| | |

Atnaujintas Straipsniai.lt dizainas

Atnaujintas Straipsniai.lt svetainės dizainas. Daugiau radikalių pakeitimų kol kas nenumatome, išskyrus nebent vieną kitą smulkmeną 🙂 2011 metų internetinių tinklapių dizaino tendencijos: Paprastumas. Paprastas tinklapio dizainas jau kurį laiką valdo rinką. Tokie gigantai kaip „Facebook” ar „Twitter” padarė didelę įtaką interneto vartotojams, įteigdami, kad iš tikrųjų „mažiau yra daugiau” Didelė dalis įmonių taip ir elgiasi, bei seka gigantų pėdomis, palikdami tiesiog daugiau baltos ertmės savo dizainuose. Masyvesnių antraščių naudojimas. Dar didesnių ir masyvesnių logotipų naudojimas tinklapiuose gali suteikti tikrai įdomių pojūčių ir efektyvumo jūsų dizainui. Didelio dydžio paveiksliukai. Didelio dydžio paveiksliukai. Tai dar viena tendencija, kuri tęsiąsi jau ne pirmus metus. Didelio dydžio paveiksliukai web dizaine prieš tai buvo tabu, tačiau dėka geresnės paveiksliukų optimizacijos, greitesnės interneto spartos ir išmanių užkrovimo metodų, dizaineriai gali išspausti gana daug iš kai kurių svetainių didindami paveiksliukų dydžius iki maksimumo. Taip pat galima pastebėti, jog judama kryptimi, kad svetainės naudoja ne tik didelio dydžio paveiksliukus, bet ir iliustruotus (fotografinius) fonus, kurie tampa ne tik svetainės dalimi bet ir meno kūriniu.

| | |

2011 metų internetinių tinklapių dizaino tendencijos

Senai praėjo tos dienos, kai „Flash” tinklapiai valdė internetą ir buvo tinklapio dizaino pasididžiavimas. Bet taip Flash – tai lankstus įrankis, kuris gali suteikti jūsų tinklapiui tikrai gerų funkcijų. Tačiau nevertėtų pamiršti, kad jis taip pat padidina tinklapio užsikrovimo laiką, o šiandienos interneto vartotojas nebeturi tiek kantrybės, kiek turėjo anksčiau. Jūs turite maždaug dvi sekundes sužavėtį internautą, nes kitaip jis tiesiog keliaus toliau. Taip pat „flash” animacija nepasileidžia ant daugelio mobiliųjų telefonų, o žmonės nori, kad tinklapis be jokių sunkumų užsikrautų jų mobiliajame telefone ar tabletuose. Šiandiena, jeigu jūsų blogas neturi integracijos su socialiniais tinklapiais tokiais kaip „Facebook” ar „Twitter” – jūs tikrai prarandate didelę dalį internetinio srauto. Paprastas „Facebook” „patinka” mygtukas gali padaryti tikrai didelių pokyčių jūsų tinklapio lankomumui. Šiandieninis interneto vartotojas nori būti visuomenės dalimi. Jie nori žinoti, ką aplinkiniai mano apie tavo tinklapį / siūlomus produktus / straipsnius ir t.t. Ar jūsų tinklapis pasiekiamas per mobilųjį telefoną? Jeigu taip, ar tinklapis veikia optimaliai? 2010 metai – tai metai kai mobilieji telefonai tapo pigesniais bei paprastesniais naudotis. Mes tik galime įsivaizduoti kaip ši tendencija tęsis ir 2011 metais. Žmonės vis toliau daugiau ir daugiau norės naudotis internetu per įvairiausius prietaisus. Jeigu jūs dar negalvojate apie prisitaikymą prie mobiliojo interneto, vertėtų susimąstyti, nes jūsų konkurentai paprasčiausiai išsiverš į priekį vien dėl to, kad jų tinklapis yra prieinamas mobiliuoju internetu.

| | |

Web dizaino tendencijos 2011 m., apžvalga – I dalis

Žodis apibūdinantis web dizaina 2011 metais būtų lankstumas. Dabar žmonės naršydami internetą sėdi ne vien prie stalinio kompiuterio ekrano, o prieina prie jo per įvairius prietaisus: išmaniuosius telefonus, nešiojamuosius kompiuterius, planšetinius kompiuterius. Modernūs web dizineriai kurdami internetinius puslapius 2011-aisiais turi į tai atsižvelgti. 2011 metų dizainas švarus, elegantiškas ir detaliai modernus su nedideliais naujovių prisilietimais kurie įneša organiškumo bei judesio net į paprasčiausius dizainus. Ir nors grožis bei kokybiškas dizainas yra svarbūs bet kuriam svetainės dizainui, 2011-ieji siejasi su funkcionalumu. Naršyklės nori tokiu internetinių svetainių, kurios lengvai valdomos ir atspindi realaus pasaulio potyrius. Jos nori prisijungti į mėgiamiausius puslapius per socialinius tinklus bei realius žmonių veiksmus. Jūsų web dizianas gali būti probloškiantis kitiems dizianeriams, tačiau jeigu jis nepatrauks auditorijos dėmesio, tai nebus efektyvus dizainas. Sumanūs dizainai su integruotomis harmoningomis spalvų schemomis, intuytiviais išdėstymais bei prieinamumu ir funcionalumu sukuria dizianus, kurie puikiai pritampa 2011. Jeigu jūsų žinut yra aiški, jums nereikia stengtis prisišaukti auditorijos dėmesio. Tačiau paprastas nereiškia nuobodūs: paprasta spalvų paletė gali turėti vienos ar dviejų kontrastuojančių splavų atspalvius, o ne tik html stiliaus juoda ant balto.

| | |

“Monton” interneto svetainė pelnė du auksinius apdovanojimus

“Monton” mados naujienas pristatanti interneto svetainė www.montonfashion.com tarptautiniame interneto svetainių konkurse “W3 apdovanojimai” pelnė net du auksinius apdovanojimus – įvertinimai svetainei atiteko mados ir vizualinio patrauklumo kategorijose. “W3 apdovanojimai” yra didžiausias metinis interneto svetainių kūrybingumo konkursas, kurį organizuoja Tarptautinė vaizduojamojo meno akademija Los Andžele (JAV). Darbus šiam konkursui gali pristatyti tiek didžiausios pasaulio kompanijos, tiek ir pavieniai kūrėjai iš viso pasaulio. Juos vertina 200 profesionalų komisija iš žymiausių pasaulyje žiniasklaidos, reklamos ir rinkodaros kompanijų, tokių kaip “Alloy”, “Brandweek”, “Estee Lauder”, “Monster.com”, MTV, “Omnicom”, “Polo Ralph Lauren”, “Wired”, “Yahoo!” ir daugelio kitų. Šiais metais konkursas sulaukė daugiau nei 2300 darbų. Konkursui pateiktos pačių įvairiausių verslo sričių interneto svetainės: nekilnojamojo turto, vartojimo prekių, pramogų, sporto, mados, telekomunikacijų, renginių organizavimo, IT, farmacijos, maisto ir gėrimų, švietimo, turizmo ir kitų. Vertinant svetaines, didžiausias dėmesys skirtas techniniam idėjos įgyvendinimui ir rinkodaros aspektui. Vertintas svetainių kūrybiškumas, patogumas naudoti, navigacijos galimybės, funkcionalumas, bendras dizainas, originalumas, įtaiga bei turinio atitikimas.

| | |

10 pagrindinių web dizaino klaidų 2005 metais

Nustatyti 2005 metų grubiausias svetainių dizaino klaidas autorius nusprendė užduodamas klausimus internete. Čia jis paprašė lankytojų išvardinti, jų nuomone pagrindines vartotojo sąsajos klaidas. Šis metodas leidžia pastebėti tas klaidas, kurios nebuvo pastebėtos profesionalų atliekamų testų metu. Tačiau taip jau atsitiko, kad skirtingi metodai davė tuos pačius rezultatus. Taigi ne vienas skaitytojas sau pasakys, kad šias klaidas aš jau seniai žinau, jos jau ilga laiką nagrinėjamos. Ir tai tiesa, bet kartojimas mokslų motina, todėl dar kartą kalbam apie nuolat svarstomus dalykus. Šių metų klaidų sąrašas sako, kad reiktų grįžti prie web dizaino ištakų. Dabar forumuose vyksta karštos diskusijos apie „Web 2.0“ galimybes. Tačiau vartotojų nedomina naujos technologijos bei funkcijos. Jie tiesiog nori paprastų svetainės elementų tobulinimo.

| | |

Einam į Vilnių, būsim dizaineriai

Vienas interneto dizaineris buvo pasiryžęs pėsčias ateiti į Vilnių 150 kilometrų, po mokyklos niekur nesimokyti, pasakoti išgalvotas istorijas apie save, “prasimušti” ir gyventi laimingai. Kol kas Dima, internete žinomas kaip (::)sinus, taip ir gyvena. Medicinos studentas universitete turi mokytis kone dešimt metų, kad galėtų pradėti gydyti ir iš to šiek tiek uždirbti. Kartais mokosi ir ilgiau. Teisininkas – mažiausiai ketverius metus “kalti”, gyvendamas iš tėvų kišenės, kasdien lankydamas paskaitas, prieš miegą dar paskaitydamas kokį nors kodeksą ir paniškai drebėdamas, kad, neduok dieve, valdžia nesugalvotų išleisti naujo, kurį reikės iš naujo mokytis. O ką daro “web dizaineris”? Mokosi dvejetais, atvažiuoja į Vilnių ir iš karto susiranda darbą. Vaikinas, vardu Dima, kartu su draugu taip ir pasielgė – iš Visagino į Vilnių atkeliavo su dviem kietuosiuose diskuose įrašytais savo darbais ir 10 litų kišenėje. Dabar abu dirba, nuomojasi butus, Dima dar ir kuria šeimą. Vaikščiojom mes vieną kartą naktį su Ženia po Visaginą ir sugalvojom: kodėl mums nepatraukus į Vilnių?” – pradeda pasakoti Dima, nusiėmęs nuo galvos didžiules ausines, kuriose bumbsi muzika. Visagine jiems nebebuvo ką veikti: jis pats mokėsi pas dailininką, lankė dailės mokyklą, o jo “internetinio meno” miestelyje nebepranokdavo niekas.

| | |

“Respublikos” dailininko svetainė – geriausia

“Lietuvos ryto” žurnalo “Kompiuterija – PC World” organizuotame kasmetiniame Lietuvos interneto svetainių čempionate “Respublikos” dailininko Rimo Valeikio tinklapis www.rimasvaleikis.lt vertinimo komisijos išrinktas geriausia 2003 metų svetaine. Jis tapo nugalėtoju ir asmeninių svetainių kategorijoje. Svetainę kartu su Rimu Valeikiu kūrė bendrovė “Artogama” (www.artogama.lt). Pasak jos vadovo Lauryno Tankevičiaus, svetaines vertindama komisija daugiausia dėmesio kreipė į išvaizdą, funkcionalumą ir informacijos aktualumą. Iš viso Lietuvos interneto svetainių čempionato dvylikai kategorijų šiemet buvo pristatyta 730 darbų. Vertinimo komisiją sudarė 12 interneto, dizaino, reklamos ir IT specialistų. “Viena iš priežasčių, kodėl svetainė tapo prizininkė, – kad ji yra gana unikali, – apie Rimo Valeikio svetainę sakė L.Tankevičius. – Ji yra karikatūra internete. Originali ir svetainės estetika, ir pateikimas”. Tačiau, pasak L.Tankevičiaus, tai nėra interneto svetainės karikatūra, humoras sudaro tik jos turinį.

| | |

90 procentų tinklapių dizainas yra kraupus

Žinomas interneto tinklapių kūrimo specialistas, knygų apie interneto naudojimą autorius Jacobas Nielsenas, duodamas interviu naujienų portalui „Silicon“, pareiškė, jog 90 procentų interneto svetainių neatitinka paprastumo ir grafinės išvaizdos standartų. Pasak J.Nielseno, daugelis bendrovių kuria sudėtingus, nepatogius naršyti tinklapius, o daugelis internetą įsivaizduoja kaip skelbimų lentą, kurioje galima kabinti milžinišką kiekį reklamos. „Didžioji dalis svetainių kūrėjų neturi jokio supratimo apie naudojimosi paprastumą ir „draugišką“ vartotojo sąsają. Dar keisčiau – kai kurie iš jų nesupranta kam gali būti naudojamas internetas. Tyrimais įrodžiau, jog jei vartotojas svetainėje neranda reikiamos informacijos per 10 sekundžių, jis jos ieško kitur. Tokio paprasto reikalavimo neatitinka 9 iš 10 interneto svetainių“, – teigė specialistas.