Įsivaizduokime darbinę situaciją. Viršininkas išeina atostogų ir sako buhalterei: „Skambins iš firmos, kuriai mes skolingi. Mums kaip tik šiandien turi pervesti pinigų. Sumokėk aniems“.

Jam išvykus buhalterė nesulaukia perlaidos. O nekantrūs kreditoriai jau laukia priimamajame! Ji paskambina tiems, kurie turėjo tuos pinigus atsiųsti, ir girdi: „Čia kalba tokio ir tokio sekretorė. Atsiprašome, bet mes jums dabar pervesti pinigų negalime. Kodėl? Ką aš žinau? Šnekėkitės su viršininku. O jo dabar nėra. Kada bus? Ką aš žinau?“
Kas vyksta buhalterės psichikoje?

A. Ji išgirsta telefono ragelyje tam tikrą balsą. Jos psichika susisiekia su atmintimi, kad:

  • nustatytų, ką reiškia šie žodžiai, ir koks yra balso tonas;
  • interpretuotų pašnekovo žodžius;
  • interpretuotų pašnekovo elgesį, priklausomai nuo to, ar jis pažįstamas.

B. Buhalterės įsitikinimai padės nuspręsti, kokia šio įvykio svarba. Ar tai stresas? Ar tai nemalonumas? Tai priklausys ir nuo intonacijos, kuria kalba sekretorė.

C. Buhalterės psichika sukurs šio įvykio reprezentaciją – įvaizdį, kuris susidarys veikiamas psichikos filtrų. Pavyzdžiui, ji įsivaizduos įsiutusį kreditoriaus atstovo veidą. Arba išgirs vaizduotėje, kaip ji pati drebančiu balsu kažką bando išlementi.

Greičiausiai tuomet buhalterė pajus nemalonų tempimą duobutėje, kuris gali būti pavadintas „katastrofos pojūčiu“. Arba nerimu.

D. Buhalterė pradės vidinį dialogą – spręs, kaip išsisukti nuo kreditorių. O gal ji mintyse peiks skolininkus? O gal aptarinės sekretorės abejingumą?

E. Buhalterė gali nuspręsti, kad šis skambutis yra nereikšmingas – „tegul viršininkas su tais kreditoriais pats aiškinasi“ – ir tiesiog „ištrins“ įvykį iš savo sąmonės, kol grįš viršininkas.

Tačiau ji gali nuspręsti, kad asmeniškai atsakinga už skolą. Negalėdama atsiskaityti, ji gali pajusti stiprų stresą. Ji paraus arba pabals. Paprašys palaukti ir išsitrauks vaistų…

Visa tai atsitiks per kelias sekundes.

Jei situacija kartosis, ji norės tobulinti savo reakciją į panašius įvykius. Čia prasideda praktiškasis NLP.

Apie tai – kitoje publikacijoje. Tuomet pasigilinsime į tai, kokių yra bendravimo stilius, ir pasvarstysime, kaip patobulinti kad ir šios buhalterės bendravimą. Atsakysime į klausimus:

  • Kaip naudojantis NLP suprasti žmogų ir leisti jam suprasti save?
  • Ką sako žmogaus akių judesiai?
  • Ką sako jo kalbos stilius?
  • Kaip prisitaikyti prie pašnekovo?
  • Kaip pagerinti kontaktą su savimi?
Views All Time
Views All Time
4199
Views Today
Views Today
1
0 0