Matrica. Revoliucijos
| |

Matrica. Revoliucijos

Trečiojo filmo veiksmas prasidės ta pačia scena, kuria baigėsi antroji ‘Matrica”. Kadangi filmo scenarijus vis dar kruopščiai slepiamas, tenka pasikliauti filmo prodiuserio Joelio Silverio žodžiais: “Tai bus nenutrūkstantis karas tarp Žmonių ir Mašinų.” Filmo “Matrica.Revoliucijos” kulminacinis momentas – įspūdingas finalinis mūšis, kuris truks net 14 minučių ir kuriam prireikė net 40 milijonų JAV dolerių filmo biudžeto. Tokia suma vienintelei scenai! Joelis Silveris apibūdina tai, kaip sudėtingiausią ir labiausiai komplikuotą sceną, kuri kada nors buvo sukurta kine.

Aktorius Keanu Reevesas jau anksčiau yra sakęs, kad pirmasis filmas simbolizuoja gimimą, antrasis – gyvenimą, o trečiasis – mirtį. Paprašytas paaiškinti tiksliau, jis pasakė: “Galbūt trečiajam filmui labiausiai tiktų pavadinimas “Prisikėlimas”. Filmo premjera Lietuvos kino teatruose įvyko tą pačią dieną, kaip ir visame pasaulyje. “Matrica. Revoliucijos” sumušė pasaulinį rekordą. Per penkias pirmąsias kino juostos demonstravimo dienas buvo parduota bilietų už 204 mln. JAV dolerių. Trečia – paskutinioji 1999 m. prasidėjusios trilogijos dalis, kurioje vaidina kino žvaigždė Kynu Ryvsas, tuo pat metu buvo pradėta rodyti 18 tūkst. kino teatrų visame pasaulyje.

| |

Pasikalbėk su ja

Du tarpusavyje nepažįstamus vyrus Beninjo ir Marko likimas atveda į privačią Madrido ligoninę. Prieš keletą mėnesių jie buvo atsitiktinai susitikę teatro spektaklyje, bet šį kartą vyrus suvienija nelinksma tragedija. Būtent “El Bosque” klinikoje yra gydomos jų mylimos moterys, dėl skirtingų priežasčių patekusios į komos būseną. Beninjo dirba ligoninėje sanitaru ir prižiūri baleto šokėją Aliciją, kurią gatvėje partrenkė automobilis, o rašytojas Marko atvyksta budėti prie toreodorės Lydijos, kuri buvo sunkiai sužeista per kovą su buliumi koridoje. Abu vyrai kalbasi ir dalijasi išgyvenimais su savo mylimosiomis, nors nesulaukia iš jų jokio atsakymo. Beninjo yra labai laimingas, kad pagaliau surado vienintelę širdies damą Aliciją, kuri taip pat aistringai jį myli. Savo ruožtu, Marco dažnai depresuoja ir liūdi, nes neturi galimybės išsiaiškinti, ką iš tikrųjų jo atžvilgiu jaučia Lydija.

| |

Sukčiai

Nors Joe Tayloras (akt. Matthew Perry) visuomet svajojo būti advokatu, darbu solidžioje teisinėje įstaigoje jis perdaug nesidžiaugia. Tiksliau pasakius, jaunuolis netgi nekenčia tokio darbo, kai bosas liepia tik išvežioti teismo nuosprendžius, šaukimus į posėdžius ir oficialias sutartis firmos klijentams. Be to net ir šioje srityje vyrauja didžiulė konkurencija, nes kiekviename žingsnyje jam stengiasi pakenkti klastingasis bendradarbis Tony (akt. Vincentas Pastore), kad tik pats gautų didesnį atlyginimą. Nepaisydamas įvairių nesklandumų ir nesutarimų, Joe vis dėlto priima pasiūlymą už 5 tūkst.JAV dol. atlyginimą nuvežti skyrybų dokumentus Sarai Moore (akt. Elizabeth Hurley), kurios neištikimas vyras Gordonas (akt. Bruce’as Campbellas) jau susirado naują meilužę ir nori kuo greičiau sutvarkyti visus reikiamus dokumentus.

| |

Karys Musa

1375 m. Coryo (tais laikais taip vadinosi Korėja) vadovybė išsiunčia diplomatų ir karių delegaciją į Kiniją. Tačiau naująją šalies vyriausybę sudarančios Ming dinastijos atstovai taikos susitarimo pasirašyti atvykusius svečius palaiko šnipais ir suima. Pervežant juos į belaisvių stovyklą dykumoje, Ming dinastijos karavaną užpuola amžini priešai iš Yuan dinastijos (mongolai). Kruviname mūšyje išsigelbėja tik jaunojo generolo Choi’aus vadovaujami Coryo kariai. Užuot skubėdami namo, jie ryžtasi išgelbėti mongolų pagrobtą Ming dinastijos princesę ir tokiu būdų įrodyti savo ištikimybę Kinijos vadovams.

| |

Žmogus be praeities

Sąmonės netekęs ir kaip mumija užbintuotas vyras ištrūksta iš giltinės nagų, pabunda iš komos būsenos, atstato į vietą sulūžusią nosį ir pats išeina iš ligoninės. Jis visiškai nieko neprisimena – nei savo vardo, nei namų adreso, nei socialinio draudimo knygelės numerio, nei profesijos, nei atvykimo tikslų, nei savo praeities. Tačiau šios mažos smulkmenos netrukdo vyrui pradėti visiškai naują gyvenimą, kuriame vėl reikės ieškoti gyvenamosios vietos, gerai apmokamo darbo, ištikimų draugų ir amžinos meilės.

| |

Miestas prie jūros

Manheteno policijos detektyvas Vincentas LaMarca (akt. Robertas de Niro) gauna užduotį išsiaiškinti narkotikų prekeivio pravarde Picasso mirties priežastis. Iš pirmo žvilgsnio paprastos bylos tyrimas atveda jį į mažą kurortinį miestelį Long Beach, esantį Long Island rajone prie vandenyno. Būtent jame gimė ir gyveno ne tik nužudytasis vaikinas, bet ir pats Vincentas. Tačiau ši vieta solidaus amžiaus policininkui siejasi su labai blogais prisiminimais. Visų pirma, tai santykiai su nestabilios pisichikos tėvu, kuris iš turtingos šeimos pagrobė kūdikį, tikėdamasis gauti išpirką. Tačiau maža mergaitė visai atsitiktinai mirė, o 8-erių metų Vincento tėvas buvo pripažintas žudiku ir nuteistas mirties bausme. Antra, tai keistas ir nepaaiškinamas sprendimas išsiskirti su žmona Maggie (akt. Patti LuPone). Prieš 14 metų Vincentas trenkė durimis ir išėjo iš namų, palikdamas likimo valiai savo sūnų Joey.

| |

Malonumų gatvė

II-asis pasaulinis karas baigėsi, palikdamas Paryžiuje daugybę griuvėsių, kuriuose vis dar rusena meilė. Naujų savo svečių laukia nesulaukia viešnamis Malonumų gatvėje. Viešnamis, kuriame likimas suvedė du skirtingus žmones. Angeliško grožio Marion (akt. Laetitia Casta) nuo pat vaikystės svajojo tapti dainininke, tačiau skurdus gyvenimas neleido jai išpildyti gražiausių norų. Neturėdama pinigų net duonai, mergina ryžosi pardavinėti savo nuostabų kūną viešnamyje. Ji tapo prostitute, kurios meilės troško daugybė vyrų. Bet visi jie buvo tik klijentai vienai nakčiai, o Marion širdelė beprotiškai norėjo susirasti giminingą sielą.

| |

Agentas prieš agentą

Viena nelemta tragedija apvertė FTB agento Jeremiah Eckso (akt. Antonio Banderas) gyvenimą aukštyn kojom. Prabėgo jau septyneri metai, bet pareigūnas niekaip nesugeba susitaikyti su mylimos žmonos Vinn netektimi. Remiantis policijos suvestinėmis, ji žuvo nusikaltėlių susprogdintame automobilyje. Jeremiah Ecksas niekuomet nematė žmonos kūno, bet nuoširdžiai tiki savo kolegų padarytomis išvadomis. Depresijos kankinamas slaptasis agentas išėjo iš darbo ir gyvenimo džiaugsmo ieško alkoholyje. Beveik visas dienas ir naktis jis leidžia baruose.

| |

Migruojantys paukščiai

“Migruojantys paukščiai” – tai nuostabus, magiškas ir poetiškas filmas. Jo kūrėjai suteikia žiūrovui nepakartojamą galimybę paskraidyti kartu su paukščiais ir pamatyti pasaulį iš paukščio žvilgsnio. Kad visa tai būtų įgyvendinta, kūrybinė grupė specialiai sukonstruotais begarsiais lėktuvėliais (motoriniais deltaplanais) skraidė paskui paukščius po visą pasaulį. Naujausių technologijų dėka pirmą kartą kino istorijoje operatoriui pavyko atsidurti netgi pačiame paukščių bandos viduryje ir filmuoti juos iš neįsivaizduojamai mažo atstumo. Sunku patikėti, bet filme nėra nei vieno specialaus efekto, o absoliučiai visi paukščiai yra gyvi. Filmavimo metu kūrybinė grupė (ją sudarė 450 žmonių, įskaitant 17 pilotų ir 14 operatorių) aplankė net 36 šalis – nuo Nepalo iki Peru, nuo Kenijos iki Vietnamo, nuo Indijos iki Libijos). Pavyzdžiui, vien tik dėl pingvinų operatoriai skrido į Antarktidą, pelikanus filmavo Senegale, o su albatrosais susitiko tik Naujoje Zelandijoje.

| |

Baltasis Oleandras

Baltasis oleandras – tai gėlė. Kartais ji gali būti nuostabi, o kartais – nuodinga. Jos skleidžiamas grožis yra apgaulingas ir trapus. Šios gėlės žiedas yra labai gera metafora filmo herojei Ingrid Magnussen (akt. Michelle Pfeiffer). Ji yra graži, stipri ir savimi besirūpinanti moteris, kuri mėgsta krėsti nenuspėjamas šunybes artimiausiems žmonėms, o ypač labai jautrios sielos dukrelei Astrid (akt. Alison Lohman). Vieną vakarą įsiutusi iš pavydo Ingrid mėgstamiausios gėlės baltojojo oleandro nuodais nužudo savo meilužį Barry (akt. Billy Connolly). Geriausiu atveju, jai reikės praleisti kalėjime tik 30 metų, bet gali atsitikti ir taip, kad moteris bus įkalinta už grotų iki gyvos galvos. Tai reiškia, kad savo mamą beprotiškai dievinanti Astrid gražiausiais paauglystės metais turės džiaugtis vaikų namuose arba kitose šeimose. 12-os metų mergaitei teks pačiai semtis gyvenimo patirties, savo kailiu susidurti su skurdu, prabanga, pirmaja meile, seksualiniu brendimu, pavydu, draugyste, bandymu nužudyti, savižudybe ir kitais dalykais.