Darbas su komanda

Niekas neabejoja, jog įmonės laimėjimai labiausiai priklauso nuo efektyvaus vadovavimo. Tačiau neretai vadovai klysta mėgindami bendrą komunikacijos modulį vienodai pritaikyti visiems įmonėms darbuotojams, neatsižvelgdami į konkrečius poreikius ir motyvaciją.

Lina Stankevičienė, ISM Biznio mokymo centro projektų vadovė ir konsultantė, vadovavimo, lyderystės, tarpasmeninių santykių ir grupinio darbo ekspertė:

Pradėdančiam dirbti įmonėje žmogui dažniausiai svarbiausia yra pildyti savo poreikius, o ne didinti tos bendrovės pelną. Tai natūralu. Todėl norint efektyviai vadovauti, būtina tuos abu kriterijus suderinti. Tik taip pasiekiama abipusė darbdavio ir darbuotojo nauda.

Anksčiau vadovo pagrindinė užduotis buvo planuoti, valdyti, kontroliuoti išteklius ir sekti rezultatus, o dabar dažnai svarbiausia esti komunikacija tarp vadovybės ir darbuotojų.

Esminis efektyvaus vadovavimo kriterijus – tiksliai suformuluoti užduotis, išsiaiškinti, ar darbuotojas jas suprato taip, kaip tikisi vadovas. Nereikia bijoti tai išsiaiškinti. O kad darbuotojas nemanytų, kad tai liudija nepasitikėjimą ar kontrolę, būtina tinkamai parinkti žodžius ir toną.

Kitas efektyvaus vadovavimo kriterijus – įsiklausyti į darbuotojų motyvaciją. Apklausos rodo, jog vadovai dažnai mano, kad pagrindinis motyvacijos aspektas yra materiali paskata: atlyginimas ir karjeros galimybės. Tuo tarpu darbuotojams dažnai yra svarbūs pripažinimas, įtraukimas į įmonės reikalus ir pagalba kilus asmeninėms problemoms.

Neretai daroma klaida – ieškoma universalaus modulio, kaip įprasminti darbuotojų motyvaciją. Efektyvus vadovavimas skatina ieškoti individualių būdų: išsiaiškinti konkretaus darbuotojo motyvaciją ir sudaryti sąlygas įmonėje siekti tų tikslų. Aišku, didelėse įmonėse tai įgyvendinama kiek sunkiau, tačiau išsiaiškinti pareigybinių grupių motyvaciją būtina.

Česlavas Sokolovičius, AB „Stikloplastika“ direktorius

Manau, jog svarbiausia efektyvaus vadovavimo funkcija – organizuoti įmonės veiklą ir netrukdyti darbuotojams dirbti.
Šalčininkuose specialistų pasirinkimas nėra didelis. Teko pastebėti, jog dažniausiai pagrindinė jų motyvacija – geras atlyginimas. Tačiau žmonės skiriasi tiek sugebėjimais, tiek charakteriu – vienam svarbu gerai uždirbti, tuo tarpu kitas kur kas labiau nori būti pagirtas ir įvertintas. Aišku, kiekvieno darbuotojo motyvaciją išsiaiškinti sunku, bet priimant žmogų į darbą svarbu žinoti, ko jis tikisi. Taip lengviau sudaryti sąlygas jam įgyvendinti savo lūkesčius.

Violeta Moščinskienė, UAB „Paspara“ rinkodaros ir projektų vadovė

Mūsų įmonės filosofija: „Klientas visada centre“. Todėl efektyvus vadovavimas neatsiejamas nuo kasdienio tobulėjimo, keitimosi. Svarbiausia pasiekti, jog pokyčiai kiekvienam darbuotojui sietųsi ne su sunkumais, o su poreikiu tobulėti pačiam ir taip gerinti įmonės įvaizdį bei rezultatus.

Manau, jog šiuolaikinio verslo sąlygomis efektyviai vadovauti pagal tikslų modulį neįmanoma. Keičiasi rinka, didėja klientų norai, keičiamės ir mes patys. Pokyčiai lengviau įgyvendinami, jei nuolat bendraujama tarpusavyje.

Kiekvienas darbuotojas žino savo atsakomybę ir pareigybes. Tačiau tai nereiškia, jog jo išsakyta konstruktyvi mintis ar idėja nebus įgyvendinta. Skatiname darbuotojus bendrauti, keistis informacija ir tarpusavyje, ir su vadovais – kitaip efektyvaus vadovavimo nė neįsivaizduoju.

Parengė Rasa Dževeckytė

2003 03 20, V, Nr. 54, Karjera ir vadyba, Nr. 11, 2p.

Views All Time
Views All Time
3631
Views Today
Views Today
1
0 0
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn