Reklaminės SMS žinutės ir nepageidaujami el. laiškai siutina lietuvius
| | |

Reklaminės SMS žinutės ir nepageidaujami el. laiškai siutina lietuvius

2006 m. birželio 5 d. –„IBM Lietuva“ užsakymu atliktas „Vilmorus“ tyrimas parodė, kad Lietuvos gyventojus erzina reklaminės SMS žinutės bei elektroninės šiukšlės (vadinamasis „spam‘as“). Beveik pusė apklaustųjų atsakė, kad jie nekenčia reklaminių žinučių ir el. laiškų. Kita vertus, beveik 40 proc. respondentų teigė, kad reklaminiai pranešimai neerzina, nors jų kartais ir gauna. Moteris šios žinutės erzina mažiau nei vyrus – atitinkamai 30 proc. moterų ir 40 proc. vyrų atsakė, kad kartais gaunamos reklaminės žinutės erzina. Labiausiai tokia reklama yra nepatenkinti moksleiviai ir studentai bei daugiau uždirbantys sostinės gyventojai. Tolerantiškiausi vadinamajam „spam‘ui“ yra kaimų gyventojai – net 43 proc. jų atsakė, kad kartais gaunami reklaminiai pranešimai į elektroninio pašto dėžutę ar mobilųjį telefoną visai neerzina. „Nepageidaujami elektroninio pašto pranešimai sudaro 40-70 proc. elektroninių pašto laiškų. Elektroninio pašto grėsmės kelia pavojų verslui, kenkia jo saugumui, darbo našumui ir reputacijai. Ši problema auga kasdien, tačiau IBM gali pasiūlyti pirmaujančius rinkoje saugumo įrankius, padedančius visiškai išvengti nepageidaujamų laiškų“, – sako „IBM Lietuva“ integruotų technologinių paslaugų vadovas Antanas Uršulis.

Kuriama nauja efektyvi kovos su elektroninėmis šiukšlėmis sistema
| | |

Kuriama nauja efektyvi kovos su elektroninėmis šiukšlėmis sistema

Sukurta naujo technologija kovai su nesankcionuotų reklaminių pranešimų siuntimu el. paštu, trumpiau tariant, spamu. Kaip praneša žurnalas New Scientist, sistema, pavadinta Čun-Kvei (kinų Fen-Šui talismanas, skirtas saugoti būstui nuo piktųjų dvasių), pagrįstas Teiresijo algoritmu (senas pranašas iš Euripido kūrinio „Finikietės“), skirtu dezoksiribonukleino rūgšties (DNR) sekų analizei. Šį algoritmą kūrė IBM korporacijos tyrimų padalinio specialistai; jis buvo skirtas DNR ir amino rūgštyse besikartojančių sekų paieškai. Elektroniams pranešimams pritaikyta Teiresijo sistema taip pat galima analizuoti sekas, sudarytas iš tradicinių simbolių, iš kurių sudarytas rašytinis tekstas. Mokslininkai praskanavo 65 tūkstančius el. pašto šiukšlėmis pripažintų laiškų, ir surado apie šešis milijonus fragmentų, sutinkamų daugiau, nei viename pranešime. Vėliau buvo išanalizuoti tūkstančiai pranešimų, nepriklausančių elektroniniam „šlamštui“. Buvo surinkti abiejų kategorijų laiškuose aptikti fragmentai.

Amerikiečiai – labiausiai užkietėję pasaulio spameriai
| | |

Amerikiečiai – labiausiai užkietėję pasaulio spameriai

Didžiausias el. šiukšlių srautas pasaulyje išsiunčiamas iš JAV, praneša BBC News. Specialistų duomenimis, beveik 43 procentai visų reklaminių laiškų praeitą mėnesį buvo išsiųsti iš JAV. Antrąją vietą užima Pietų Korėja – jai priklauso apie 15 procentų visame pasaulyje gaunamų el. šiukšlių. Trečiąją vietą užima Kinija ir Honkongas, iš kurių teritorijos išsiunčiami maždaug 12 procentų nepageidaujamo pašto. Specialistai konstatuoja, kad 2004 metų sausio mėnesį įsigaliojęs įstatymas prieš el. šiukšles (vadinamasis „Can-Spam Act“) neturi reikiamo poveikio reklaminių laiškų siuntinėjimo organizatoriams, pastoviai tobulinantiems įvairių filtrų ir apsaugos sistemų apėjimo būdus. Mėgstamas jų triukas – vieno žodžio panaudojimas laiško temos laukelyje, ir viena nuoroda vietoj teksto. Šiuo metu toks metodas leidžia apeiti daugumą filtrų.

Elektroninio pašto šiukšlės “ryja” bendrovių išteklius
| | |

Elektroninio pašto šiukšlės “ryja” bendrovių išteklius

Vakarų analitikai prognozuoja, jog tuo atveju, jei nebus imtasi ryžtingų priemonių, kovojant su elektroninio pašto “šiukšlėmis”, dar vadinamomis “spamu”, 2007 metais bendrovių nuostoliai sieks 197 milijardus JAV dolerių. Bendrovė “Radicti Group” tvirtina, jog kovos su spamu sistemoms prireiks papildomų verslo tarnybinių stočių, ir dėl šios priežasties 2007 metais papildomos išlaidos šiam tikslui sieks 197 milijardus JAV dolerių. 2003 metais verslo išlaidos kovai su spamu sudarys 20,5 milijardo JAV dolerių. Bendrovės vertinimais, bendrovė su 10 tūkstančių elektroninio pašto vartotojų kovai su spamu turės skirti apie 49 JAV dolerius kiekvienai pašto dėžutei.

Po dvejų metų spamas išnyks
| | |

Po dvejų metų spamas išnyks

Interneto vartotojai, kenčiantys nuo milžiniškų spamo kiekių savo pašto dėžutėse, turi viltį išsigelbėti. Jei tikėtume Ryanu Hamlinu, Microsoft antispamo priemonių padalinio vadovu, ši problema gali būti išspręsta jau po poros metų. Tiesa, prieš tai mūsų laukia tokia neprašytos reklamos lavina, kad prieš ją nublanks visos ligšiolinės bėdos. Hamlino nuomone, ateinančiais metais 65% visos korespondencijos bus vien spamas. Kovai su nesankcionuotais reklamos siuntinėjimais elektroniniu paštu bus išleista apie 18 mlrd. dolerių. Ši suma susidarys iš pašto filtravimo priemonių diegimo ir diskų vietos, reikalingos pašto dėžutėms išlaikyti, augimo.

Reklaminių langų, imituojančių sisteminius pranešimus, sumažės
| | |

Reklaminių langų, imituojančių sisteminius pranešimus, sumažės

Reklamos gamintojų arsenalas sumažės viena gudrybe. Pabūgusi teismo programinės įrangos gamintoja atsisakė imituoti Windows vartotojo sąsają iššokančiuose reklaminiuose languose. Daugeliui pažįstama violetinė beždžionė Bonzi Buddy elgsis santūriau. Iki šiol vartotojai buvo priversti pastoviai uždarinėti Bonzi Software reklaminius langus, o patys neišrankiausi juos netgi spustelėdavo, manydami jog tai – sisteminiai pranešimai. Dėka to Bonzi Software svetainė buvo viena populiariausių pasaulyje.

Pateikti kaltinimai liūdnai pagarsėjusiam “Bafalo šiukšlintojui”
| | |

Pateikti kaltinimai liūdnai pagarsėjusiam “Bafalo šiukšlintojui”

Niujorko generalinis prokuroras Eliotas Spiceris pateikė baudžiamąjį ieškinį vadinamajam “Bafalo šiukšlintojui”, išgarsėjusiam masiniu nereikalingų elektroninio pašto žinučių siuntimu. Teigiama, kad Hovardas Karmakas kaltinamas keturiais sunkiais nusikaltimais ir dviem baudžiamaisiais nusižengimais dėl tariamai pasisavintos tapatybės ir klastojimo, leidusių “Bafalo šiukšlintojui” per interneto paslaugų tiekėją “EarthLink” išsiųsti daugiau kaip 825 mln. elektroninio pašto žinučių. H. Karmakas kaltinamas “EarthLink” sukūręs daugiau kaip 340 elektroninio pašto paskyrų, naudodamasis vogtomis kredito kortelėmis ir kitais neteisėtais dokumentais.

Du trečdalius elektroninio pašto “šiukšlių” siunčia sukčiai
| | |

Du trečdalius elektroninio pašto “šiukšlių” siunčia sukčiai

JAV federalinės prekybos komisijos (FTC) atliktas tyrimas parodė, jog dviejuose trečdaliuose elektroninio pašto šiukšlintojų (spamerių) atsiustų laiškų yra melaginga informacija, juos rašo sukčiautojai. Šis rodiklis atrodo dar prasčiau, atsižvelgiant į tai, kad, statistiniais duomenimis, šiukšlės (spamas) sudaro beveik pusę visų amerikiečių gaunamų laiškų. FTC tyrimo metu buvo išnagrinėtas vienas tūkstantis atsitiktinai atrinktų laiškų, gautų per paskutinius šešis 2002 metų mėnesius. Paaiškėjo, jog 66 procentuose laiškų eilutėse “siuntėjas” ir “tema” yra sąmoningai melagingos informacijos arba laiško tekstą akivaizdžiai sukūrė sukčiautojai.

Microsoft grumiasi su spamu
| | |

Microsoft grumiasi su spamu

Interneto paslaugos teikėjos MSN, kuri priklauso Microsoft, vadovybė mano, jog spamas iš paprasto nepatogumo pavirto į didžiulę problemą. Kompanija deda nemažai pastangų kovai prieš nepageidaujamą reklamą el. pašto laiškuose. Pašto paslaugos Hotmail vartotojai gali naudotis keliomis kovos prieš spamą priemonėmis. Dabar prie jų prisidėjo dar viena. Kasdien išsiunčiami milijardai reklaminių laiškų ir dauguma jų niekur nenukeliauja. Kad sužinotų, kurie iš duomenų bazėse esančių laiškų vis dar veikia, spameriai į laiškus dažnai įdeda nuorodas į paveikslėlius – “šnipus”.

Kova su el. pašto šiukšlėmis nesibaigia
| | |

Kova su el. pašto šiukšlėmis nesibaigia

Nekomercinė organizacija Trustle pradėjo naują interneto vartotojų apsaugos nuo nepageidaujamų laiškų kampaniją. Organizacija sudarė sutartį su kompanija ePrivacy Group, pagal kurią bus gaminama programa, sertifikuojanti komercinius el. pašto pranešimus. Trustle idėja – sukurti parašą, užtikrinantį, kad kompanija sertifikavo savo teisę siuntinėti pranešimus ir ši žinutė nėra neteisėtas kišimasis į privatų vartotojo gyvenimą. “Vartotojai galės be vargo nustatyti gaunamų žinučių teisėtumą ir žinos, į ką kreiptis, jei jo teisės pažeidžiamos”, – pareiškė Trustle direktorius.