naujausioje žaidimo versijoje „Counter Strike Source“. Komandinis „Counter Strike“ yra vienas iš keturių WCG Baltijos šalių finale žaistų žaidimų. Taline taip pat vyko ir „Starcraft“, „Need for Speed: Underground 2“ bei „FIFA“ turnyrai.

Išaiškinti geriausi Lietuvos kompiuterinių žaidimų žaidėjai
| | |

Išaiškinti geriausi Lietuvos kompiuterinių žaidimų žaidėjai

Rugpjūčio 6-7 dienomis Vilniuje vykusioje Pasaulio kompiuterinių žaidimų čempionato (World Cyber Games, WCG) Lietuvos nacionalinėje atrankoje išaiškėjo geriausi kompiuterinių žaidimų žaidėjai. Lietuvoje pripažįstamos techninės sporto šakos čempionatas sulaukė žymių šalies sportininkų dėmesio bei palaikymo. Su renginio svečiais savo jėgas „Need for Speed: Underground II“ virtualiose automobilių lenktynėse išbandė 2004 m. Lietuvos ralio čempionas Evaldas Čirba su sūnumis. Jis įvertino žaidimą kaip labai realistišką, kuriame 50 proc. sėkmės kaip ir tikrose lenktynėse priklauso nuo teisingos trajektorijos pasirinkimo. „Kompiuteriniai žaidimai, ypač strateginiai, yra naudingi jaunimui, nes juose įgyjama šių dienų pasaulyje reikalingų savybių – greitai ir ryžtingai priimti sprendimus, apdoroti didelį kiekį informacijos bei sutelkti dėmesį ne tik į detales, bet ir į bendrą vaizdą“, – teigia p. Čirba. Virtualių automobilių lenktynių „Need for Speed: Underground II“ turnyro nugalėtojus sveikino vienas geriausių Lietuvos lenktynininkų, Formulės-1 pilotu siekiantis tapti daugkartinis formulių ir kartingų lenktynių nugalėtojas Žilvinas Oškutis.

Oddworld Inhabitants keičia profilį
| |

Oddworld Inhabitants keičia profilį

Studija Oddworld Inhabitants, žinoma PK arkadomis Abe’s Oddysee ir Abe’s Exoddus, nustojo egzistavusi. Priežastis – Lorno Lengino, studijos įkūrėjo noras pereiti nuo žaidimų kūrimo ir patraukti į Holivudą. Jo nauja firma, kuri įsikūrė Kalifornijos mieste Berklyje, užsiims kompiuterinių animacinių filmų ir televizijos serialų kūrimu. Tokiam žingsniui Lemingą paskatino šiuolaikinės žaidimų industrijos finansiniai reikalai. “Jeigu jūs paklaustumėte bet kurio leidėjo ir šis jums atsakytų, kad neturi tokių problemų, kokias patiriame mes, žinokite – jis meluoja. Mes uždarėme studiją dėl dabartinių rinkos realijų. Žaidimų modelyje egzistuoja vienas vienintelis finansinis modelis, būtent: leidėjas pilnai apmoka žaidimą. Jis rūpinasi leidyba, marketingu, distribucija, reklama, beveik visais aspektais, kaip tai buvo Holivude iki United Artists atsiradimo”, – teigia Leningas. “Tačiau, augant kino industrijai, verslo modelis tapo labai sudėtingas. Pavyzdžiui, šiandien kino kompanijos pilnai nefinansuoja filmų. Jie apmoka tik nustatytą procentą, o 66 % sau pasiima tretieji filmai. Žaidimų industrijoje nėra nieko panašaus. Kūrėjams nelengva rasti investuotojus, pinigai juk išduodami tam tikriems žanrams, viskam keliamos sudėtingos sąlygos. Ne labai malonus klimatas.”