Naujiena verslo pirkimo-pardavimo srityje

Turbūt dauguma stambių, vidutinių ir smulkiųjų verslininkų yra svarstę galimybę susirasti investuotojus ar partnerius savajam verslui, o galbūt investuoti savo pinigus į kitų įmonę ir tapti dalininkais? Be to, nors ir labai lėtai, didėja interesuotumas verslo pirkimu ar pardavimu. Tačiau į šį reikalą Lietuvos piliečiai žiūri tikrai atsargiai ir dažniausiai, geriau palieka viską taip kaip yra, nei rizikuoja keisti ar reformuoti savo verslo planus. Kodėl taip yra? Deja, tikslaus atsakymo mes negalime pateikti, tačiau per metus laiko tyrimų, darbo su klientais ir jų apdorojimu, galime pateikti savo atliktas išvadas.

Visų pirma, daug ką lemia lietuviškasis mentalitetas, o ar jis kada nors apskritai pasikeis – išties pakankamai svarstytinas klausimas, nors šiokie tokie pokyčiai jau vyksta. Taip pat, abejones sukelia ir prieš penkiolika metų pasibaigęs rėžimas, kurio metu aplamai visi ir visur buvo įtartini, o pasitikėti turėjai tik savo valdžia nes kitaip galėdavo įvykti nenumatyti veiksniai… Kita rėžimo blogybė yra tai, jog mes šiek tiek atsilikome nuo labai įprastų verslo veiksmų bei sandorių. Vienas iš jų, apie kurį mes šiandien kalbame – verslo pirkimas-pardavimas ar kitokia išraiška disponavimas įmone, akcijomis.

Pradžiai, būtų aktualu tiesiog pažvelgti į dabartinę Lietuvos rinkos situaciją. Na, ir ką mes matome? Įsivaizduokite, kad šiandien Jūs norėtumėte parduoti savo verslą. Ką Jūs darot? Išties gan sunkus klausimas, į kurį atsakymą galima rasti tik vieną ar du. Galite kreiptis į akcijų biržą ir pradėti žaisti su jomis. Galite kreiptis į konsultacinę įmonę ir paprašyti, kad Jums surastų verslo pirkėją, tačiau, konsultantai paprašys ir nemažos savo dalies, taigi tai pakankamai nepigus malonumas, tuo labiau efektyvumo santykį apibrėžia tai, kokios svarbos klientas Jūs esate toje įmonėje. Atmetus šiuos du variantus, lieka paskutinis – tiesioginis verslo perdavimas. Tam Jūs turite turėti jau suinteresuotą pirkėją, greičiausiai pažįstamą, kuris norėtų įsigyti siūlomą verslą. Jei taip, ką tik sugaišote kelias minutes skaitydami šį straipsnį, nes Jūsų atveju viskas jau atlikta. Pripažinkime, trečiasis būdas – lengviausias. Tik ar dažnai jis būna? Į šį klausimą siūlytume kiekvienam atsakyti asmeniškai.

Straipsniai 1 reklama

Su investavimu, taip pat sunkoka padėtis. Čia matome du būdus: a) kreiptis į verslo informacijos centrus ir karštligiškai ieškoti informacijos juose b) investuoti į jau žinomą ir pasirinktą įmonę, prieš tai patikrinus visus balansus ir t.t… Nes vargiai ar išeisite į gatvę ir pradėsit skelbtis jog turite pinigų, kuriuos norėtumėte įtraukti į verslą – kad pinigai darytų pinigus.

Labai svarbus ir įdomus verslo pradėjimo būdas – franšizė. Trumpai aiškinant, tai – prekinio ženklo ir technologijos kaip su juo dirbti pardavimas. Keli pavyzdžiai: Čili pica, Senukų mažmena, Fortas ir pan.. Kur ieškotumėte informacijos, norint nusipirkti franšizę? Lietuvoje, tai tikrai mažai žinomas ir minimas būdas pradėti verslą. Galbūt, dėl visų šių priežasčių, užsieniečiai tikrai žavisi mumis, negali atsistebėti mūsų darbo pajėgumais, puikia nuovoka ekstremaliose situacijose ir verslo padarymą iš nieko. Tačiau visos šios savybės būtų dar efektyviau naudojamos versle, jei atsirastų bent keli viršuje išvardintų operacijų pagalbininkai.

Užsienyje jau pakankamai ilgą laiką visos įmanomos priemonės jau yra, pasistengsime jas trumpai apžvelgti: a) verslo pirkimo-pardavimo katalogai. Kaip pavyzdį, galime paminėti Lietuvos įmonių katalogą. Tokio pat dydžio ir storio katalogas, kuriame yra patalpinta begalė verslo skelbimų. b) interneto tinklalapiai. Tai dinamiškesnė informacijos pateikimo forma, taupanti laiką ir pasižyminti informacijos kokybiškumu.

Tačiau yra vienas, gan nepatogus dalykas šiuose produktuose. Tiek katalogai, tiek interneto puslapiai dažniausiai orientuojasi tik į savo šalies vidaus rinką (didžiulis minusas, žiūrint investuotojų akimis), taip pat siūlo tik skelbimus, o visą kitą informaciją, t.y. apie atitinkamos šalies rinkos apžvalgą, toje šalyje dirbančias konsultacines įmones ir pan., skaitytojas turi susirasti pats. Tai tikrai įmanoma, tiesiog atima daugiau laiko.

Manome, jog mūsų produktą dabar galime pristatyti, atsakydami į visus viršuje pateiktus klausimus. UAB „Biznio komunikacijų agentūra“ leidžia tarptautinį virtualų žurnalą „Perku Parduodu verslą, technologiją, franšizę“ skirtą verslininkams bei įmonių vadovams. Pagrindinė projekto misija – nutiesti tiltą tarp stambiausių pasaulio rinkų, netampant tarpininkais. Šiame projekte rasite įvairių skilčių verslo skelbimus, kaip: perku/parduodu, investicijos, partnerystė, franšizė, turtas. Kuriose yra kaupiama įvairiausių pasaulio šalių verslo informacija. Taip pat, negaištant brangaus laiko, galite pasianalizuoti įvairių rinkų apžvalgas, susirasti naudingus įmonių kontaktus bei patys įsitraukti į itin dinamiškus verslo procesus. Taigi, atėjo laikas susimąstyti, ar vis dar ketinate plaukti pasroviui su dauguma? O gal atėjo laikas pokyčiams? Kol Jūs svarstote, kažkas jau sėdi prie derybų stalo. www.business-trader.biz.

Straipsnį parengė UAB „Biznio komunikacijų agentūros“
direktorius Augustas Alešiūnas

Pridėti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *