Kadaise partnerio paieškos buvo laikomos tokiu svarbiu dalyku, kad pasirinkimą lemdavo ne hormonų audros paveikti žmonės, o jų tėvai, kuriems kartais padėdavo astrologai ir piršliai. Ir taip antrąją pusę jaunajai ar jaunikiui parinkdavo kiti, o ne jie patys. Viskas pasikeitė tada, kai įvyko vadinamoji Romeo ir Džiuljetos revoliucija. Suaugę davė vaikams ramybę ir pasirinkimo laisvę, rašo „International Herald Tribune“.

Vis dėlto šiandien socialinių mokslų daktarai iš naujo atrado kitų žmonių nuomonės naudą renkantis partnerį. Didžiule ir sėkminga pramonės šaka tapo piršlybos internetu, o tai paskatino konkuruojančius mokslininkus kurti vis naujus meilės algoritmus.

Lyderis šioje srityje – pažinčių svetainė „eHarmony“ (elektroninė harmonija), kuri jau prieš aštuonerius metus savo klientams pradėjo taikyti „nebandyk to pats“ metodą – neleido jiems patiems naršyti jų duomenų bazėje ir iš pažiūros rinktis partnerių. Pirmiausia ieškantys antrosios pusės privalo atsakyti į 258 asmenybės nustatymo klausimus, pagal kuriuos jiems parenkamas potencialus partneris. Kaip rodo apklausos, ši piršliaujanti kompanija atsakinga už 2 proc. praėjusiais metais JAV įvykusių santuokų.

Kita internetinio piršliavimo kompanija Perfectmatch.com naudoja porų atitikimo algoritmą, kurį apskaičiavo Vašingtono universiteto sociologas Pepperis Schwartzas. Didžiausias interneto pažinčių portalas Match.com neseniai sukūrė naują elektroninio piršliavimo programą Chemistry.com, kuriam algoritmą sukūrė antropologė Helen E. Fisher.

Kol elektroniniai piršliai pešasi ir konkuruoja dėl klientų, ši kova sudomino akademinius mokslininkus, kurie taip pat tyrinėja poravimosi ypatumus. Iš vienos pusės mokslininkai skeptiškai žiūri į tokius poravimosi žaidimus, bet taip pat jei supranta, kad interneto pažinčių svetainės suteikia mokslininkams galimybę tyrinėti savo teorijas neišsemiamose duomenų bazėse. Vien „eHarmony“ teigia, kad jų portale klausimynus yra pildę daugiau nei 19 mln. žmonių.

„eHarmony“ algoritmą prieš dešimtmetį sukūrė psichologas Galenas Buckwalteris. Remdamasi ankstesniais savo tyrimais, kurie rodė, kad asmenybių panašumai gali nulemti laimę šeimoje, jis sukūrė šimtus asmenybių atitikimo klausimų, kuriais tyrė 5 tūkst. porų ir lygino jų atsakymus su šeimynine laime.

„Mes neieškome jums klonų, bet mūsų testų modelis pabrėžtinai ieško panašumų asmenybėse ir vertybėse. Tikėtina, kad iš pradžių gali traukti skirtumai, bet po kelerių metų pradėsite vertinti panašumus“, – sako G. Buckwalteris.

Ar šis metodas tikrai sėkmingas? Teoriškai, dėl milijonų klientų ir jų mokesčių (60 JAV dolerių į mėnesį) „eHarmony“ surinko tiek duomenų, kad iš jų galima atlikti tikrai išsamius tyrimus. Jie turi savo patarėjų grupę ir neseniai įkurtą laboratoriją. „eHarmony“ sėkmės paslaptis – sėkminga verslo politika, o tai paverčia šią piršlių kontorą mokslininkų tyrinėjimo ir konkurentų susidomėjimo objektu.

Piršlių konkurencinėje kovoje Chemistry.com sukūrė juodinamą reklamą apie „eHarmony“, kurioje buvo teigiama, kad „eHarmony“ diskriminuoja gėjus, nes jos anketos pritaikytos tik heteroseksualams. „eHarmony“ atsakė, kad gėjai anketomis negali naudotis todėl, kad anketų algoritmai buvo sukurti pagal heteroseksualių porų duomenis. Kaltinamoji kompanija parengė atsaką – apkaltino Chemistry.com nepatikimų testų siūlymu.

Kol mokslininkai iš šalies savo tyrimus grindžia populiariausiųjų pažinčių tarnybų populiarumu, niekas nežino, kurie iš šių algoritmų yra išties veiksmingi. Mokslininkai, tyrinėję, interneto pažinčių sėkmę, nustatė, kad žmonės nemoka patys atsirinkti sau tinkamų partnerių – jie peržiūri apie 1 procentą tinkamų kandidatų anketų, o tada pasimatymai baigiasi tikru nusivylimu.

Psichologė Eli Finkel, studijuojanti interneto pažinčių sėkmę, sako, kad žmonės sudaro didžiulius sąrašus, ko jie ieško kitame žmoguje ir jie mano, kad žino, ko ieško, bet sutikę tą žmogų, kuris atitinka tas visas geidžiamas savybes, jie dažnai nusivilia.

Naujasis būdas surasti sau tinkamą žmogų, apskaičiuojant jūsų tinkamumą matematiniais algoritmais, gali būti jums tinkamas arba ne, bet aišku viena – kompiuteriai geriau žino, kaip surasti tą, kurio išties ieškote.

Views All Time
Views All Time
3190
Views Today
Views Today
1
0 0