Save gotu vadinantis K.Žeimo sako, jog ne kiekvienas juodai besirengiantis gali vadintis gotu.

Dviejų subkultūrų – gotų ir pankų bendravimas, tai nuolatinis karas tarp dviejų maištauti linkusių jaunimo grupuočių. Ir vieni ir kiti palaiko tik savojo stiliaus atstovus ir mano, jog yra išskirtiniai ir puikesni už oponentų stilių.

„Daug gotų – daug skirtingų supratimų kas yra gotika. Pirmiausia, žmogaus gotu nepadaro juoda apranga. Juodai rengtis ir vadinti save gotu gali eilinis pižonas, dabartinės mados patrauktas į gotikinę subkultūrą. Mat taip galima atkreipti dėmesį į save – „tipo“ ne tokį kaip visi“, – taip kalba gotišką aprangos ir gyvenimo būdą pripažįstantis pabradiškis Kęstutis Žeimo.

Vaikinas pasakoja, kad dažnas gotas į gyvenimą žiūri iš tamsios pusės. „Šios kultūros žmonės dažnai atsiveria skausmui ir liūdesiui, mirties nuodėmei. Man gotika yra neužmerktos akys prieš tamsią gyvenimo pusę. Tiesiog nežiūriu į gyvenimą pro rožinius akinius, nes pasaulis tikrai nėra toks gražus kaip bandoma parodyti žurnaluose, televizijoje, mokykloje. Be abejo, sveikai mąstantis žmogus, gotas, neturėtų susikoncentruoti tik į niūriąsias gyvenimo spalvas. Juk tai tiesiog gyvenimas, kuriame yra ir meilės ir šilumos“, – apie „gotišką“ gyvenimą pasakojo K.Žeimo, besimokantis Pabradės Ryto vidurinėje mokykloje.

Pankai sužvėrėję

Gotai apie pankus kalba nedaug, tačiau turi apie juos tvirtą nuomonę. „Neesu priešiškai nusiteikęs pankų atžvilgiu, tačiau man jų požiūris į gyvenimą nėra priimtinas. Jų sėdėjimas ir alaus gėrimas skersgatviuose man atrodo beprasmis. Auskarų vėrimasis ir plaukų dažymas visom vaivorykštės spalvom man atrodo kaip bandymas sau įrodyti, kiek daug gali save pakeisti išorėje. Pankai nesigilina į savo vidinį pasaulį, jiems gyvenimo visumą sudaro tik išorė. Jų tikslas laužyti visus įmanomus stereotipus ir jiems nėra jokių ribų ar etiketo taisyklių, bet tai aš vadinu sužvėrėjimu ir neįsivaizduoju kaip tokį gyvenimo būda galima vadinti kultūra“, – apie pankus kalbėjo dvyliktokas K.Žeimo. Vaikinas aiškino, jog skirtingai nei gotai, pankai linkę būti agresyvūs.

Maištas prieš visuomenę

Kalbinti pankai aiškino, jog jų ideologija, tai maištas prieš visuomenę. „Pankai save vadina įkyriais maištautojais padoriai apsirengusiems, etiketo besilaikantiems miestiečiams ir tikriems dvasios aristokratams. Maištas prieš jų mokytumą, išprusimą, tariamą ar tikrą garbingumą. Spjūvis, protestas visam pasauliui su jo aukštai sėdinčiųjų gražiais pažadais, su žemiausiai esančiųjų nedarbu ir tamsumu, su jo muziejais ir nešvarių sandėrių, narkomanų lindynėmis, su jo bažnyčiomis ir viešnamiais“, – kalbėjo Viktorija Antonovaitė.

Gotai pesimistai

„Man gotai nepatinka dėl niūraus požiūrio į gyvenimą. Jiems nuolat viskas blogai – nepakeičiami pesimistai. Nors turbūt nieko keisto, kad jie amžinos depresijos aukos, jei nuolat vaikšto apsirengę juodai. Aš neįžvelgiu jokio linksmumo kasdieniniame sėdėjime vienam priešais žvakę ir besipjaustant kūną skutimosi peiliukais ar adatomis. Gotų būryje dažniausiai kalbos sukasi apie gyvenimo blogąją pusę“, – aiškino pankų ideologijai pritarianti Violeta Karmazinaitė.

„Alus liejasi laisvai“

„Mes, tai yra pankai, save laikome optimistais ir stengiamės kiekvienoje blogybėje įžvelgti kruopelytę gėrio. Laisvalaikiu keliaujame po visą Lietuvą, neretai ir pamokų metu. Pankų koncertuose šėlstama iki paryčių, alus liejasi laisvai, o publika draugiška kaip niekur kitur. Kiekvienas pankas pankui yra draugas. Gotų koncertuose skamba visai kitokia muzika, kurios pankai, net nevadina muzika. Publika į scena žiūri be jokių emocijų veide, stovėdami lyg įkalti. Mane stebina jų gebėjimas „linksmintis“, – pankų ir gotų laisvalaikį bandė lyginti penkiolikmetė V.Karmazinaitė.

Views All Time
Views All Time
4358
Views Today
Views Today
2
0 0