Kaip bendrauti su kreditoriumi

Failure businessman suit Straipsniai.lt

Jei Jums dėl vienokių ar kitokių priežasčių nepavyks laiku įvykdyti savo finansinių įsipareigojimų, kita šalis – kreditorius, jausis apgautas ir imsis priemonių, kad susigrąžintų tai, kas jam priklauso.

Jūsų užduotis – nelaukti, kol baigsis kreditoriaus kantrybė ir Jus paduos į teismą. Kol kreditorius žiūrės į Jus kaip į nesąžiningą klientą, jo vienintelis tikslas bus bet kokia kaina atgauti savo pinigus. O jei kreditorius bus nusiteikęs geranoriškai, Jums bus lengviau pasiekti kompromisą ir palaikyti nekonfliktiškus santykius ateityje. Todėl neleiskite kreditoriui galvoti, kad Jūs piktnaudžiaujate jo pinigais! Parodykite, kad Jums grąžinti skolą yra lygiai taip pat svarbu, kaip ir jam ją atgauti.

Pasiekti šių tikslų Jums padės keletas taisyklių.

Straipsniai 1 reklama

1. Jūs turite kreditorių. Tik neslėpkite savo galvos į smėlį, nes kuo labiau delsite, tuo sunkiau bus ir pradėti savo problemą spręsti, ir apskritai ją išspręsti kaip įmanoma palankiau.

2. Imkitės iniciatyvos. Parodykite savo kreditoriui, kad Jūs nesislėpsite ir nevengsite skolos grąžinimo, o bandysite surasti būdų, kaip pasiekti abiem šalims priimtino rezultato. Tuomet ir kreditorius bus labiau linkęs suteikti Jums galimybes „pasitaisyti”. O Jūs, susisiekę su kreditoriumi pirmieji, suteiksite daugiau pasitikėjimo savimi.

3. Darykite tai raštu. Nusiųskite kreditoriui laišką, kuriame nurodykite priežastis, kodėl Jūs šiuo metu negalite įvykdyti visų savo įsipareigojimų. Parašykite, kokių priemonių Jūs imatės, kad galėtumėte kuo greičiau atsiskaityti. Geriausia yra tuo pačiu ir pasiūlyti galimą problemos sprendimo variantą, pavyzdžiui, pirminį mokėjimų grafiką, dėl kurio vėliau galėtumėte derėtis su kreditoriumi, arba kurį kreditorius galėtų iš karto patvirtinti. Tuo pačiu turėsite galimybę laimėti trūkstamo laiko.

4. Būkite sąžiningi. Nežadėkite kreditoriui to, ko negalėsite padaryti. Nesakykite kreditoriui tai, ką jis nori iš Jūsų girdėti, o sakykite tai, ką galėsite įvykdyti, kad Jūsų ginčas realiai pasibaigtų. Jeigu nuolat svaidysitės tuščiais pažadais, prarasite galutinį kreditoriaus pasitikėjimą. Kreditorius bus linkęs su Jumis bendradarbiauti tik tol, kol matys Jūsų pastangas ir realius jų rezultatus. Visa kita kreditorius tik nervina. Taip tik paaštrinsite ir taip jau įtemptus santykius, paskatinsite imtis prieš Jus radikalesnių veiksmų (kreiptis į teismą, nunešti vykdomąjį dokumentą antstoliui).

5. Neignoruokite kreditoriaus veiksmų. Atsakinėkite į kreditoriaus laiškus ir skambučius, neišmeskite jų siunčiamų raštų. Kai negalite atsiliepti, perskambinkite. Kreditorius turi matyti, kad Jūs reaguojate į jo priminimus ir taip pat stengiatės. Prisiminkite, kad bendravimas ir bendradarbiavimas yra tos priemonės, kurios yra abipusiai naudingos.

6. Periodiškai informuokite kreditorius. Periodiškai suteikite kreditoriams žinių apie tai, kaip Jums sekasi, ypač kai pavyko pasiekti palankių rezultatų. Kreditorius turi žinoti, kad reikalai juda į priekį, ir Jūs darote viską, kad konkrečiu atveju yra įmanoma iš Jūsų pusės. Jeigu pavyko pasiekti konkrečių rezultatų, tai pakels kreditoriaus pasitikėjimą ir sustiprins įsitikinimą, kad skola bus kuo greičiau grąžinta. Juo labiau kad ir kreditorius nelinkęs turėti papildomų išlaidų dėl skolos išieškojimo. Jeigu pavyksta ne viskas, turite informuoti apie Jūsų dedamas pastangas.

7. Nesipykite. Žinoma, kad situacija yra psichologiškai sunki. Tačiau tik Jūsų interesais nepabloginti santykių dar labiau. Iš pradžių kreditoriui visada sunku susitaikyti su ta mintim, kad skola bus grąžinta, tarkim, ne vienu mokėjimu ir ne taip greitai, kaip jis to norėtų. Tačiau ilgainiui ir jis supranta, kad imdamasis veiksmų, kurie pablogins Jūsų galimybes atsiskaityti, pakenks sau pačiam. Jūs turėtumėte padėti kreditoriui tai suprasti. Stenkitės išlaikyti ramybę ir draugiškumą derantis su kreditoriais. Negrasinkite jiems savo bankrotais ir negąsdinkite jų kitais būdais. Kuo piktesni santykiai, tuo mažiau kreditorius sutiks su Jumis vien „iš principo”.

8. Kaupkite susirašinėjimo medžiagą. Jos gali Jums prireikti ateityje. Tuo pačiu matysite, kaip vystosi Jūsų santykiai su kreditoriumi.

9. Būkite atkaklūs. Nepasiduokite, jeigu kas nors vyksta ne taip, kaip Jūs to tikėjotės. Nenuleiskite rankų, jeigu su pirmu asmeniu, su kuriuo susisiekėte, Jums nepavyksta susikalbėti. Pavyzdžiui, kai esate skolingi organizacijai, bandykite surasti kitą asmenį, kuris galėtų deramai įvertinti Jūsų pasiūlymus konkrečiu atveju (aukštesnį pagal pareigas žmogų ir pan.).

10. Neužmikite „ant laurų”, jeigu kažkas pavyko, pavyzdžiui, sumokėjote dalį skolos. Padėtį turite kontroliuoti nuolat, nes nuolat ją kontroliuoja ir Jūsų kreditorius.

Views All Time
Views All Time
948
Views Today
Views Today
2

Pridėti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

5 + 5 =