Be abejo, bet kuri finansinė problema gali asmenį paveikti ne tik finansiškai, bet ir psichologiškai. Tai žino ir skolų išieškojimo kompanijos. Todėl, bendraudami su jomis, turite įsiminti du labai svarbius dalykus:

  • Nesvarbu, kokia bebūtų Jūsų finansinė problema, Jūs irgi turite teises;

  • Nepasimeskite, sulaukę kompanijos „dėmesio“, – Jūs taip pat galite kontroliuoti situaciją.

Situacijai kontroliuoti yra svarbūs tokie momentai:

  1. Įsitikinkite, kad turite skolą. Sulaukę laiško iš skolų išieškojimo kompanijos, kruopščiai patikrinkite jame esančią informaciją. Tikrai neretai ji turi nemažai trūkumų. Todėl, gavę raštą, įsitikinkite, kad:

    • Jūsų asmeniniai duomenys nurodyti teisingai, adresatas esate būtent Jūs;

    • Nurodytas kreditorius yra teisingas. Patikrinkite turimas sutartis ir kitus teisinius dokumentus, kuriuose nurodyti Jūsų prisiimti įsipareigojimai;

    • Teisingai nurodyta įsiskolinimų suma. Patikrinkite, ar skaitmeninė išraiška yra visiškai tiksli;

    • Šios skolos Jūs dar nesate padengę. Įsitikinkite, kad skolų išieškojimo kompanijos turima informacija nėra pasenusi. Patikrinkite savo turimas sąskaitas, kvitus ir kitus dokumentus. Visada turite saugoti šiuos dokumentus ne vienerius metus!

    • Jūsų kreditorius turi teisę reikalauti mokėjimo. Pavyzdžiui, jeigu Jums iškelta bankroto byla, visi Jūsų kreditoriai stoja į eilę, ir išieškojimas vyksta įstatymų nustatyta tvarka. Nei vienas negali reikalauti sumokėti anksčiau negu jam priklauso pagal įstatymą.

    Jeigu Jūs nesate tikri dėl bet kurio aukščiau išvardinto punkto, nedvejokite ir nedelsdami kreipkitės į skolų išieškojimo kompaniją dėl paaiškinimo. Ginčykite skolą, jeigu nesate tikri dėl jos teisėtumo. Prašykite skolų išieškojimo kompanijos pateikti įrodymus. Pavyzdinę tokio ir kitų laiškų formas galite rasti mūsų interneto puslapyje.

  2. Įsitikinkite, su kuo kalbate. Pareikalaukite, kad skambinantis asmuo atsiųstų Jums savo įgaliojimus. Visų pirma, įsitikinsite, kad skambinantis turi teisę veikti Jūsų kreditoriaus interesais. Antra, atstovaujančio kreditorių skolos išieškojimo kompanijos darbuotojo susitarimai su Jumis, bus privalomi Jūsų kreditoriui, jeigu darbuotojas veikia kaip kreditoriaus atstovas.

  3. Nuspręskite, kaip Jūs galite sumokėti. Siūlykite mokėjimų grafiką, jeigu taip grąžinti pinigus Jums patogiau ir realiau. Periodiniai mokėjimai gali būti kas savaitę, kas dvi savaites, kas mėnesį ar nustatytas kitoks Jums realus periodas. Sudarydami grafiką, galite pasinaudoti pavyzdinę laiško formą, apsilankydami mūsų interneto puslapyje.

  4. Įvertinkite, kiek Jūs galite mokėti. Neišleiskite pinigų iki paskutinio cento vien įsiskolinimo padengimui. Turite visuomet atidėti pinigų nenumatytoms išlaidoms (jeigu susirgsite, neteksite darbo ar pan.), kad galėtumėte bent laikinai išgyventi, nutikus nenumatytoms aplinkybėms. Pasvarstykite, kiek pinigų galėtumėte skirti skolos apmokėjimui šį, kitą mėnesį, ar kiekvieną mėnesį iki visiško atsiskaitymo. Nepamirškite įvertinti ir elementarių žemiškų dalykų, tokių kaip metų laikas (gal būt greitai reikės mokėti mokesčius, padidės sąskaitos už šildymą, vaikai eis į mokyklą ir pan.).

  5. Nustatykite sau žemutinę ribą. Jos niekuomet neperženkite, nei siūlydami apmokėjimo grafiką, nei sutikdami su skolų išieškojimo kompanijos siūlymais. Kitaip dar labiau pabloginsite finansinę situaciją.

  6. Bendraukite su kompanija raštu. Įvertinę savo finansinę padėtį ir galimybes sumokėti, nusiųskite savo pasiūlymą raštu, prašydami pateikti atsakymą. Jeigu turite atstovaujanti Jūsų interesus asmenį, nurodykite tai savo laiške, prašydami toliau bendrauti su Jūsų atstovu. Laiško pavyzdį galite rasti mūsų interneto puslapyje.
    Tolesnis bendravimas taip pat turėtų vykti raštu dėl dviejų pagrindinių priežasčių:

    • Turint rašytinių įrodymų, įrodinėjimo procesas yra lengvesnis. Taip, įrodinėdami pasiektus susitarimus, sutaupysite nemažai laiko ir nervų;

    • Bendraujant telefonu yra didesnė rizika pasiduoti emociniam spaudimui ir sutikti su pačiu Jums nepalankiausiu apmokėjimo būdu.

  7. Visuomet sulaukite rašytinio atsakymo prieš sumokant bet kokią sumą. Nesiremkite žodiniu sutikimu gauti Jūsų siūlomą apmokėjimą.

  8. Nebijokite derėtis. Jūs nesate silpnoji pusė! Nuo Jums keliamų reikalavimų realumo priklauso ir kreditoriaus likimas. Jeigu savo veiksmais jis dar labiau pablogins Jūsų finansinę padėtį ir mokėjimo galimybes, tai neigiamai atsilieps ir jam. Todėl logiška ieškoti sprendimo varianto, kuris atitiktų abiejų šalių interesus.

  9. Nesutikite iš karto su pirmu Jums pateiktu pasiūlymu. Vertinkite šį pasiūlymą kaip atskaitos tašką. Gal būt Jūs galėtumėte pasiūlyti geresnį. Todėl nedarykite sprendimų skubotai. Palikite sau laiko, kad galėtumėte įvertinti savo realią finansinę situaciją.

  10. Stenkitės išvengti nuskaitymų nuo sąskaitos. Jeigu turite tokią galimybę, pasinaudokite ja. Taip galėsite patys kontroliuoti ir paskirstyti gaunamus pinigus.

Views All Time
Views All Time
1791
Views Today
Views Today
1
0 0